SAP ja Fujitsu yhteistyöhön pilvipalveluissa Suomessa

Ohjelmistoyhtiö SAP Finland Oy ja Fujitsu Finland Oy ovat laajentaneet jälleenmyyntisopimustaan kattamaan myös SAPin pilvipalvelujen myynnin Suomessa. Tavoitteena on tarjota SAPin pilvipohjaisia sovelluksia yrityksille ja julkishallinnon organisaatioille. Ensimmäisessä vaiheessa Fujitsu panostaa erityisesti SAP:in tytäryhtiön SuccessFactorsin® pilvipohjaisen henkilöstöhallinnon ratkaisun ja SAP Cloud for Customer -asiakkuudenhallinnan ratkaisujen myyntiin.

Pilvipalvelut tarjoavat yrityksille yksinkertaisen ja kustannustehokkaan tavan käyttää yrityssovelluksia. Käytön voi aloittaa esimerkiksi kuukausipohjaisella laskutuksella. Yrityksen liiketoiminnan kasvaessa käyttöä on helppo skaalata ja laajentaa kokonaan uusiin sovelluksiin. Siksi SAP ja Fujitsu näkevät myös suomalaiset start up -yritykset potentiaalisina pilvipohjaisten sovellusten käyttäjinä.

”SAP on muuttumassa pilvipalveluyhtiöksi. Siksi on tärkeää, että meillä on paikallisesti Fujitsun kaltaisia osaavia kumppaneita myymässä ja auttamassa asiakkaita ottamaan käyttöön pilvipohjaisia SAP-sovelluksia. SAPin ja Fujitsun pitkä yhteistyö Suomessa antaa hyvät lähtökohdat laajentaa yhteistyötä ensimmäisten joukossa uudelle alueelle”, sanoo SAPin kumppaniyhteistyöstä Suomessa vastaava Arto Saarinen.

”Markkinoilla on selkeästi kysyntää hankkia yksittäisiä sovelluksia palveluna pilvestä. Voimme nyt tarjoa suomalaisille asiakkaillemme SAPin pilvisovelluksia ja niiden käyttöönottopalveluja. Lisäksi toteutamme sovellusten integroinnin yrityksen muihin ratkaisuihin ja palveluprosesseihin”, sanoo Fujitsun yrityssovelluksista Suomessa vastaava johtaja Irma Jousranta.

”Fujitsu on ollut SAPin kumppani yli 40 vuotta. Olemme auttaneet tuhansia yrityksiä maailmanlaajuisesti yksinkertaistamaan liiketoimintaa, innovoimaan ja kasvamaan. Optimoidakseen SAP-investointinsa organisaatiot kysyvät meiltä ratkaisujen räätälöintejä ja konsultointia, ratkaisujen käyttöönottoprojekteja, integraatiota sekä käyttöpalveluita. Tavoitteemme on auttaa asiakkaita hyödyntämään koko SAP-portfoliota sen kehittyessä yhä kokonaisvaltaisemmaksi tiedonhallinnan alustaksi”, sanoo Jousranta.

SAP ja Fujitsu ovat tehneet yhteistyötä Suomessa jo 1990-luvulta lähtien. Fujitsu on SAPin ensimmäisiä jälleenmyynti- ja ratkaisukumppaneita Suomessa. Fujitsu auttaa organisaatioita vähentämään IT:n monimutkaisuutta ja saamaan täyden hyödyn irti SAPin sovelluksiin ja teknologioihin, mukaa lukien SAP HANA® -alusta, tehdyistä investoinneista. Lopputuloksena on entistä tehokkaammin toimiva yritys, kasvanut ROI, nopeampi ratkaisun hyödyntäminen ja parempi liiketoiminta.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• pilvipalvelut
  • fujitsu
  • sap cloud