Corny on välipalapatukka täynnä täyttäviä viljoja, pähkinöitä sekä suussa sulavaa suklaata. Nyt se herkumpi välipalapatukka on myös makutestin selvä voittaja.

Corny-suklaavälipalapatukka oli kuluttajatestin maukkain

Lokakuussa 2019 toteutetun kuluttajatestin mukaan Oy Semper Ab:n Corny-suklaavälipalapatukka valittiin kategoriassaan selvästi parhaaksi tuotteeksi.

Kuluttajatestissä Cornya pidettiin selvästi parhaimman makuisena. Cornyn maun keskiarvo oli 5,1 (asteikolla 1-7), kun seuraavaksi tulleen patukan arvio oli 4,3. Tulos oli tilastollisesti merkitsevä. Myös Corny-patukan rakenne arvioitiin testissä parhaimmaksi.

Corny oli myös kokonaisuuden perusteella arvioituna testin selvä voittaja

Makutestissä arvioitiin sokkona viisi markkinoilla olevaa suklaanmakuista välipalapatukkaa monipakkauksessa. Kaikista patukoista arvioitiin tuoksu, maku, rakenne, kuvaavat ominaisuudet sekä kokonaisuus. Lopuksi vastaajia pyydettiin asettamaan kolme parasta patukkaa paremmuusjärjestykseen.

Corny valittiin selvästi muita useammin parhaaksi patukaksi: lähes puolet oli sitä mieltä, että se oli testin paras. Se sai myös eniten toisia sijoja.

• Makutestissä Cornya kuvailtiin muun muassa suklaisimmaksi, houkuttelevimmaksi ja herkullisimmaksi välipalapatukaksi, brändistä vastaava tuotepäällikkö Annette Göransson Semperiltä iloitsee. Corny sai kokonaisuudesta parhaan keskiarvon ja ero kaikkiin muihin välipalapatukoihin oli tilastollisesti merkitsevä, Göransson jatkaa.

Näin makutesti toteutettiin

Makutestiin osallistui 100 henkilöä, jolle välipalapatukat olivat tuotteena tuttuja. Näytteet nautittiin satunnaisessa järjestyksessä. Vastaajista 54 prosenttia oli naisia ja 46 prosenttia miehiä. Vastaajien keski-ikä oli 36,6 vuotta. Kyselyn Oy Semper Ab:lle toteutti Makery Oy.

Lisätietoja:

Annette Göransson, tuotepäällikkö välipalatuotteet,

Oy Semper Ab, annette.goransson@semper.fi, 040 777 7035

*Lähde: suklaanmakuisten välipalapatukoiden sokkomakutesti, Makery Oy (10/2019, n=100)

Kategoriat

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Vuodesta 2016 alkaen valikoimiin on kuulunut myös välipalatuotteita. Semper toimii Corny välipalapatukoiden markkinoijana ja jakelijana Suomessa.

Jo vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Ruotsalaisen yhtiön pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää 200 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 30 maassa. Löydät lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.