SAP-sovelluksia nyt tilauspohjaisina pilvipalveluina

Ohjelmistoyhtiö SAP on ottanut merkittäviä askelia rakentaessaan SAP HANA® -alustaan pohjautuvia pilvipalveluja. Yhtiön ilmoitti, että SAP HANA® -pohjaiset sovellukset ovat nyt saatavilla tilauspohjaisina palveluina. Muun muassa SAP® Business Suite -sovellukset saa käyttöön uuden mallin mukaisesti SAP HANA® Enterprise Cloud -palvelun kautta. Samalla SAP myös ilmoitti globaalin datakeskusliiketoiminnan laajentumisesta sekä uusista migraatiopalveluista, joiden ansiosta asiakkaiden tie pilvipalveluiden käyttäjiksi on entistä helpompi ja selkeämpi.

”Tämä on merkittävä edistysaskel SAP:n käynnissä olevassa muutoksessa kohti pilvipalveluita. Lisäämme sitoutumistamme pilvipalveluihin uudella SAP HANA -palveluiden tilauspohjaisella mallilla ja teemme palveluiden käytöstä joustavampaa ja yksinkertaisempaa”, sanoo SAP AG:n johtokunnan, Products & Innovation, jäsen Vishal Sikka. ”Tämän lisäksi laajennamme datakeskustoimintaamme globaalisti suunnitelmalla, joka yksinkertaistaa merkittävästi asiakkaidemme IT-ympäristöjä.”

SAP HANA Enterprise Cloud saatavilla täysin tilauspohjaisena palveluna

Maailman johtavana yrityssovellusten kehittäjänä SAP auttaa asiakkaitaan, kuten McLarenia, Schaidt Innovationsia ja Levi Straussia, siirtämään IT-ympäristöt niiden omasta hallusta hybridi-malliin tai täysin pilvipohjaiseen ratkaisuun häiriöittä. Asiakkaat haluavat saada käyttöön SAP Business Suite -ratkaisujen tutut lukuisat ominaisuudet, mutta myös pilvipalveluiden joustavuuden, käyttäjäkokemuksen ja mahdollisuuden nopeisiin innovaatioihin.

SAP HANA Enterprise Cloud -palvelut sisältävät nyt tilauspohjaisina palveluina monipuolisesti eri sovelluksia, kuten SAP Business Suite -sovellukset, SAP ® Business Warehouse -sovellus ja SAP HANA -alusta. Asiakas saa palvelut käyttöön turvallisesti SAP:n alueellista datakeskuksista eri puolilla maailmaa. Uusi tilauspohjainen palvelumalli mahdollistaa sen, että asiakkaat voivat ylläpitää liiketoimintakriittisiä SAP-sovelluksiaan yksityisesti hallitussa pilviympäristössä. Ratkaisu täydentää aikaisemmin julkistettua SAP HANA Cloud Platform -palvelun uudistusta, jonka ansiosta asiakkaat voivat laajentaa, rakentaa ja käyttää uusia pilvipalvelusovelluksia SAP HANA -alustalla. Asiakas- ja tuotekohtaisia rajoituksia saattaa olla kokoonpanosta riippuen.

Tehostetut migraatiopalvelut pilvessä

Tehostettujen migraatiopalvelujen ansiosta SAP Sercives -organisaatio pystyy tarjoamaan asiakkailleen valinnanvaraa sekä joustavuutta SAP-sovellusten migraatiossa pilveen. Asiakkaat hyötyvät yksinkertaisemmasta migraatioprosessista uusien työkalujen ansiosta, joilla olemassa olevat SAP-sovellukset siirretään SAP HANA Enterprise Cloud -ympäristöön. Tämä pitää sisällään integraatiovaihtoehtoja asiakkaan hallussa oleviin SAP-sovelluksiin ja muihin SAP-pilviratkaisuihin, mukaan lukien SAP:n tytäryhtiöiden SuccessFactorsin ja Ariban ratkaisut. Pilveen siirrettyjen sovellusten ylläpito-, tuki- ja päivityspalvelut jatkuvat olemassa olevien ylläpitosopimuksien mukaisesti. 15 000 asiantuntijan ja useiden globaalisti toimivien palvelukeskuksen voimin toimiva SAP Services -konsultointiorganisaatio auttaa asiakkaita siirtymään SAP HANA Enterprise Cloud -pilviympäristöön helpommin ja nopeammin.

SAP laajentaa maailmanlaajuista datakeskusverkostoaan

SAP myös laajentaa datakeskustoimintaansa maailmanlaajuisesti kattavalla suunnitelmalla. SAP hallinnoi tällä hetkellä 16 datakeskusta ympäri maailman, ja yhtiö tulee vahvistamaan datakeskustoimintaansa sopeutumalla entistä tehokkaammin paikallisiin rajoituksiin ja määräyksiin, minkä ansiosta asiakkaat voivat käyttää SAP HANA -pohjaisia pilvipalveluita liiketoiminnassaan. SAP myös ilmoitti 7.4., että yhtiö on perustanut ensimmäiset kaksi datakeskusta Aasian ja Tyynenmeren alueella Tokioon ja Osakaan. Kaikki SAP-datakeskukset perustuvat muistivaraiseen arkkitehtuuriin, mikä tekee IT-ympäristöistä yksinkertaisempia. Samoin datakeskusten high-end-palvelimet on optimoitu vastaamaan yritystason liiketoimintakriittisiä työmääriä.

SAP myös julkisti äskettäin, että kaikki sen datakeskukset ja tilat käyttävät 100-prosenttisesti uusiutuvaa sähköä toiminnassaan maailmanlaajuisesti vuodesta 2014 alkaen. Uudistus auttaa minimoimaan yhtiön hiilijalanjälkeä sen siirtyessä pilvipohjaiseen liiketoimintamalliin, ja auttaa vähentämään asiakkaidensa järjestelmistä syntyviä hiilidioksidipäästöjä siirtämällä ne vihreään pilviympäristöön.

Linkki englanninkieliseen tiedotteeseen

• Tietokone, Televiestintä, IT

• ohjelmistot
  • ohjelmistoratkaisut