Rakenna oma SAP-pilvisovellus 45 minuutissa

Ohjelmistoyhtiö SAP on julkistanut merkittäviä uusia ominaisuuksia SAP HANA Cloud Platformiin, joka on yhtiön muistinvarainen ja palvelupohjainen sovellusalusta (PaaS, platform-as-a-services). Sen avulla SAP:n asiakkaat ja kumppanit voivat rakentaa nopeasti uusia liiketoimintasovelluksia, myös mobiiliin käyttöön. SAP HANA Cloud Platformista on nopeasti tullut defacto sovelluskehitys- ja käyttöalusta SAP:n asiakkaiden ja kumppaneiden keskuudessa.

SAP HANA App Center tarjoaa nyt helppokäyttöisen verkkopalvelun, josta asiakas voi etsiä valmiita SAP HANA Cloud Platformin päällä toimivia sovelluksia. Tällä hetkellä SAP HANA App Centerissä on noin 1 000 eri sovellusta ja niiden määrä kasvaa koko ajan. Verkkopalvelusta on myös suora yhteys SAP Store -verkkokauppaan, josta asiakas voi ostaa ja käyttää verkon yli digitaalisesti toimitettavia sovelluksia.

SAP HANA Cloud Platformin uusin versio sisältää:

• SAP HANA Cloud Platform Internet of Things (IoT) -palvelut sisältäen laite- ja datahallinnan IoT-sovellusskenaarioille, jotka yksinkertaistavat keveiden IoT-pilvisovellusten käyttöä.
  • Nopeat laajennuspalvelut palvelupohjaisten sovellusten (software-as-a-service, SaaS) ja mobiilisovellusten käyttöä varten, jotka toimivat yhdessä SuccessFactors HCM -, SAP Cloud for Customer -, SAP Jam - ja S/4HANA-ratkaisujen sekä on-premise-pohjaisen SAP Business Suite -ratkaisun kanssa.
  • SAP Adaptive Server® Enterprise (SAP ASE) -ratkaisun, jonka avulla yrityksen nykyiset sovellukset voidaan helpommin ja nopeammin siirtää toiselta tietokanta-alustalta täysin integroituun pilviympäristöön.
  • SAP Fiori®, demo cloud edition -ratkaisun, jonka avulla asiakas saa enemmän irti jo käytössä olevista SAP-sovelluksista laajentamalla tai kehittämällä uusia SAP Fioria hyödyntäviä sovelluksia.
  • SAP HANA® Cloud Platform mobile -palvelut, jotka edistävät turvallisten mobiilisovellusten kehittämistä ja käyttöä liiketoiminnassa.

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen

SAP myös julkisti SAP HANA Cloud Platform -sovellusalustan asioiden internetin kehitystä varten (Internet of Things, IoT). SAP HANA Cloud Platformin päälle rakennetut IoT-ratkaisut voi nyt yhdistää mihin tahansa sovellukseen tai liiketoimintaprosessiin, minkä ansiosta yritys voi kehittää uusia liiketoimintamalleja, tuotteita tai palveluja.

Samalla SAP julkisti yhteistyösopimukset Siemensin ja Intelin kanssa tavoitteenaan helpottaa asiakkaiden IoT-ratkaisujen käyttöönottoa ja hallintaa. Siemens on valinnut SAP HANA Cloud Platformin kehittämänsä Siemens Cloud -ratkaisun alustaksi. Siemens Cloudin tehtävänä on analysoida suuria määriä teollisuusyritysten keräämää tietoa. Siemens myös rakentaa SAP HANA Cloud Platformiin pohjautuvan, avoimen ekosysteemin OEM- ja sovelluskehityskumppaneille.

SAP:n ja Intelin yhteistyön tavoitteena on tehdä IoT-ratkaisuista yksinkertaisempia, turvallisempia ja skaalautuvampia. Intel tarjoaa pohjasuunnitelmat yhteentoimivia IoT-ratkaisuja varten. SAP taas yhdistää SAP HANA Platformin Intelin suunnitelmiin yksinkertaistaakseen IoT-sovellusten käyttöä. Uudetkumppanuudet ovat lisä SAP:n vahvaan kumppaniekosysteemiin, joka on viime aikoina laajentunut yhteistyöllä Jasperin, Accenturen ja T-Systemsin kanssa.

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen

• Tietokone, Televiestintä, IT

• sap hana
  • sap hana cloud platform