SAP perustaa start-up-kiihdyttämön Berliiniin - Mukana suomalainen Ultimate.ai

Lehdistötiedote   •   Syys 14, 2017 13:45 EEST

Berliini on yksi tärkeimmistä teknologiahubeista maailmassa

Saksalainen ohjelmistovalmistaja SAP perustaa SAP.iO-kiihdyttämön eurooppalaiseksi lippulaivaksi Berliiniin. Sen toiminnasta vastaa Techstars Accelerator. SAP:n ensimmäinen kiihdyttämö Euroopassa tarjoaa mentorointia ja pääsyä yhtiön sovellusohjelmiin, teknologioihin ja ekosysteemeihin sekä myös pääomaa start-upeille, jotka toimivat koneoppimisen ja ohjelmistot palveluna (SaaS) -alueilla.

”SAP.iO on jo luonut hienoa liiketoimintaa SAP:n sisällä ja sen ulkopuolella eri puolilla maailmaa. Nyt kiihdyttämö tulee Berliiniin, yhteen maailman vilkkaimmista teknologiahubeista. Kiihdyttämön kautta tarjoamme laadukkaita ohjelmia alkuvaiheessa oleville, SaaS- ja koneoppimisen alueilla toimiville start-upeille”, kertoo Jürgen Müller, SAP:n innovaatiojohtaja.

Mukana olevat start-up-yritykset ovat Ultimate.ai, Bewgle, Greendeck, Gtmhub, practice.ai, RefineAI, Sensifai, SustAnalyze, Teamscope, Wise Athena. Lisätietoa yrityksistä löytyy täältä. Nämä kymmenen yritystä ovat rakentaneet kassavirtaa tuovaa liiketoimintaa käyttämällä koneoppimista. Toimialoihin kuuluvat terveydenhuolto, kauppa, valmistus, media ja viihde sekä henkilöstöhallinto.

Kiihdyttämö toimii 13 viikkoa, ja siihen kuuluu demopäivä 6.12.2017.

Liiketoimintaratkaisujen toimittaja SAP auttaa kaikenkokoisia yrityksiä ja toimialoja kehittämään liiketoimintaansa. Tukitoiminnoista kulmahuoneeseen, varastosta myymälään, pöytäkoneesta mobiililaitteeseen – SAP auttaa ihmisiä ja organisaatioita toimimaan tehokkaammin yhdessä ja hyödyntämään liiketoimintatietoa entistä paremmin. SAP:n sovellukset ja palvelut auttavat yli 345 000 asiakasta yli 130 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. Lisätietoja www.sap.com ja www.sap.com/finland

Kommentit (0)