Autonlatauspisteet ovat kauppakeskukselle välttämättömyys – Itis liittyy rohkeiden edelläkävijöiden joukkoon

Sähköautojen määrän kasvu kiihtyy Suomessa tulevina vuosina*. Latauspisteiden tarjoaminen onkin välttämättömyys tulevaisuuden kauppakeskuksille. Viikonlopun ruokaostoksia tekevä perheenisä tai perheenäiti valitsee jo nyt ostospaikkansa sen perusteella, missä voi samalla ladata auton. Tunnin mittaisen kauppareissun, kenkäostosten tai vaikka pidemmän leffateatterivierailun aikana sähköautoa ehtii ladata helposti 50 kilometrin edestä.

Kauppakeskus Itis valmistautuu tulevaisuuteen tarjoamalla jo nyt asiakkailleen mahdollisuuden ladata sähköautoja turvallisesti ja helposti. Asiakkaalle parasta on, että lataaminen onnistuu ilman tunnistautumista tai maksua.

Itiksessä haetiin ratkaisua sisälle parkkihalliin, jonne ensivaiheessa asennettiin 8 latauspistettä. Itiksen latauslaitteet on kytketty Canalis-virtakiskoon, jonka myötä latauslaitteita voidaan vaivatta asentaa lisää. Muuntojoustavan sähkönjakeluratkaisun ansiosta valmius laajentaa järjestelmää on olemassa ja siten tulevaisuudessa investointikynnys on paljon pienempi.

-Itis on ilmastoystävällisenä kauppakeskuksena edelläkävijä, kehuu liiketoimintajohtaja Kim Långstrom Schneider Electricilta.

- Itis on viisaasti ottanut käyttöön edistyksellisen teknisen ratkaisun, jonka ansiosta kauppakeskus pystyy kustannustehokkasti laajentamaan sähköautojen latausmahdollisuuksia tarpeen kasvaessa.

Schneider Electric toteuttaa älykkäät latauspistejärjestelmät yhdessä Plugit Finland Oy:n kanssa, joka vastaa järjestelmäosaamisesta sekä käytönaikaisista palveluista.

*Lähde: https://teknologiateollisuus.fi/fi/ajankohtaista/uutiset/sahkoautojen-suosio-kasvaa-myos-suomessa-trendi-kuitenkin-painvastainen-kuin

Tuomas Mattila

Business Development Manager