Schneider Electric vauhdittaa hiilineutraalisuustavoitteitaan ja edistää toimillaan hiilineutraalia maailmaa

New York City (NY,USA), 23. syyskuuta, 2019–Schneider Electric ilmoitti tänään New Yorkissa järjestetyssä ClimateWeek 2019 –tapahtumassa sen kolmesta uudesta toimenpiteestä, jolla pyrkii luopumaan kokonaan hiilidioksidipäästöistään. Schneider Electric (1) nopeuttaa pyrkimyksiään 2030 asetettuun tavoitteeseen hiilineutraaliudesta esittämällä hiilivapaan laajennetun ekosysteeminsä vuoteen 2025 mennessä ja näin nopeuttamaan tavoitteitaan viidellä vuodella (2) saavuttaa päästövapaa toiminta 2030 osana vahvistettuja tieteeseen perustuvia tavoitteita ja (3) tehdä yhteistyötä toimittajien kanssa hiilineutraalin toimitusketjun saavuttamiseksi 2050 mennessä. Näiden tavoitteiden odotetaan edistävän ilmastonmuutosta käsittelevän hallitustenvälisen paneelin (IPCC) tavoitteita rajoittaa maailmanlaajuinen lämpötilan nousu 1,5°C. Schneider Electric kehottaa myös muita yrityksiä vähentämään päästöjään tarjoamalla tuotteiden ja palvelujen kautta tukea yrityksille optimoida ja löytää tehokkuutta omissa toiminnoissaan.

“Ilmastonmuutos on suurin yksittäinen uhka yhteiskuntamme terveydelle ja hyvinvoinnille. Meidän on työskenneltävä yhdessä vähentääksemme hiilidioksidipäätöjämme ja pysäyttääksemme lämpötilannousun”, sanoo Schneider Electricin puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Jean-Pascal Tricoire.“SchneiderElectricillä sitoutumisemme hiilineutraalisuuteen näkyy yrityspäätöksissämme ja johtamistavassamme, mutta meidän on tehtävä enemmän ja nopeammin. Me emme vain lisää hiilisitoumuksiamme ja kiristä aikatauluamme, vaan kehotamme myös muita ryhtymään rohkeampiin toimiin hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi ja luomaan kestävämpiä liiketoimintatapoja, jotka auttava luomaan pohjaa hiilivapaalle maailmalle.”

Siirtyessään kohti hiilineutraalia toimintaa, Schneider Electric on perustanut useita turvaverkkoja varmistaakseen, että yhteisöihin ei kohdistu negatiivisia vaikutuksia siirtymävaiheen aikana. Yrityksen AccesstoEnergy–ohjelma tarjoaa sähköä 80 miljoonalle 2030 vuoteen mennessä ja kouluttaa yli miljoona heikommassa asemassa olevaa vuoteen 2025 mennessä.

Yrityksellä on kaksi investointityökalua, joiden tarkoituksena on tukea startup-yrityksiä, joiden toiminta edistää SDG7:n (puhdas ja edullinen energia) toimintaa pääomasijoituksilla. Näiden työkalujen tuottamilla tuotoilla nostetaan verkkoon kytkettyjen kotitalouksien ja pienten ja keskisuurten yritysten määrää syrjäisillä alueilla (Afrikka, Intia, Kaakkois-Aasia) ja vähentää kotitalouksien määrää, jotka kokevat energianiukkuutta Euroopassa.

“Energian saanti on ihmisten perusoikeuksia, mutta on myös tärkeää, että olemme tietoisia energiankulutuksen vaikutuksista ympäristöön”, Tricoire sanoi. ”Meidän on löydettävä tapoja saada köyhempiä väestöryhmiä saamaan energiaa ja tukemaan heidän kestävää kehitystä.”

Yhteistyössä hiilineutraalisuuden saavuttamiseksi

Viimeisten 15 vuoden ajan SchneiderElectric on sitoutunut hiilipäästöjen vähentämiseen omassa ja asiakkaiden toiminnassa sekä innovatiivisten hankintojen ja strategisten linjausten avulla. Näiden toimien onnistuminen tarjoaa yritykselle mahdollisuuden siirtää hiilineutraalisuustavoitettaan vuodelle 2025 ja työskennellä kohti hiilineutraalista ketjua vuoteen 2050 mennessä.

“Sitoutuminen hiilineutraalisuuteen koko toimintaketjussamme on haastava lupaus, joka vaatii yrityksiä kehittämään malleja ja lisäämään yhteistyötä toimittajien, kumppaneiden ja asiakkaiden kanssa” sanoo” Schneider Electricin kestävän kehityksen johtaja Gilles Vermot Desroches. “Ilmastonmuutos voidaan voittaa vain innovatiivisuuden ja yhteistyön kautta. Schneider Electric näyttää tietä tuotteiden ja palveluiden avulla, jotka auttavat saavuttamaan merkittävää edistystä YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden saavuttamiseksi.”

Schneider Electricin lähestymistapa tuotteiden, toimintatapojen ja palveluiden hiili- ja ympäristöratkaisuihin perustuu yhteistoimintaan. Yritykset voivat hyödyntää tätä tapaa kaikissa kestävän kehityksen vaiheissa. Esimerkiksi yrityksen sisäinen SmartFactory –ohjelma käyttää SchneiderEcoStruxure™ -ratkaisuja maailmanlaajuisessa toimintaketjussaan.Ohjelma osoittaa, että EcoStruxure on yksi luokkansa parhaita ratkaisuja toiminnan ja energiatehokkuuden lisäämiseen, ja samalla Schneiderin Energia & Kestävän kehityksen palvelut (Energy & Sustainability Services, ESS) auttavat asiakkaita määrittämään hiilidioksidipäästönsä ja näin edistymään tavoitteissaan. Yrityksen äskettäin käynnistämä Schneider Electric Exchange tarjoaa myös alustan uusille innovatiivisille ideoille energiaekosysteemin haasteisiin vastaamiseksi.

Schneider Electric vahvistaa myös panostaan SDG17:ään (Sustainable development goal 17) liittymällä Business Ambition for 1.5°C–aloitteeseen ja Global Compact LEAD -ryhmään.

Lisätietoja Schneider Electricin kestävän kehityksen matkasta ja tuotetarjonnasta on osoitteessa http://sdreport.se.com

• Energiakysymykset

• energia
  • energianhallinta

Me Schneider Electricillä uskomme, että energian saatavuus ja digitalisaation edut kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin. Meidän tahtotilamme on, että jokainen voi hyödyntää energiaansa ja resurssejaan parhaalla mahdollisella tavalla, ja että "Life Is On" kaikkialla kaikille, joka hetki.

Haluamme vapauttaa avoimen, globaalin ja innovatiivisen yhteiskunnan loputtomat mahdollisuudet, jotka vastaavat arvojamme: merkityksellisyyttä, monimuotoisuutta ja vaikutusmahdollisuuksien kasvamista.