SAP tyytyväinen vuoden 2015 tulokseen Pohjoismaissa – yhtiö julkisti vuoden 2015 alustavat tulokset

Lehdistötiedote   •   Tammi 22, 2016 10:41 EET

Ohjelmistoyhtiö SAP on julkaissut vuoden 2015 viimeisen vuosineljänneksen ja koko vuoden alustavat tulokset. Linkki SAP:n englanninkieliseen tulostiedotteeseen.

SAP:n Pohjoismaiden ja Baltian maiden toimitusjohtaja Jan Thorell kommentoi tulosta vastuualueellaan seuraavasti:

“Olemme erittäin tyytyväisiä vuoden 2015 tulokseen Pohjoismaissa ja Baltiassa. Tulos täytti odotuksemme voimakkaasta kasvusta niin pilvipohjaisten sovellusten kuin teknologia-alustankin liiketoiminta-alueilla.”

”SAP Nordic and Baltic -alueen pilviratkaisujen liiketoiminta yli kaksinkertaistui vuodentakaiseen verrattuna vuotuisten sopimusten arvolla laskettuna. Kysyntä oli suurinta asiakkuuden- ja henkilöstöhallinnan pilvisovellusten alueilla.”

”Menestyimme hyvin myös on-premise-ratkaisujen sekä teknologia-alustan liiketoiminnoissa. SAP HANA -alustan myynti kasvoi 26 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Asiakkaamme ja kumppanimme ottivat myös hyvin vastaan uuden SAP S/4 HANA -sovelluskokonaisuuden, josta on tullut kautta aikain nopeimmin kasvava SAP-ratkaisu.”

”Yhteenvetona voi todeta, että suotuisa kehitys ohjelmistomarkkinoilla jatkuu, sillä yritykset etsivät jatkuvasti uusia tapoja ja ratkaisuja siirtyäkseen digitaaliseen liiketoimintaan”, summaa Thorell.

Maailman johtava liiketoimintaratkaisujen toimittaja SAP auttaa kaikenkokoisia yrityksiä ja toimialoja toimimaan paremmin. Tukitoiminnoista kulmahuoneeseen, varastosta myymälään, pöytäkoneesta mobiililaitteeseen – SAP auttaa ihmisiä ja organisaatioita toimimaan tehokkaammin yhdessä ja hyödyntämään liiketoimintatietoa entistä paremmin. SAP:n sovellukset ja palvelut auttavat yli 296 000 asiakasta yli 130 maassa toimimaan kannattavasti, uudistumaan jatkuvasti ja kasvamaan kestävästi. Lisätietoja www.sap.com ja www.sap.com/finland

Kommentit (0)