​Työkalut R32 kylmäaineelle

Scanofficen monipuolinen kylmäurakoitsijoille tarkoitettu työkalu- ja tarvikevalikoima on laajentunut useilla R32 kylmäaineelle tarkoitetulla työkaluilla.

Uudet Value tyhjiöpumput V-i240Y ja V-i2120 kuten myös Value talteenottolaite VRR24L soveltuvat sekä nykyisille R410 kylmäaineille että uudelle R32 kylmäaineelle.

Uudella entistä ympäristöystävällisemmällä kylmäaineella toimivat R32:n ilmalämpöpumput ovat tulossa vahvasti markkinoille tämän vuoden aikana. Scanoffice Oy lanseeraa markkinajohtaja Mitsubishi Electricin R32 malliston syksyn aikana.

Nykyinen yleisin ilmalämpöpumpuissa oleva R410 kylmäaine on itse asiassa kahden kylmäaineen sekoitus puolet R32 ja puolet R125 kylmäainetta. GWP (Global warming potential) eli vaikutukseltaan ilmaston lämpenemiseen puhdas R32 on yli kolme kertaa R410 kylmäainetta ympäristöystävällisempi ja sen GWP arvo 674 alittaa ilmastoprotokollassa vuodelle 2025 split ilmalämpöpumpuille (3 kg tai alle) asetun enimmäisrajan 750 GWP.

Lisätiedot:

Teijo Syväkangas, puh. 09 290 224 25, teijo.syvakangas@scanoffice.fi

• Rakentaminen, alan kysymykset

Scanoffice on Pohjois-Euroopan suurin lämpöpumppujen ja ilmastointilaitteiden maahantuonti- ja tukkuliike. Asiakaskuntamme koostuu pääasiassa lämpöpumppu- ja LVI-alan urakoitsijoista, ja toimimme koko Skandinavian alueella. Maahantuonnin ja tukkukaupan lisäksi palveluihimme kuuluvat myös jälleenmyyjien koulutus, takuuasioiden käsittely sekä varaosa– ja tarvikepalvelut. Valitsemme tuotevalikoimaamme ainoastaan alan parhaat ja luotettavimmat merkkituotteet. Laadun ja tehokkuuden varmistamiseksi testaamme tuotteet aina itse, sekä osan yhteistyössä VTT:n kanssa.