Schneider Electricin kolmannen vuosineljänneksen Planet & Society -barometri jatkaa kehitystä yli tavoitteiden

Helsinki, 11.11.2015 – Schneider Electric julkaisi taloudellisten lukujen ulkopuolella olevat, vuoden 2015 kolmannen kvartaalin tuloksensa. Lokakuun lopussa kolmannen kvartaalin tulos oli 5,06/10, kun tavoitteeksi vuoden 2015 loppuun oli astettu 4,5/10. Schneider Electric mittaa kunnianhimoista sitoutumistaan kestävään kehitykseen kolmen vuoden aikana, vuodesta 2015 vuoteen 2017. Planet & Society -barometriin kuuluu 16 mittaria, jotka raportoidaan vuosineljänneksittäin.

”Kaikki barometrin mittarit osoittavat tyydyttävää kehitystä. Saavutuksemme ”nolla jätettä kaatopaikoille” -tavoitteemme osalta osoittaa, että pystymme yrityksenä tarttumaan nopeasti uusiin haasteisiin Pariisin ilmastokokouksen (COP 21) hengessä. Haluaisin myös korostaa, että vähäosaisten asemaa edistävän Access to Energy -ohjelman mittarit ylittävät tavoitteet”, kommentoi Gilles Vermot Desroches, Schneider Electricin kestävän kehityksen johtaja.

Schneider Electric on saanut tunnustusta toimialan johtavana yrityksenä Dow Jonesin Sustainability Indexissä (DJSI) kolmantena vuonna peräkkäin. Olemme toimialallamme ainoa eurooppalaisessa DJSI:ssä listattu yritys. Vuoden 2015 kolmannella vuosineljänneksellä yhdeksän mittaria kuudestatoista nostivat kokonaisindeksiä. Vuoden 2016 alusta alkaen barometriin integroidaan kaksi uutta mittaria:

• Prosenttiosuus suurista asiakasprojekteista, jotka ilmaisevat määrällisesti hiilidioksidipäästöjensä vaikutuksen
  • Prosenttiosuus henkilöstöstä, jotka työskentelevät Schneider Electricin sukupuolten välisen samapalkkaisuuden suunnitelmaa noudattavissa maissa

Vuosineljänneksen kohokohdat:

• Henkilökunnan vahvat suoritukset 10 % hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteen saavuttamiseksi
  • 54 teollisuusaluetta 100:sta saavutti ”nolla jätettä kaatopaikalla” -tavoitteen
  • Access to Energy -ohjelman liikevaihto on nyt 2,1 kertaa korkeampi verrattuna vuoden 2014 vastaavaan vuosineljännekseen
  • Ethics & Responsibility -arviointimittarin julkaisu
  • Lääketieteellistä hoitoa vaativien tapaturmien määrä väheni 23 % vuoden 2014 loppuun verrattuna
  • Koulutettujen vähäosaisten ihmisten joukko kasvoi

Alkuperäinen englanninkielinen lehdistötiedote

Hashtagit: #Planet&Society #barometri #vastuullisuus #kestäväkehitys

• planet&society
  • barometri

Schneider Electric on maailmanlaajuinen energianhallinnan ja automaation asiantuntija. Vuonna 2014 yrityksen liikevaihto oli 25 miljardia euroa. Yrityksemme yli 170 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 100 maassa jaauttavat heitä hallitsemaan energiaansa ja prosessejaan turvallisesti, luotettavasti, tehokkaasti ja kestävästi. Yksinkertaisimmista kytkimistä aina monimutkaisiin toimintajärjestelmiin asti teknologiamme, ohjelmistomme ja palvelumme auttavatasiakkaitamme hallitsemaan ja automatisoimaan toimintojaan paremmin. Kytketyt teknologiamme uudistavat teollisuudenaloja, muuttavat kaupunkeja ja rikastuttavat elämiämme. Me Schneider Electricillä käytämme tästä sanontaa Life Is On.

Schneider Electricin verkkosivusto