SAP Digital Boardroom digitalisoi johtamisen

Ohjelmistoyhtiö SAP julkisti  SAP TechEd -tapahtumassa Las Vegasissa tänään SAP® Digital Boardroom -konseptin, joka tuo digitaalisen ja reaaliaikaisen raportoinnin yritysten hallitusten, johtoryhmien ja muiden päätöksentekijöiden käyttöön.

Yritysten käytössä tällä hetkellä olevat raportointiratkaisut ovat usein toisistaan irrallisia ja ne esittävät datan staattisessa ja hajanaisessa muodossa. SAP Digital Boardroomin tavoitteena on harmonisoida näkymä yrityksen liiketoimintatietoon ja tarjota pääsy dataan reaaliaikaisesti eri päätelaitteilla. Johdolle muodostuu parempi kokonaiskuva yrityksen eri osien liiketoiminnoista ja he saavat käyttöön työkalut, joiden avulla voi tarkastella ja analysoida liiketoiminnan aikaisempia tapahtumia sekä ennustaa tulevia.

“SAP Digital Boardroomin ideana on tarjota johdolle läpinäkyvyys liiketoimintaan reaaliaikaisen tiedon avulla. Yritysten liiketoiminnan muuttuessa digitaaliseksi myös yritysten johtamisen ja päätöksenteon tulee muuttua digitaaliseksi sekä perustua oikeaan tietoon”, sanoo SAP Finland Oy:n maajohtaja Taira Tepponen.

SAP:n alkuperäinen projekti oli nimeltään "The Boardroom Redefined" ja se sai runsaasti huomiota SAPPHIRE® NOW -tapahtumassa alkuvuodesta. Tämän jälkeen SAP Digital Boardroom -konsepti on kehittynyt täysin skaalautuvaksi ympäristöksi, joka mahdollista monta samanaikaista käyttäjää ja edulliset käyttökustannukset.

SAP Digital Boardroom perustuu SAP Cloud for Analytics -ratkaisuun ja se hyödyntää SAP S/4HANA -yrityssovellusten ja SAP HANA® Cloud Platform -alustan dataa. Keskeiset hyödyt asiakkaalle ovat:

• Täydellinen läpinäkyvyys: Standardipohjainen raportointi taloushallinnon, operatiivisen liiketoiminnan, markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Yksi reaaliaikainen datalähde ilman datan duplikointia.
  • Välitön data-pohjainen näkymä: Yksinkertaista käyttöliittymää hyödyntävät kehittyneet analytiikkaominaisuudet mahdollistavat nopeiden päätösten tekemisen.
  • Yksinkertaisemmat prosessit: Intuitiivinen käyttöliittymä mahdollistaa sovelluksen käytön kosketusnäytöllisillä laitteilla.

Linkki englanninkieliseen alkuperäiseen tiedotteeseen

• Talous, rahoitus

• sap cloud for analytics
  • sap hana