Ihania babyleaves-salaatteja luomuna saatavilla ympäri vuoden

Orto Bellinan salaatit tulevat Pohjois-Italian Bergamosta, jossa ne kasvavat ohuilla harsoilla suojatuissa valoisissa kaaritunneleissa oikeassa mullassa, mikä takaa erinomaisen laadun ja mahtavan maun. Orto Bellinan tuotteissa ei käytetä kemiallisia aineita vaan salaatit kasvatetaan luonnonmukaisesti. Salaatit pakataan Italiassa, josta ne matkaavat parin päivän matkan Suomeen. Salaattirasioihin ei lisätä suojakaasuja pakkausvaiheessa ja siksi säilytys viileässä +4 °C on ensisijaisen tärkeää. Seuraavat tuotteet ovat nyt saatavissa ympäri vuoden:

Lempeä babypinaatti

Babypinaattia ei tarvitse ryöpätä, vaan sen voi syödä sellaisenaan, vaikka leivän päällä. Babypinaatissa ei ole niin paljon oksaalihappoa kuin perinteisessä isossa pinaatissa. Pinaatti sisältää paljon K-vitamiinia sekä rautaa, joten se kannattaa ottaa mukaan arjen ruokailuun. Pinaatin sisältämä oksaalihappo imeytyy hyvin yhdessä kalsiumin kanssa, siksi pinaattia kannattaa suosia sellaisissa ruoissa jotka sisältävät maitotaloustuotteita.

Pähkinäinen vuonankaali

Nimestään huolimatta vuonankaali on salaatti. Sen pienet lehdet muodostavat kauniita lehtiruusukkeita, jotka voi käyttää sellaisenaan. Vuonankaali kestää hyvin kylmää ja säilyy siksi pitkään jääkaapissa. Vuonankaali on maultaan mieto ja hieman pähkinäinen.

Aromaattinen villirucola

Italialaisen keittiön yksi suosikkimausteista on villirucola, joka on tavallista rucolaa aromaattisempi ja voimakkaampi maultaan. Maku voi olla myös sinappimainen, josta se on saanut suomenkielisen nimensä sinappikaali. Rucola sopii mainiosti salaatteihin, risottoihin, pizzan sekä leivän päälle tuomaan makua ja väriä. Rucola ei kestä kuumennusta ja siksi se kannattaakin lisätä ruokaan vasta lopuksi.

Herkullinen salaattisekoitus

Salaattisekoitus sisältää erilaisia babyleaves-salaatteja. Salaattisekoituksen voi käyttää esimerkiksi sellaisenaan, lisää öljyä tai yrttikastiketta makua antamaan.

• Ruoka, juoma

Satotukku Oy on yksi Suomen suurimmista vihannes- ja hedelmätukkutoimijoista. Parhaat sopimusviljelijät kotimaassa ja ulkomailla, tuotteiden laatu, katkeamaton kylmäketju, asiantunteva ostotoiminta ja asiakaspalvelu ovat toimintamme kulmakiviä.

Satotukku tuntee hedelmät ja vihannekset yli 50 vuoden kokemuksella. Olemme ajan tasalla uutuuksista sekä trendeistä ja toimimme edelläkävijänä luomutuotteissa. Olemme tutustuttaneet asiakkaat ja kuluttajat vuosien kuluessa moniin uusiin tuotteisiin maailmalta. Tarjoamme verkkosivuillamme myös hyödyllistä tietoa ja maukkaita reseptejä vihannes- ja hedelmäosaston tuotteista.

www.satotukku.fi

Maarit Riikonen