Tiedote -

SAP tuo markkinoille tekoäly- ja lohkoketjuratkaisuja chatbotien ja sovellusten luomiseen

SAP:n pilvialusta yhteensopiva nyt myös Google Cloud Platformin ja Microsoft Azuren kanssa Amazon Web Servicesin (AWS) lisäksi

SAP esittelee uusia tuotteita ja yhteistyökumppanuuksia, joiden avulla yrityksistä voi tulla älykkäämpiä. Tähän päästään käyttämällä kehittyneitä teknologioita, kuten keskustelupohjaista tekoälyä (AI), lohkoketjuja ja analyyseja. Samalla SAP Cloud Platform on nyt saatavilla kaikilla suurimmilla pilvi-infrastruktuurin tarjoajilla, kuten Google Cloud Platform, Microsoft Azure ja Amazon Web Services (AWS).

Julkistukset tehtiin SAPPHIRE NOW -konferenssin aikana Orlandossa, Floridassa, ja ne koostuvat:

• SAP Conversational AI eli keskustelupohjainen tekoäly, jonka avulla yritykset voivat kehittää älykkäitä chatboteja eli keskustelurobotteja mm. asiakaspalveluun. Palvelu sisältää tehokkaan ja kattavan työkalun chatbotin koulutukseen, rakentamiseen ja seurantaan. Se voidaan integroida sekä SAP-pohjaisiin että muihin järjestelmiin – ja se voidaan toimittaa myös eri toimialoille. Toistaiseksi käyttäjät ovat rakentaneet 60 000 keskustelupohjaista AI chatbotia.
  • SAP Leonardo Machine Learning eli Leonardo-innovointiratkaisuun pohjautuva koneoppiminen, joka kuuluu nyt kaikkiin sovelluksiin SAP-valikoimassa. Niitä ovat mm. SAP S/4HANA Cloud, SAP C/4HANA ja SAP Ariba -ratkaisut.
  • SAP Leonardo Machine Learning Foundation, jonka avulla asiakkaat voivat kehittää yksittäisiä sovelluksia. Siihen kuuluu nyt viisi uutta palvelua, kuten kohteentunnistus, tekstin tunnistus kuvissa ja tekstin luokittelu, joka analysoi ja luokittelee tekstidokumentit automaattisesti. Nyt se tukee myös scikit-oppimisen ohjelmakirjastoa TensorFlow’n lisäksi.
  • SAP Cloud Platform Blockchain, joka on uusi palveluna toimiva tuote lohkoketjuille. Sitä käytetään rakentamaan ja laajentamaan helposti liiketoimintakokonaisuuksia lohkoketjuilla, kuten esimerkiksi Hyperledger Fabric ja MultiChain. Tänä päivänä noin 65 yritystä ottaa osaa SAP:n yhteistyöaloitteisiin. Näin autetaan asiakkaita käyttämään tuotteita sellaiseen valmistukseen ja toimitusketjuihin, joissa lohkoketjut lisäävät läpinäkyvyyttä, turvallisuutta ja yhteistyötä. Sopivia toimialoja ovat kuljetus-, elintarvike- ja lääketeollisuus.
  • Lohkoketjujen käytön lisäämiseksi kuljetusalalla SAP on perustanut yhteenliittymän seitsemän yrityksen kanssa, joihin kuuluvat mm. Intel, Hewlett Packard Enterprise (HPE) ja A3 Airbus.

SAP Cloud Platform vie pilvistrategiat uudelle tasolle

SAP helpottaa asiakkaidensa pilvi-infrastruktuurin valitsemista, sillä SAP Cloud Platform on nyt yhteensopiva myös Google Cloud Platformin ja Microsoft Azuren kanssa. Se on ollut yhteensopiva jo aiemmin Amazon Web Servicesin (AWS) kanssa. Niinpä SAP Cloud Platform on kaikkien tärkeimpien pilvipalvelujen tarjoajien käytettävissä. SAP on ainoa yritys, joka pystyy tarjoamaan kattavan liiketoiminta-alustan palveluna (PaaS), jolla on hyvä joustavuus, avoimuus ja valinnan mahdollisuus.

SAP käynnistää myös SAP Cloud Platformin Private Editionin eli yksityisen pilvialustan IBM:n pilvipalveluissa. Näin säännellyt alatkin pääsevät innovoimaan vaarantamatta turvallisuutta tai valvontaa. Tällaisia aloja ovat esimerkiksi pankkitoiminta, terveydenhuolto ja liikenne sekä arkaluonteisia tietoja käsittelevät asiakkaat

Älykäs yritys on helpompi luoda SAP Analytics Cloudilla

SAP Analytics Cloud tarjoaa pääsyn yli 150 pilvipohjaiseen tietolähteeseen. Asiakkaat voivat helposti hallita tietoja ja analysoida niitä riippumatta siitä, missä ne on tallennettu. Koneoppimisen ja teknologian yhdistäminen luonnolliseen kielen kyselyyn (NLQ) antaa entistä tarkempia tuloksia ja nopeuttaa liiketoimintapäätöksiä. Uusi ominaisuus "search to insight" käyttää keskustelupohjaista AI-teknologiaa saadakseen luonnolliset vastaukset nopeasti.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on luettavissa kokonaisuudessaan täällä.

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

• pilvipalvelualusta
    • kumppani
    • cloud