Lisättyä todellisuutta hyödyntävä EcoStruxure Augmented Operator Advisor helpottaa kunnossapito- ja huoltotoimenpiteitä

JULKAISUVAPAA 20.11.2018, klo 7.30

Schneider Electric esittelee Smart Factory -tapahtumassa Jyväskylässä 20.-22.11. EcoStruxure Augmented Operator Advisorin, innovatiivisen lisättyä todellisuutta (AR) hyödyntävän ohjelmiston. Augmented Operator Advisor lisää kojekaapin tai koneen kuvaan dynaamista reaaliaikaista dataa ja virtuaalisia objekteja, jotka tarjoavat koneen käyttäjälle tai tekniselle asiantuntijalle pääsyn relevanttiin tietoon.

Tekniikan viimeisintä kehitystä edustava lisätyn todellisuuden teknologia tarjoaa kenttä- tai tehdasympäristössä työskenteleville seuraavia etuja:

• Seisokkiaika lyhenee: koneen käyttäjät voivat avata sähkökaapin ovet virtuaalisesti
  • Nopeuttaa toimintaa ja kunnossapitoa: tekniset asiantuntijat löytävät tarvitsemansa tiedon nopeammin ja heillä on kentältä välitön pääsy käyttöohjeisiin, ohjeistuksiin, kaavioihin jne.
  • Vähentää inhimillisiä virheitä: auttaa oikeiden välineiden löytämisessä ja tarjoaa koneen käyttäjille vaihekohtaiset ohjeet kunnossapitotoimenpiteiden tekemiseen

“Sähköverkon jakelumuuntajien parissa työskentelevät huoltohenkilöt käyttävät usein puolet työajastaan teknisen tiedon etsimiseen ohjelmistoista, tietokannoista tai jopa arkistokaapeista”, sanoo Alain Dedieu, Schneider Electricin Industry-liiketoiminnan johtaja. ”Lisättyä todellisuutta hyödyntävän EcoStruxure Augmented Operator Advisorin avulla huoltohenkilökunnalla on välitön pääsy etsimäänsä tietoon.

EcoStruxure Augmented Operator Advisoria voi käyttää useilla eri tavoilla:

• Kentällä koneen läheisyydessä se tarjoaa reaaliajassa välittömän pääsyn tarvittavaan tietoon
  • Sähkökaapin edessä se voi virtuaalisesti ”avata” sähkökaapin ovet
  • Tehdasympäristön sisä- ja ulkopuolella se näyttää mobiililaitteen ruudulla samanaikaisesti kuvan todellisesta maailmasta ja sitä täydentävästä datasta

EcoStruxure Augmented Operator Advisorilla pääset käsiksi esimerkiksi tunnisteisiin, prosessimuuttujiin, SQL-tietokantaan, dokumentteihin, sähkökaavioihin, verkkosivuihin, ohjeistuksiin, muistiinpanoihin ja videoihin.

• Pääsy relevanttiin tietoon nopeasti EcoStruxure Augmented Operator Advisorin avulla tehostaa työskentelyä, mikä säästää toimintaan menevää aikaa, pienentää kustannuksia sekä mahdollistaa kunnossapidon optimoinnin.

Helposti asennettava sovellus toimii iOS- ja Android-tableteilla.

Schneider Electric esittelee Smart Factory -messuilla myös EcoStruxure Machine Advisor -alustaa, jonka ansiosta laitevalmistajat voivat jäljittää, seurata koneiden toimintaa ja korjata ongelmatilanteet (Track, Monitor, Fix) etänä. Lisäksi käyttäjät voivat ennakoida ja tehdä ennaltaehkäisevää huoltoa, mikä parantaa koneen valmiusaikaa. Lue lisää tiedotteesta

Marko Latvasalo
Offer Manager, Industrial Automation