SAP kiihdyttää muutosta pilvipalveluyritykseksi 41 prosentin kasvulla

Ohjelmistoyhtiö SAP julkisti vuoden 2014 kolmannen neljänneksen tuloksen.

• SAP on nopeimmin kasvava pilvipalveluyritys: Tilauspohjaisten pilvipalvelujen ja tukipalveluiden ei-IFRS-liikevaihto kasvoi 41 prosenttia 278 miljoonaan euroon.
  • Vankka pilvipalveluiden laskutus: Pilvipalveluiden ei-IFRS-laskutus kasvoi 51 prosenttia. ‒ Maailman suurimman liiketoimintaverkoston laajeneminen: Verkostossa on yli 1,6 miljoonaa yritystä ja transaktioiden arvo on lähes 600 miljardia euroa.
  • SAP HANA -ratkaisun käytön laajeneminen: Yli 4 100 asiakasta käyttää SAP HANA -teknologiaa ja yli 1 450 asiakasta käyttää Business Suite -yrityssovelluksia HANA-teknologian päällä.

“Pilvipalvelujemme liikevaihdon 40 prosentin kasvu kiihdyttää liiketoimintamme muutosta kohti pilvipalveluja. SAP on jo pilvipalveluyhtiö, jonka SAP HANA -teknologian päällä toimivilla pilvipalveluilla on 44 miljoonaa käyttäjää ja joka pyörittää maailman suurinta liiketoimintaverkostoa. Myös monikanavaisen sähköisen kaupan ratkaisumme kasvoivat kolminumeroisesti“, sanoo SAP:in pääjohtaja Bill McDermott. “Pilvipalvelujemme portfolion syvyys, globaali peitto ja toimialaosaaminen ovat liiketoimintamme kivijalka, joka erottaa meidät kilpailijoista. SAP HANA:n ja Business Networkin avulla SAP rakentaa seuraavan sukupolven yritysohjelmistojen toimialaa.”

SAP:in Pohjoismaiden ja Baltian maiden toimitusjohtajan Jan Thorellin kommentti vuoden 2014 kolmannen neljänneksen tuloksesta Pohjoismaissa:

“Olemme erittäin tyytyväisiä liiketoimintamme kehittymiseen vuoden kolmannella neljänneksellä huolimatta IT-investointien maltillisesta tasosta markkinoilla. Myynnin sekä henkilöstö- ja taloushallinnon sovellusten kysyntä on kasvanut huomattavasti. Voitimme lukuisia uusia asiakkuuksia Pohjoismaissa, erityisesti pk-yritysten segmentissä. Mobiiliratkaisut ja pilvipalvelut olivat nopeammin kasvaneet liiketoiminta-alueet edellisen vuoden vastaavan neljännekseen verrattuna. Moni yritys on myös aloittanut datan hyödyntämisen liiketoiminnassaan uudella tavalla, yritysten taloushallinnon näyttäessä esimerkkiä uusien innovaatioiden hyödyntämisessä. Näemme myös selvää ja jatkuvaa kysynnän kasvua monikanavaisen sähköisen kaupankäynnin ratkaisujen alueella.”

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen

• Tietokone, Televiestintä, IT

• pilvipalvelut
  • tulosjulkistus