SAP julkisti SAP HANA® -pohjaisten pilvipalvelujen seuraavan kehitysaskeleen

Maailman suurin yritysohjelmistojen valmistaja SAP AG (NYSE: SAP) on julkistanut pilvipalvelustrategiansa seuraavan kehitysaskeleen Kalifornian Palo Altossa pitämässään lehdistötilaisuudessa. SAP Hana -alustan yksinkertaistettu hinnoittelu, käyttöönotto sekä saatavuus tarkoittavat merkittävää muutosta kohti sovellusten pilvipohjaista käyttö- ja hinnoittelumallia. SAP julkisti uusia ratkaisuja SAP HANA Cloud Platform -alustalle. Asiakkaat voivat nyt valita kolmesta eri ratkaisusta: SAP HANA AppServices, SAP HANA DBServices ja SAP HANA Infrastructure Services.

"Olemme tänään yksinkertaistaneet SAP HANA -alustan saatavuutta ja vahvistaneet asemaamme markkinassa”, sanoo SAP AG:n johtokunnan, Products & Innovation, jäsen Vishal Sikka. "Julkistuksemme ansiosta asiakkaamme ja kumppanimme voivat rakentaa SAP HANA:n avulla kaikkein nykyaikaisimpia sovelluksia ja hyödyntää pilvipalveluja haluamallaan tavalla.”

SAP HANA:n uusi käyttö- ja hinnoittelumalli

SAP HANA -alustan uusien hinnoitteluvaihtoehtojen tarkoituksena on laajentaa alustan käyttöä ja helpottaa saatavuutta. Alustan käytön voi nyt aloittaa perushintaan ja lisätoiminnallisuuksia voi ottaa käyttöön tarpeiden mukaan. Asiakas maksaa käytön mukaan ja voi implementoida joko päästä-päähän-alustan käyttötapauksia tai valita tarpeen mukaisia lisätoiminnallisuuksia, kuten ennakoivaa analytiikkaa, tilaprosessointia tai suunnittelua. Uusi käyttö- ja hinnoittelumalli lisää merkittävästi mahdollisuuksia aloittaa SAP HANA:n käyttö.

SAP HANA Cloud Platformin uudet ratkaisut

SAP julkisti uusia ja paranneltuja SAP HANA Cloud Platform -alustan ratkaisuja. Startup-yritykset, itsenäiset ohjelmistokehittäjät (ISV) ja asiakkaat voivat nyt rakentaa data-pohjaisia sovelluksia käytettäväksi pilvestä. Tämä platform-as-a-service (PaaS) -malli sisältää muistinvaraiseen teknologiaan perustuvat infrastruktuuri-, tietokanta- ja sovelluspalvelut, joiden avulla voi rakentaa, laajentaa, ottaa käyttöön ja ajaa sovelluksia. SAP HANA Cloud Platform -alusta on saatavissa SAP HANA Marketplace -verkkokaupassa. Asiakkaat saavat SAP HANA:n käyttöönsä vain 30 minuutissa ja he voivat siten heti hyödyntää yhtenäistä alustaa seuraavan sukupolven appseja varten. Alustan ostaminen, käyttöönotto ja itse käyttäminen on joustavaa tilauspohjaisen sopimusmallin ansiosta.

SAP HANA Marketplace yksinkertaistaa ostokokemuksen

Asiakas voi helposti kokeilla ja ostaa uudet, SAP HANA Cloud Platform -ratkaisut SAP HANA Marketplace -verkkokaupasta (ratkaisut muistikapasiteetiltaan 128 GB - 1 TB). Verkkokauppa tarjoaa asiakkaalle paikan oppia, kokeilla ja ostaa SAP HANA -pohjaisia sovelluksia. SAP Fiori™ -appsit sekä sadat startup-yritysten ja ISV:den kehittämät ratkaisut on myös saatavissa verkkokaupan kautta.

SAP HANA -pohjainen innovaatio: SAP Genomic Analyzer

SAP HANA -alusta muuttaa tietojenkäsittelyn maailmaa. SAP on edesauttamassa tosiaikaisen ja henkilökohtaisen lääketieteen kehitystä SAP Genomic Analyzer -sovelluksen avulla. Kyseessä on uusi SAP HANA -pohjainen sovellus, joka antaa tutkijoille ja kliinikoille näkymän ihmisen genomiin eli kaikkeen ihmisen perintöainekseen liittyvään dataan reaaliajassa. Tällä hetkellä käyttöönoton alkuvaiheessa olevan sovelluksen keskeiset hyödyt ovat nopeampi tiedon prosessointi genomitutkimushankkeen eri vaiheissa – kohdistaminen, annotaatio ja analysointi – sekä heti, minuuteissa ei päivissä, tapahtuva tiedon analysointi. Tutkijat ovat visioineet pystyvänsä analysoimaan suurten joukkojen perimän muuttujia löytääkseen variaatioita populaation sisällä tai niiden välillä. Geneettisten muuttujien parempi tunnistaminen sekä reaaliaikainen näkymä sen hetkiseen tilanteeseen johtavat potilaiden henkilökohtaisempaan hoitoon, esimerkiksi tyypin 2 diabeteksen kohdalla.

Uusinta tiedotustilaisuudesta on nähtävissä tästä. Lisätietoa löydät SAP Newsroom.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• sap hana cloud
  • sap hana enterprise cloud
  • sap hana marketplace