Schneider Electricin tuoteuutisia 6/2015

1. Schneider Electriciltä superkirkas valotornisarja Harmony XVU

Uudet valo- ja äänimoduulit antavat käyttäjälle mahdollisuuden parantaa ja räätälöidä koneen näkyvyyttä ja kuuluvuutta.

Helppo ja nopea asennus
Moduulit on helppo ja nopea asentaa, ja erilaisten jalustojen ansiosta asennus onnistuu kohteeseen kuin kohteeseen. XVU-sarjan laajajännitesyöttö vähentää tuotenimikkeiden määrää ja tekee valinnasta helppoa.

Räätälöitävyys
Äänimoduulin hälytysääniä voi muokata ilmaiseksi ladattavalla ”Playlist Builder” -ohjelmalla, jolloin hälytysäänen voi valita käyttötarpeen mukaan. Äänimoduuli toistaa mp3-tiedostoa, joten hälytykseksi voidaan valita myös selkokielinen ääniviesti. Monivalomoduulin toiminto ja väri voidaan valita kiertokytkimellä, ja sama moduuli voi toimia esimerkiksi vilkkuvalona tai valomajakkana. Jalustan säädettävyys eri kulmiin tuo joustavuutta viime hetken muutoksiin.

Harmony XVU lyhyesti

• 6 väriä sekä summeri ja äänimoduulit
  • Monivärimoduuli, 6 väriä, vilkku- ja majakkatoiminto
  • Ø 60 mm
  • IP65 valomoduuleille ilman erillisiä tiivistesarjoja
  • CE, UL, CSA

Katso video Harmony XVU:sta

Tuotetiedot

2. Acti 9 Reflex on muunneltava ja kompakti ratkaisu valaistuksen ohjaukseen

Acti 9 Reflex -ohjaimella voi korvata johdonsuojakatkaisijan, kontaktorin, välireleen ja apukoskettimien toiminnot.Sen kolmella, helposti muunneltavalla ohjaustulolla voi toteuttaa valaistusryhmän ohjauksen ja suojauksenyksinkertaisesti, tilaa ja asennusaikaa säästäen. Tyypillisiä käyttösovelluksia on esimerkiksi varaston, parkkitilan, avoimen konttoritilan tai julkisen tilan valaistuksen ohjaus.

Laitteen ohjauskäsky voi tulla paikallisilta kytkimiltä, aika- tai hämäräkytkimeltä tai kiinteistöautomaatiosta (Smartlink; Modbus tai Ethernet). Ohjaustulojen väliset prioriteetit ja lukitukset voi tehdä yksinkertaisesti Reflex-ohjaimen päällä sijaitsevalla kytkimellä. Ohjainta on saatavilla 10...63A kuormille, 2-,3-, tai 4- napaisina, B- ja C-laukaisukäyrillä sekä Smartlink- automaatioliitynnällä tai ilman. Esimerkkinä 2-napaisia malleja:

Sähkönumero   Tuotekoodi

32 564 10         A9C62210       Reflex Smartlink iC60N 2-napainen C-käyrä 10A
32 564 16         A9C62216       Reflex Smartlink iC60N 2-napainen C-käyrä 16A
32 564 25         A9C62225       Reflex Smartlink iC60N 2-napainen C-käyrä 25A

Lisätietoja Acti 9 ratkaisuista

3. Päivitetty StruxureWare SCADA Expert ClearSCADA-ohjelmisto

Uusimman ohjelmiston paremmat ylläpitotyökalut, tiedon saatavuus sekä telemetrian ja etävalvomosovellusten kehittyneempi tietoturva parantavat käyttäjäkokemusta.

Schneider Electric on julkistanut uuden avoimen StruxureWare™ SCADA Expert ClearSCADA -ohjelmistoalustan, jolla voi tehokkaasti hallinnoida ja optimoida etäjärjestelmiä.

Mallipohjat säästävät suunnittelijoiden aikaa suunnittelu- ja toteutusvaiheessa, hälytysyhteenvedot auttavat paikantamaan huoltotarpeet nopeammin ja saumaton integraatio 2-tason historiatietoon helpottaa tiedon saavutettavuutta koko yrityksessä.

Ohjelmistoalustan toiminnallisuudet on suunniteltu laskemaan etäjärjestelmien yleiskäyttökustannuksia ja samalla antamaan kattava kokonaiskuva kohteen toiminnasta. Muihin ominaisuuksiin kuuluvat:

Parannettu WebX -käyttöliittymä – Prosessitiedot ovat saatavilla milloin ja missä tahansa.HTML5 -selaintuetulla laitteella voi seurata trendejä, hälytys- ja tapahtumalistoja sekä tietokantakyselyitä.

Telemetriatuotteiden kehittyneempi integraatio – Ohjelmistoalustassa on parannettu integraatio RealTM- virtauslaskentaohjelmistoon, nyt tuettuna myös Realflo Liquids 6.91, sekä natiivi tuki kolmannen osapuolen virtauslaskimille uuden O&G EFM-ajurin myötä.

Järjestelmän parempi tietoturva – Entistä huomattavasti monipuolisempiin tietoturvaominaisuuksiin kuuluvat parannettu käyttäjätilin tietoturva, järjestelmän tietoturvan auditointi sitä varten määritellyn tapahtumaluettelon avulla sekä määritetyt tietoturvaan liittyvät tietokantakyselyt.

ClearSCADA-ohjelmisto auttaa alentamaan kustannuksia ja tuottaa tärkeää, liiketoiminnalle merkityksellistä tietoa toiminnan kaikilta tasoilta tarjoamalla etäkonfigurointiominaisuuksia ja mahdollisuuden kerätä tietoa useista ClearSCADA-järjestelmistä yrityksen keskitettyyn tietokantaan.

Konfiguroinnin mallipohjien sekä objektipohjaisen arkkitehtuurin yhdistelmä helpottaa skaalattavuutta O&G- ja W&WW -laitekannan kanssa ja tarjoaa edistyksellisen järjestelmän koko elinkaaren ajaksi. Lakisäännösten lisääntyessä ClearSCADA-ohjelmisto auttaa turvaamaan operoinnin jatkuvuuden ja hyödyntää integroituja ominaisuuksia turvaamaan tietokantojen eheyden ohjausjärjestelmän tietoliikennekatkosten aikana.

Lisätietoja Schneider Electricin SCADA Expert ClearSCADA -ohjelmistosta

Seuraava Schneider Electricin tuoteuutisia ilmestyy lomien jälkeen elokuussa.

Toivotamme lukijoillemme hyvää juhannusta ja rentouttavaa kesäloma-aikaa!

• energiansäästö