Tattari, Teff ja Chia ovat uusi gluteeniton trendi

Tattari, Teff ja Chia ovat uusi gluteeniton trendi

Tattari, teff ja chiansiemenet ovat suosituimpia aineksia juuri nyt, kun kaikki haluavat syödä terveellisesti ja valita luontaisesti gluteenittomia tuotteita. Semper on lanseerannut useita ihania uutuuksia, joissa on näitä suosikkiaineksia.

- Se että tattari, teff ja chia ovat niin suosittuja juuri nyt, johtuu todennäköisesti siitä, että ne ovat ravintorikkaita ja luontaisesti gluteenittomia. Niillä on myös erinomaiset leivontaominaisuudet, kertoo Jaana Leponiemi, Semperin tuotepäällikkö.

Semperin uusin gluteeniton jauhoseos on Tattari & teff -jauho”. Se on runsaskuituista ja valmistettu luontaisesti gluteenittomista aineksista. Se leipoutuu erinomaisesti ja sopii yhtä hyvin niin leipiin kuin pullaan ja piiraisiinkin, koska se on maultaan mietoa. Tattari & teff -jauho sopii monelle, koska se ei sisällä gluteenitonta vehnätärkkelystä.

Semperin uusin näkkileipä on nimeltään ”Supernäkkileipä Chia”. Se on maultaan täyteläistä, herkullisen rapeaa ja kuitupitoista. Lisäksi se on myös laktoositonta ja gluteenitonta.

– Supernäkkileipä on Ruotsin Falunissa sijaitsevan leipomomme uusin herkku, kertoo Jaana Leponiemi. Tavoitteenamme on jatkaa uusien herkullisten leipien kehittämistä niin luonnollista aineksista kuin mahdollista. Tämän vuoksi olemme mm. vaihtaneet leipiemme rasvan hyödylliseen rapsiöljyyn.

Kolmas tattaria sisältä uutuus Semperiltä on luomumerkitty välipalaleipä –Tattari Snaksit”. Se on rapeaa, ilmavaa, miedosti suolattua leipää, joka maistuu herkulliselta sellaisenaan tai levitteiden ja täytteiden kera.

Tietoa Tattrista, Teffistä ja Chiasta

Tattari ei ole sinänsä viljakasvi, vaan yksivuotinen kasvi, jonka kirkkaanpunaisiin kukkiin kasvaa tummanruskeita, kolmikulmaisia siemeniä. Tattarinsiemenissä on proteiinia sekä kivennäisaineita mm. kalsiumia, rautaa, kaliumia, magnesiumia, piitä ja fluoria. Se on luontaisesti gluteenitonta ja sopii erinomaisesti gluteenittomaan leivontaan.

Teff on uusinta uutta gluteenittomissa. Se on ruohokasvi, jota kasvatetaan perinteisesti Etiopiassa ja Eritreassa. Teffin kysyntä on kasvanut räjähdysmäisesti juuri siksi, että se on gluteenitonta ja erittäin ravintorikasta. Siinä on runsaasti proteiinia ja kivennäisaineita mm. kalsiumia, magnesiumia ja rautaa.

Chia-siemenet ovat joka puolella hehkutettuja terveyspommeja. Niitä on käytetty ravintona jo tuhansia vuosia mm. mayojen ja atsteekkien ruokavaliossa Meksikossa. Superfoodina tunnetut siemenet sisältävät muun muassa terveellisiä omega-3-rasvahappoja, kuitua ja kivennäisaineita mm. kalsiumia ja mangaania.

Tattari&Teff -jauho, 500g, hinta n.2,50€,  Supernäkkileipä Chia, 140g, hinta n. 2,40€
Tattarisnaksit, 120g, hinta n. 4,20€

Kategoriat

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Jo, vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Ruotsalaisen yhtiön pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää 200 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 30 maassa. Löydät lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.

Tervetuloa Oy Semper Ab !

Semper on Pohjoismaiden johtava lastenruokien ja gluteenittomien tuotteiden valmistaja. Jo vuodesta 1939 olemme valmistaneet laadukkaita ja hyvänmakuisia tuotteita. Semper AB:n pääkonttori sijaitsee Sundbybergissä ja tuotantolaitokset Götenessä ja Falunissa. Semper työllistää n. 275 työntekijää Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiön liikevaihto on noin miljardi Ruotsin kruunua. Semperin omistaa kansainvälinen elintarvikekonserni HERO, joka työllistää reilut 4 000 henkilöä 19 maassa. Katso lisätietoa osoitteista www.semper.fi sekä www.semper.se.

Oy Semper Ab
Lars Sonckin kaari 10