Schneider Electricin tuoteuutiset 1/2016 – Sähkömessut Jyväskylässä 3.-5.2.2016

Jyväskylän Paviljongissa 3.5.2.2016 järjestettävä SähköTeleValoAV 2016 on Suomen suurin ja perinteikkäin sähköalan tapahtuma. Urakoitsijoille, suunnittelijoille, arkkitehdeille, asentajille sekä alan opiskelijoille suunnattu tapahtuma kokoaa yhteen alan ammattilaiset ja päättäjät tutustumaan tuoteuutuuksien ohella alan uusimpiin trendeihin ja verkostoitumaan. Schneider Electric esittelee messuosastollaan C-318 asennuskalusteiden, palokeskusten ja -ilmaisimien, kulunvalvonnan, vakiokeskusten, älykkään sähkönjakelun sekä kodin automaation uusia tuotteita ja ratkaisuja. Nämä tuoteuutiset tarjoavat muutamia esimerkkejä messuilla esiteltävistä tuotteista.

1. Osallistumme Sähkö Tele Valo AV -messuilla tuoteinnovaatiokilpailuun neljällä tuotteella

Osastollamme voit tutustua myös neljään messujen tuoteinnovaatiokilpailuun osallistuvaan tuotteeseen:

NetShelter CX on täysiverinen, käyttövalmis palvelinhuone tyylikkäässä ja huomaamattomassa kaapissa. Yksi tuote sisältää IT-infrastruktuurin kriittiset komponentit: laiteräkin, sähkönjakelun, jäähdytyksen ja kaapelinhallinnan. Lisäksi se on tehokkaasti äänieristetty, joten sen voi sijoittaa mihin tahansa toimistotilaan serveritilaksi viritellyn siivouskomeron sijasta! Lisätietoja

KNX homeLYnk -ohjain toteuttaa KNX-taloautomaatioon ajanmukaisen visualisoinnin, energianhallinnan, ajanhallinnan sekä integroinnin moniin eri protokolliin ja järjestelmiin. Koska homeLYnk korvaa samanaikaisesti monta erillistä KNX-laitetta, se tekee KNX-järjestelmistä edullisempia hankkia. Lausekeohjelmoinnin ansiosta homeLYnk antaa järjestelmäintegraattoreille liki rajattomat mahdollisuudet kehittää uusia toimintoja taloautomaatioon. Lisätietoja

Acti 9 Smartlink on sähkönjakelukeskukseen asennettava kisko, joka yhdistää keskuskomponentit esineiden internetin Modbus- tai Ethernet Modbus/TCP- verkon kautta. Rakennuksen sähkönkäyttöä voidaan tehostaa, kun kiinteistön hallintajärjestelmään liitetyn Smartlink-kiskon avulla käyttäjä on jatkuvasti tietoinen sähkönjakelun tilasta. Käyttäjä voi ohjata kuormituksia etäkäyttöisesti ja mitata sähkönkulutusta. Verrattuna perinteisiin johdotustapoihin Smartlink vähentää kenttäkaapelointeja, selkeyttää keskuksen sisäistä johdotusta, vähentää kytkentävirheitä, yksinkertaistaa koestusta sekä parantaa asennuksen ja käytönaikaista muunneltavuutta.

Uppoasennettava LED (SDM100LED) -valonsäädin mahdollistaa LED -lamppujen säädön myös kohteissa, joissa olemassa olevaa sähkökalusteasennusta ei haluta uusia kokonaan halutun valonsäädön vuoksi. Uppoasennettava LED -valonsäädin soveltuu asennettavaksi kaikkien sähköasennuskalustesarjojen kanssa niin uudistuotannossa kuin saneerauksessakin.

2. Uusi lukijaperhe käytettäväksi Schneider Electric Finlandin kulunvalvontajärjestelmissä

Cidron-kulunvalvontatuoteperheen lukijoita on saatavana kahdessa eri koossa. Vaihtoehtoina ovat joko Standard- tai Slim -kokoiset tuotteet. Cidron-RFID lukijat noudattavat uusimpia standardeja ja määräyksiä lukutekniikan ja liikennöinnin osalta. Tuotteet takaavat pitkäikäisen ja luotettavan käytettävyyden pitkälle tulevaisuuteen.

Cidron Standard on Mifare/DESFire -lukija, joko näppäimistöllä tai ilman. Lukija tukee sekä AES128-salattuja sektorikohtaisia sovelluksia että tunnisteen sirun sarjanumeron (CSN) lukua Mifare ja DESFire -korteilta tai avaimenperiltä.Cidron-RFID kortinlukijat ovat valmistettu erittäin kestäviksi ja ne ovat viimeisintä RFID-teknologiaa. Tuotteet soveltuvat kaikkiin ympäristö- ja sääolosuhteisiin.

Cidron Standard -lukijoiden ominaisuuksia:

• Tukee kaikkia 13,56 MHz teknologioita
  • Valaistu näppäimistö
  • Useita liikennöintimuotoja
  • Sisäänrakennettu lämmitys
  • Sabotaasihälytys
  • Sisä- ja ulkokäyttöön

Näppäimistölliset lukijat ovat varustettuja taustavalaisulla, jonka voi määritellä vakiona. Hyväksytty tai hylätty luetus ja muut tapahtumat ilmaistaan LED-palkilla, joka on vihreä, punainen tai keltainen. Lukija voidaan määritellä indikoimaan eri toiminnot ja tapahtumat eri äänillä ja väreillä.

Schneider Electric Finland Oy:n toimittaessa Cidron-lukijoita, laitteet ovat Esmi-konfiguroituja. Siten lukijat toimivat saumattomasti yhdessä ovipäätteiden DCU601 ja DCU605 kanssa.

Schneider Electric Finland tuotekoodit:

• FFS08802801, Cidron Standard Pin näppäimistöllä, Nexus type SC9100-MD-VDI27-S, black VDI27
  • FFS08802802, Cidron Standard, Nexus type SC9110-MD-VDI27-S, black VDI27

Schneider Electric Finland tuotekoodit:

• FFS08802803, Cidron Slim Pin näppäimistöllä, Nexus type SC9200-MD-VDI27-S, black VDI27
  • FFS08802804, Cidron Slim, Nexus type SC9210-MD-VDI27-S, black VDI27

Lisätietoja Schneider Electric konfiguraatiosta

3. Ratkaisu LED-valaistuksen aiheuttamiin katkaisijoiden laukeamisiin

”Trippaako” johdonsuojakatkaisija kytkettäessä LED-valaistus päälle? Hajoavatko kontaktorin tai releen koskettimet LED-kuormaa kytkettäessä liian nopeasti?

Näiden satunnaisten, mutta kiusallisten ongelmien aiheuttaja on LED-valaisimen kytkennässä syntyvä lyhyt (<10ms), mutta jopa 200x In korkea kytkentäpiikki. Virtapiikin suuruus riippuu siitä, missä siniaaltomuodon kohdassa kytkentä tapahtuu.

Acti 9 iCT+ -kontaktorit ja iTL+ -sysäysreleet kytkevät kuorman päälle aina siniallon nollapisteessä, jolloin ei enää tapahdu virtapiikin aiheuttamia laukeamisia. Siten kontaktorin tai sysäysreleen kuormitettavuus kasvaa ja käyttöikä pitenee.

Tyypillisiä Acti9 iCT+ tai iTL+ -ohjauskojeiden käyttökohteita ovat esimerkiksi katu- ja ulkovalaistus, julkiset tilat, toimistot, kaupat ja teollisuus.

Tuotteet:

• 37 815 83 A9C15030 Acti9 iCT+ modulikontaktori 20A 1s 230VAC
  • 37 815 84 A9C15031 Acti9 iCT+ modulikontaktori 20A 1s 230VAC 1-A-0
  • 27 210 45 A9C15032 Acti9 iTL+ sysäysrele 16A 1s 230VAC 1-A-0

Voit valita käyttöösi sopivan Acti 9 -ohjauskojeen verkkosivuillamme

4. Esmi TA-sovellus

Esmikko 4 -kulunvalvonta- ja työajanseurantajärjestelmän avulla yritys voi entistä tehokkaammin suunnitella työajan käyttöä ja vähentää poissaoloja. Samaa käyttöliittymää voi käyttää toimistolla ja puhelimessa. Yrityksessä käytettävät syykoodit saa syötettyä puhelimen käyttöliittymään. Sovelluksen käyttö on helppoa ja ohjaa käyttäjää. Käyttäjäkohtaiset käyttökielet ovat suomi, ruotsi ja englanti.

ESMI TA -sovellus auttaa seuraavien haasteiden ratkaisemisessa:

• kenttätyötä tekevien työajanseuranta
  • kotona tehtävän etätyön osuuden lisääntyminen
  • helppokäyttöisyys ja turvallisuus
  • huoltotyön leimaus kohteessa
  • asiakaskohtaiset syykoodit
  • poistaa muistinvaraisen raportoinnin jälkikäteen
  • puhelinvaihteenhoitajalla on ajantasaiset tiedot
  • laskutus ja kustannusseuranta
  • toteutettu kolmelle tärkeimmälle älypuhelinten käyttöjärjestelmälle

Sovellus on ladattavissa julkaisun jälkeen, ja sitä voi hakea nimellä Esmi Ta.

Apple iPhone App Store -ohjelman käyttäminen https://support.apple.com/fi-fi/HT204266
Google Android Sovellusten ja digitaalisen sisällön asentaminen tai ostaminen https://support.google.com/googleplay/answer/113409?hl=fi&ref_topic=3365058
Windows Phone Sovellusten hankkiminen Windows Phone -kaupasta https://www.windowsphone.com/fi-fi/how-to/wp8/apps/get-apps-from-windows-phone-store

5. Actassi S-One CAT6A STP-liitin

Schneider Electricin uuden Actassi S-One CAT6A STP -liittimen ominaisuudet nopeuttavat sen asentamista. S-One -liitin on kompakti, helppo käsitellä ja nopea asentaa. Liitin toimitetaan avoimena, joten se on heti valmis kytkettäväksi. Siinä on taattu 360° maadoitus ja kätevä lukitustoiminto. Liittimen älykäs rakenne mahdollistaa ongelmattoman uudelleenkytkennän, mikäli sellaista tarvitaan.

Actassi CL-MX -kaapeleiden rakenne poikkeaa perinteisistä F/FTP- ja U/FTP-rakenteista patentoidun foliosuojauksen ansiosta. Kaapelissa ei ole erillistä muovista ristikkoerotinta tai yksittäisiä parikohtaisia foliosuojia. Sekä vaippasuojaus että parikohtainen suojaus on tehty yhtenäisellä foliosuojauksella. Vähintään neljän foliokerroksen kuorimisen sijaan koko foliosuojaus irroitetaan yhdellä toimenpiteellä. CL-MX kaapelin foliosuojausten kuoriminen on jopa helpompaa kuin perinteisen CAT 6 U/UTP-kaapelin, joista muovinen ristikkoerotin pitää katkaista varovaisuutta noudattaen.

Messuosastollamme ovat esillä myös:

• Asennuskalusteet
  • Paloilmaisimet
  • Actassi-kaappi
  • Elit-vakiokeskukset
  • SmartPanel
  • Acti9-tuotteet
  • VAMP releet

6. Osastollamme tapahtuu messuilla

Oletko sinä Suomen nopein asentaja?
Tule testaamaan nopeutesi osastollamme Suomen nopein asentaja -kilpailussamme! Asennuskilpailussa kytketään asennusystävällinen Actassi S-One dataliitin huippuluokkaiseen Actassi CL-MX parikaapeliin. Tule ja koe Actassi -tuotteiden asennusyställisyys tai näytä näppäryytesi ja taitosi. Kisassa voit voittaa palkintoja sekä mainetta ja kunniaa. Kilpailun juontajana toimii Jethro Rostedt.

Opiskelijapolku
Sähköteknisen Kaupan Liitto ry:n toimesta on messuille tehty sähköalan opiskelijoita varten Opiskelijoiden messupolku -reitti, jonka varrella on opiskelijakummiksi mukaan lähteneitä yrityksiä. Schneider Electricin messuosasto on opiskelijoiden messupolun 15. kohde. Esiteltävien tuotteiden lisäksi opiskelijat voivat keskustella Schneider Electricin edustajien kanssa Energia-yliopiston koulutustarjonnasta.

Schneider Electricin Energia-yliopisto tarjoaa ilmaista koulutusta
Aina käytettävissä oleva verkko-oppimisympäristö Energia-yliopisto tarjoaa yli 200 ilmaista kurssia urakehityksen tueksi. Kaiken kaikkiaan kursseja on saatavilla 13 eri kielellä. Kursseilla on ollut yli 500 000 osallistujaa 185 eri maasta. Tarjolla olevat kurssimoduulit kattavat monipuolisesti eri energianhallintaan liittyviä teemoja.

Energiayliopistoa käyttävät rakentamisen, sähköalan, ympäristöalan, energia-alan ja suunnittelun ammattilaiset. Tyypillinen käyttäjä on päällikkö, johtaja, vaikuttaja tai opiskelija, joka haluaa syventää tietämystään energiatehokkuudesta tai edistää uraansa. Myös monet kansainväliset yritykset hyödyntävät sivustoa. Yritykset voivat luoda räätälöityjä opintopolkuja sivustolla sisäisiin koulutustarpeisiinsa.

Kurssit ovat toistaiseksi saatavilla englannin kielellä osoitteessa www.MyEnergyUniversity.com.

7. Messuilla paikalla olevat Schneider Electric Finlandin edustajat

AP Hirvonen, asennuskalusteet
Anitta Juhonen, paloilmaisimet
Viktor Sundqvist, Actassi-kaappi
Jyrki Grönholm, Elit-vakiokeskukset
Arto Uskalinmäki, SmartPanel
Jyrki Grönhom, Acti9
Juha Hirsimäki, VAMP-releet
Kalevi Härkönen, KNX-demolaite, HomeLynk
Mari Lahtinen, ITB; Netshelter CX-kaappi
Niklas Kommonen, ajannäyttöjärjestelmät

Tervetuloa osastollemme C-318 tapaamaan asiantuntijoitamme ja tutustumaan uutuuksiimme!

Lisätiedot, painokelpoiset kuvat sekä median yhteydenotot:

Susanna Niemelä
Field Marketing Project Manager