Schneider Electricin tuotteet voittivat kuusi arvokasta iF DESIGN AWARD -palkintoa

• Vuonna 1953 Saksassa perustettu iF DESIGN AWARD korostaa tuotteiden ja palveluiden innovatiivisuutta, estetiikkaa ja vastuullisuutta
  • Kuudelle tuotteelle myönnetyt palkinnot kuvaavat Schneider Electricin innovatiivisuuteen ja sosiaaliseen vastuullisuuteen perustuvaa strategiaa

Rueil-Malmaison (Ranska), 28. helmikuuta 2020 Schneider Electric, energianhallinnan ja automaation digitaalisen muutoksen edelläkävijä, sai kuusi kunnianosoitusta iF DESIGN AWARD -kilpailussa, jota pidetään tuotteiden suunnittelun maailmanlaajuisena referenssinä. Vuonna 1953 perustettu vuosittainen iF DESIGN AWARD kokoaa maailman tunnetuimmat suunnittelun asiantuntijat, jotka arvioivat tuotteita ja palveluja viiden keskeisen kriteerin perusteella. Ne ovat innovatiivisuus ja taidokkuus, toimivuus, esteettisyys, vastuullisuus (hiilijalanjälki, sosiaalinen vaikutus) ja markkinapaikka. Tammikuussa 2020, 78 asiantuntijaa arvioivat yli 7200 seitsemään kategoriaan kuuluvaa tuotetta: itse tuote, pakkaus, viestintä, sisustusarkkitehtuuri, konsepti ja palvelun suunnittelu.

Tuotteet, jotka on suunniteltu tekemään maailmasta paremman

Olemme ylpeitä siitä että meidän tuotteitamme on palkittu arvostetussa kilpailuissa kuten iF DESIGN AWARD”, kertoi Philippe Delorme, Schneider Electric Executive Vice-President, Energy Management. “Tämä vahvistaa sitä, että meidän tuotteemme on suunniteltu ja muotoiltu taitavasti ja turvallisiksi, ja se kuvaa meidän tahtoamme tehdä innovaatioita ympäristön ja yhteiskunnan hyväksi.”

Esimerkki näistä suunnitteluarvoista on Mobiya Lite, aurinkopaneelilla ladattava akkuvalaisin, joka tulee markkinoille vuoden 2020 aikana. Mobiya Lite suunniteltiin kolmen miljardin sähköverkkojen ulkopuolella elävän ihmisen tarpeisiin. Valaisin toimii myös vara-akkuna matkapuhelinten lataamista varten, sen voi asettaa eri asentoihin niin, että sitä voi käyttää tehokkaasti useimmissa tilanteissa, ja myös lapset voivat käyttää sitä turvallisesti. Samassa kategoriassa Thorsman LED Work yhdistää kestävyyden ja keveyden, valaisimen luotettavan toiminnan ja turvallisuuden käyttäjille. Thorsman-valaisimelle myönnettiin iF-kultamitali, jollainen annettiin vain 75 osallistujalle.

Innovatiivisuus ja vastuullisuus ovat Schneider Electricin strategian ytimessä

Näitä tuotteita suunnitellessaan, kehittäessään, tuotantoon tuodessaan ja myydessään Schneider Electricin työntekijät nojautuvat yrityksen ohjeistukseen Design & Ergonomics Notebook, joka heijastaa Nobel-palkinnon voittaneen suunnittelijan Simon Herbertin filosofiaa: ”suunnittelun tulee muuttaa olemassa olevia tilanteita ja tehdä niistä mieluisampia ja parempia”.

Siten Design & Ergonomics Notebook esittää kaikelle tuotesuunnittelulle yhdeksän “avainohjetta”: filosofia, tavoite, toiminnallisuus, käyttöliittymä, muotoilu, arkkitehtuuri, materiaalit ja viimeistelyt, värit ja grafiikat. Nämä avainohjeet täydentävät Schneider Electric -brändin yleispäteviä ominaispiirteitä: kytkettävyys, kestävän kehityksen mukaisuus (asiakkaiden resurssien säästämiseksi ja auttamaan heitä vähentämään CO2-päästöjään), tehokkuus, luotettavuus ja turvallisuus.​

• energianhallinta
  • energia
  • älykäs
  • energiansäästö
  • kustannussäästöt

Me Schneider Electricillä uskomme, että energian saatavuus ja digitalisaation edut kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin. Meidän tahtotilamme on, että jokainen saa vähemmällä aikaan enemmän, ja että "Life Is On" kaikkialla kaikille, joka hetki.

Haluamme vapauttaa avoimen, globaalin ja innovatiivisen yhteiskunnan loputtomat mahdollisuudet, jotka vastaavat arvojamme: merkityksellisyyttä, monimuotoisuutta ja vaikutusmahdollisuuksien kasvamista.