Schneider Electric tuoteuutiset 12/2015

1. Smart-UPS SRT - Online-UPSien paras tehokerroin

Schneider Electricin uusi Smart-UPS On-Line -tuotesarja tarjoaa enemmän pätötehoa jopa 97 prosentin hyötysuhteella.

Maailman johtava kriittisten virranjakelu- ja jäähdytysjärjestelmien toimittaja Schneider Electric on uudistanut APC-tuotemerkillä myytävää Smart-UPS On-Line -tuotesarjaansa. Valikoiman 6–10 kVA:n laitteet ovat yhtiön ensimmäiset yksivaiheiset UPS-laitteet, joiden lähdön tehokerroin on yksi. Valikoiman 2,2–5 kVA:n UPS-laitteiden tehokerroin on 0,9.

Uusi Smart-UPS On-Line tarjoaa tehokasta energiaa ja suorituskykyä vieden vain vähän tilaa. Muotoilunsa ansiosta laitteet voidaan asentaa räkkitelineisiin tai vapaasti seisovana. Tämä tekee UPS-laitteista helppoja asentaa, käyttää ja huoltaa lähes kaikissa ympäristöissä. 5–10 kVA UPS-laitteissa on myös sulautettu verkkohallintakortti etävalvontaa varten, sekä erillinen korttipaikka johon voi helposti asentaa lisätarvikkeita.

Kaksoismuunnostopologia

APC Smart-UPS On-Line -valikoima hyödyntää kaksoismuunnostopologiaa jonka ansiosta UPS suojaa herkkiä sähkölaitteita kaikilta sähköverkossa esiintyviltä häiriöiltä. Laitteen invertteri säätelee lähtötehoa varmistaen jatkuvan virransyötön, minkä ansiosta UPS-laitteita voi käyttää häiriöherkkien laitteiden suojaukseen sähköverkon jännitekatkosten ja taajuuspoikkeamien aikana.

Green-käyttötila

Suurin osa tietokone- ja verkkolaitteistosta kuitenkin sietää erittäin lyhyitä, muutaman millisekunnin kestoisia jännitekatkoksia. Näin ollen Smart-UPS On-Line -laitteita voi myös käyttää korkealla hyötysuhteella toimivassa Green-käyttötilassa. Sähköverkon normaalitilassa kaksoismuunnostoiminnot ohitetaan, mikä mahdollistaa jopa 97 prosentin hyötysuhteen*. Tämä vähentää energiankulutusta ja -kustannuksia sekä laitetilan jäähdytysstarvetta, koska laitteet tuottavat vähemmän hukkalämpöä. Alhaisemmat lämpötilat pidentävät myös tärkeiden komponenttien kuten akkujen käyttöikää.

Käytettävyyttä LCD-näytöllä

Käyttäjäystävällinen, väriä vaihtava graafinen LCD-näyttö kertoo reaaliajassa tiedot UPS-laitteiden tilasta yhdellä silmäyksellä. Diagnostiikka- ja lokitiedot auttavat ongelmien tunnistamisessa jo ennen kuin käyttökatkoksia pääsee tapahtumaan. Laitteiden sisäänrakennettu energiamittari helpottaa tehokasta käyttöä ja seurantaa.

Ennakoiva akun vaihto

Uuden Smart-UPS On-Line -valikoiman laitteissa on kehittynyt algoritmiin perustuva ennakoiva akunvalvontajärjestelmä, joka parantaa akkukestoa, mahdollistaa akkujen tilan tarkistamisen sekä ilmoittaa lähestyvästä akkujen vaihtotarpeesta. Häiriötapauksessa käyttöjärjestelmä auttaa löytämään viallisen akun ja antaa suosituksia muiden akkujen vaihtamisesta. Akut voi vaihtaa laitteiden ollessa toiminnassa ilman käyttökatkoksia.

Suojaus heti virran palattua

Uuden valikoiman nopeasti latautuvat laitteet tarjoavat korkean valmiusajan käyttöympäristöissä, joissa pitkäaikaiset virtaongelmat voivat aiheuttaa useita peräkkäisiä katkoksia lyhyessä ajassa. Lisäksi UPS-laitteet toimivat jopa ilman ladattua akkua, jotta suojattavat järjestelmät voidaan käynnistää turvallisesti heti virran palattua ja akkujen latautumisen alettua.

Kaikkien APC Smart-UPS On-Line-mallien varakäyntiaikaa voidaan pidentää lisäakustoilla.

Uusilla Smart-UPS On-Line -tuotteilla on kolmen vuoden takuu.

*Jos sähkön laatu syöttövässä verkossa on määritellyn vaihteluvälin ulkopuolella Green-käyttötilassa, UPS-laite vaihtaa automaattisesti takaisin kaksoismuunnos-online-tilaan 10 millisekunnissa.

Snro Tuoterno Nimike
8438421 SRT2200XLI Smart-UPS Online SRT 2200VA/1980W, 230V
8438423 SRT3000XLI Smart-UPS Online SRT 3000VA/2700W, 230V
8438380 SRT5KXLI Smart-UPS Online SRT 5kVA/4,5kW, 230V
8438382 SRT6KXLI Smart-UPS Online SRT 6kVA/6kW, 230V
8438384 SRT8KXLI Smart-UPS Online SRT 8kVA/8kW, 230V
8438386 SRT10KXLI Smart-UPS Online SRT 10kVA10kW, 230V

2. Vijeo Design'Air tai Vijeo Design'Air Plus tarjolla erikoishinnoin

Schneider Electric tarjoaa Vijeo Design'Airin ja Design'Air Plus -sovellukset edulliseen 19,99 euron hintaan helmikuun 2016 loppuun asti. Sovelluksen normaalihinta on 99 euroa.

Vijeo Design'Air

Älypuhelimeen ja tablettitietokoneeseen tarkoitettu Vijeo Design'Air on sovellus, jolla saat etäyhteyden Magelis-ohjauspäätteeseen ja pääset ohjaamaan käyttöliittymää.

Vijeo Design'Air Plus

Vijeo Designer -ohjelmalla voit määritellä mobiililaitteita varten tarkoitetun sivun, johon pääset käsiksi etänä, mistä ikinä haluat. Sovelluksella voit rakentaa minivalvomonäytön, jolla pystyt tarkkailemaan prosessejasi ja seuraamaan oleellista tietoa.

Molempien ohjelmien tiedot ja saatavuus:

• Toimii 3G ja 4G sekä WiFi -yhteyksien kautta
  • Saatavilla Androidiin Google Play kaupasta
  • Saatavilla iOS:iin Apple Storesta

Tutustu tuotevideoon osoitteessa:

Tuotetiedot englanniksi löydät Schneider Electricin kotisivuilta:

3. Schneider Electric tuo markkinoille uuden valikoiman Altivar Machine -taajuusmuuttajia

Schneider Electric julkisti SPS IPC Drives -messuilla Nürnbergissä tuovansa markkinoille uuden valikoiman Altivar Machine -taajuusmuuttajia. Valikoimassa on kaksi toistaan täydentävää mallia Altivar 320 ja Altivar 340, jotka parantavat laitteiden suorituskykyä ja vähentävät kokonaiskustannuksia.

Schneider Electricin johtavan taajuusmuuttajaosaamisen varaan rakentuva Altivar Machine -valikoima on suunniteltu erityisesti konevalmistajia varten.Valikoiman etuihin kuuluvat:

• Parempi koneen suorituskyky
  • Pidempi koneen käytettävyys
  • Alhaisemmat koneen kokonaiskustannukset

Altivar 320 sopii niin yksinkertaisille kuin monimutkaisille koneille, joiden moottoriteho on 0.18 kW–15 kW. Suorituskykyinen vuoden 2016 puolivälissä julkaistava Altivar 340 on saatavilla moottoritehoon 75 kW asti. Altivar 320 on Suomessa saatavilla vuoden 2016 toisella vuosineljänneksellä ja Altivar 340 vuoden 2016 viimeisellä vuosineljänneksellä.

Tutustu liittenä olevaan aiheesta aihemmin lähetettyyn tiedotteeseen.

• ups
  • messut