SAP lisää panostuksia esineiden internetiin

Ohjelmistoyhtiö SAP kertoi Las Vegasissa SAP TechEd -tapahtumassa uusista merkittävistä panostuksista esineiden internetiin (IoT) yhteistyössä kumppaneiden kanssa. SAP tarjoaa kumppaneilleen työkalut IoT-sovellusten rakentamiseen SAP HANA Cloud Platform -pilvialustan päälle erilaisten laitteiden, koneiden ja ajoneuvoantureiden sekä sovelluspalveluiden yhdistämiseksi. SAP myös ilmoitti perustaneensa Internet of Things (IoT) & Customer Innovation -kehitysyksikön.

SAP ja intialainen IT-jätti Tech Mahindra kertoivat kehittävänsä yhteistyössä IoT-ratkaisuja, joilla monitoroidaan ja analysoidaan sähköajoneuvojen latausratkaisuja ja suorituskykyä, kuten latauspisteitä, sähköajoneuvojen käyttöä, ajotapoja sekä koko latausverkon toimivuutta. Yhteistyössä tietoliikenteen elinkaaripalveluja tarjoavan Tangoen kanssa SAP auttaa asiakkaita hallitsemaan käytössään olevia tietoliikenteen omaisuuseriä, kuten laitteita, verkkoyhteyksiä ja pilvipalveluita, IoT-ratkaisujen avulla.

Uusi Things (IoT) & Customer Innovation -yksikkö kokoaa yhteen kaikki SAP:n IoT- ja Industry 4.0 -kehitystoimenpiteet ja -osaamisen. Yksikön tavoitteena on uusien IoT-innovaatioiden kehittäminen eri toimialoilla. Uusi yksikkö laajentaa olemassa olevien sovellusten valikoimaa mukaan lukien SAP Vehicle Insights -, Digital Farming -, Predictive Maintenance - ja SAP Connected Logistics -sovellukset.

IoT-markkina kehittyy nopeasti ja konsulttiyritys McKinsey arvioi sen taloudellisen vaikutuksen olevan 3,9 - 11,1 biljoonaa dollaria vuonna 2025.

”SAP on yksi niistä yrityksistä, jotka kehittävät vauhdilla IoT-markkinaa. Teknologiamme ja niissä oleva data ovat keskeisessä roolissa esineiden internetin sovelluksissa. Myös laaja asiakaskuntamme ja toimialaosaamisemme antavat meille hyvä pohjan kehittää IoT-ratkaisuja yhteistyössä asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa”, sanoo SAP Finland Oy:n maajohtaja Taira Tepponen.

Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen

• Tietokone, Televiestintä, IT

• sap hana
  • pilvipalvelut