Tiedote -

Hobby Hall on aktivoinut suomalaisia treenaamaan yli puoli vuosisataa – Bullworkerista satojen tuotteiden valikoimaan

Hobby Hallissa vietetään nyt kuntoiluviikkoja teemalla Nousussa nyt – kunto ja hyvä olo. Kampanjan keulakuvana toimii suosittu hyvinvointibloggaaja Anna Saivosalmi. Kuntoiluvälineet ovat kuuluneet Hobby Hallin valikoimaan jo toiminnan alkuvaiheista lähtien. Moni muistaa, miten nostalginen Bullworker-monitoimilaite räjäytti markkinat 1960-luvun lopulla.

– Nykyisin Hobby Hall myy vuosittain satoja kuntoilulaitteita ja vapaa-ajan tuotteita. Vuoden 2018 myyntihittejä olivat naisten Raleigh Vilma -polkupyörä, aktiivisuusmittarit ja Karhu-merkkiset kuntoilulaitteet. Kuluvan vuoden vapaa-ajan tuotteiden myynti on lähtenyt liikkeelle vauhdilla. Erityisesti kuntopyörät ovat tehneet kauppansa, kertoo Hobby Hallin tuoteryhmäjohtaja Janne Sorakivi.

Muistatko vielä Bullworkerin?

Kova, kovempi, Bullworker! Moni saattaa muistaa hivenen natisevan metallitangon, jota taivuttelemalla kasvatettiin lihasvoimaa kotioloissa. Kyseessä oli Bullworker, yksi Hobby Hallin tähtituotteista 1960- ja 1970-luvun vaihteesta. Tätä ”kaikkia tärkeimpiä lihasryhmiä kehittävää” vempainta myytiin Suomessa kaikkiaan 250 000 kappaletta.

Bloggari-Anna testaa: ennen oli ennen ja nyt on nyt

Miten Bullworker pitää pintansa verrattuna nykyajan treenilaitteisiin? Anna Saivosalmi testasi Hobby Hallin studiolla tätä legendaarista laitetta ja vertasi sitä nykyisiin vaihtoehtoihin. – Kova, jäykkä ja epäkäytännöllinen. Ihan hirveä, oli Annan tyly arvio Bullworkerista. ­ – Kai tällä periaatteessa pystyy tekemään monia liikkeitä.

Bullworkerin korvaajaksi Anna suositteli lämpimästi kahvakuulaa sen turvallisuuden ja monipuolisuuden ansiosta. – Kotikuntosalin varustusta täydentäisin vielä esimerkiksi spinning-pyörällä, käsipainoilla ja vastuskuminauhoilla. Palautusta nopeuttava piikkirulla on hyvä apu kehonhuollossa. Hobby Hallin valikoimista varsinkin Gymstick-kuntopallo ja -harjoitustanko sytyttivät kokeneen treenaajan liekkeihin. – Ehdottomasti hankintalistalle! Anna summasi.

– Annan Bullworker-testauksesta kuvattiin kampanjan kärkeen video, joka löytyy Hobby Hallin Youtube-tililtä, vinkkaa markkinointijohtaja Marjut Määttä. – Tiimillä oli ehdottomasti vuoden hauskin työpäivä!

Lisätietoja: Marjut Määttä, puh 050 3103 007, marjut.maatta@hobbyhall.fi

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• hobby hall oy

Hobby Hall on vuonna 1962 perustettu kotimainen yritys, jonka valikoimiin kuuluu tunnettuja merkkituotteita erityisesti kodin ja vapaa-ajan alueelta. Vuoden 2017 alusta Hobby Hall siirtyi osaksi suomalaista SGN Group -konsernia, ja runsaat vuotta myöhemmin siihen yhdistyi Viron suurin verkkokauppa Hansapost. Fuusion myötä Hobby Hallin tuotemäärä nousi noin 30 000:een.

Anna Saivosalmi on hyvinvointibloggaaja, personal trainer, lukion opettaja ja kirjailija Turusta.