Hallitilat lämpimiksi uudella Mitsubishi Electric ilmalämpöpumpulla

Varastojen, tuotantotilojen, urheiluhallien ja autopaikoitustilojen lämmittäminen on ollut tähän asti hankalaa ilmalämpöpumppulla. Syynä tähän on ollut sopivan sisäyksikön puute. Nyt Mitsubishi Electric tuo markkinoille WDH-sisäyksikön. WDH-sisäyksikkö on ensimmäinen kiertoilmakoje sisäyksikkö ilmalämpöpumpulle.

Nyt voidaan energiatehokkaasti lämmittää ja viilentää kaikki yllämainitut tilat sekä korkean IP-luokituksen ansiosta jopa kuivaushuoneet ja autopesulat.

Yhteen ulkoyksikköön voidaan kytkeä yhdestä kolmeen kiertoilma sisäyksikköä, teholtaan 8-31 kW per yksikkö. Korkean hyötysuhteen omaavilla Mitsubishi Electric ulkoyksiköllä saavutetaan jopa -28 °C toimintalämpötila. Korkea hyötysuhde tarkoittaa edullista ja ympäristöystävällistä lämmitystä. Kuten ilmalämpöpumpuilla aina kyseessä ei voi olla tilan ainoa lämmitysjärjestelmä, erittäin kylmiä päiviä varten tilassa pitää olla vara/päälämmitys, joka pystyy tarvittaessa tukemaan lämmityksessä ja kaikkein kylmimpinä hetkinä hoitamaan koko lämmityksen. Sisäyksikön suuri 4 mm lamelliväli minimoi huollon ja jatkuvan puhdistuksen tarvetta. Järjestelmässä ei kierrä vesi, joten jäätymisriskiäkään ei ole.

Scanoffice Oy:n kiinteistölämmitysosastolla on kolme ammattitaitoista myyjää auttamassa jälleenmyyjiämme laitteistokokonaisuuksien mitoituksessa ja suunnittelussa. Koulutetut jälleenmyyjämme laskevat tarjoukset ja hoitavat asennukset kymmenien toteutettujen kiinteistölämmitysjärjestelmien kokemuksella. Ilmalämpöpumppujen lisäksi Scanofficelta löytyvät ratkaisut isojen kiinteistöjen lämmittämiseen myös niin maalämpö- kuin ilmavesilämpöpumpuilla.

Lisätietoja tuotteesta antaa Mikko Rauhala, mikko.rauhala@scanoffice.fi, puh. (09) 2902 2434

• Rakentaminen, alan kysymykset

Scanoffice on Pohjois-Euroopan suurin lämpöpumppujen ja ilmastointilaitteiden maahantuonti- ja tukkuliike. Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa lämpöpumppu- ja LVI-alan urakoitsijoista, ja toimimme koko Skandinavian alueella. Maahantuonnin ja tukkukaupan lisäksi palveluihimme kuuluvat myös jälleenmyyjien koulutus, takuuasioiden käsittely sekä varaosa– ja tarvikepalvelut. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina itse, sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa.