Finaref nostaa digitalisoinnin rimaa ja turvaa lainasopimuksensa

Finaref nostaa digitalisoinnin rimaa ja turvaa lainasopimuksensa

Ellos Yksityislainaa Suomessa tarjoava Finaref Oy otti kaksi vuotta sitten käyttöön asiakirjojen sähköisen allekirjoittamisen palveluna eikä ole päätöstään päivääkään katunut!

Finaref on kansainvälinen rahoitusalan yritys, jonka omistaa Crédit Agricole S.A., yksi Ranskan suurimmista rahalaitoksista. Crédit Agricole S.A. toimii 60 maassa ja sillä on yhteensä yli 100 000 työntekijää. Suomessa työntekijöitä on 18.

Finaref Oy otti 2012 käyttöön Signicatin sähköisen allekirjoituspalvelun järjestelmätoimittaja Emricin kautta. Signicatin palvelu on liitetty Emricin järjestelmään mahdollistaen helpon asiakirjojen sähköisen allekirjoittamisen suoraan perusjärjestelmästä. http://www.emric.se/Emric-och-Signicat-i-samarbete.html

"Olen erittäin tyytyväinen kumppanuuteemme Emricin kanssa. Tuomme Emricin järjestelmiin lisäarvopalvelun joka digitalisoi, nopeuttaa ja helpottaa loppukäyttäjien ja palveluntarjoajien lainaprosessia! Finaref on erinomainen esimerkki tästä!" toteaa Signicatin maajohtaja Antti Harsunen

Finaref Oy on saanut paljon konkreettista hyötyä sekä hyvää palautetta asiakirjojen sähköisestä allekirjoittamisesta. "Asiakkaistamme jo yli 73 % allekirjoittaa lainapaperit sähköisesti. Prosenttiluku oli alle 50 kun aloitimme palvelun tarjoamisen keväällä 2012. Asiakkaille tärkeintä on ennen kaikkea palvelun nopeus ja helppous. Lainahakemusten käsittelyaika on lyhentynyt entisestä 1-2 viikosta muutamaan päivään!" kertoo Markkinointivastaava Heidi Lipponen Finaref Oy:stä.

Finarefin asiakaspalvelusta vastaava Daniela Paro jatkaa: "Pyrimme jatkuvasti kehittämään tuotteitamme ja tehostamaan toimintaamme ja voimme nyt kahden vuoden käytön jälkeen todeta sen todella tapahtuneen. Signicatin palvelu huolehtii kaikesta; Asiakirjojen allekirjoituspalvelusta, tietojen kokonaisuuden hallinnasta, tiedon eheydestä ja kiistämättömyydestä. Voimme keskittyä liiketoimintaamme kun tiedämme että Signicat tekee saman!"

Signicat on Norjalainen 2007 perustettu yritys joka tarjoaa käyttäjien sähköisen tunnistuksen ja sähköisen allekirjoituksen palveluita. Käytännössä yritykset voivat tarjota heidän asiakkailleen helpon tavan tunnistautua verkkopalveluihin ja tarjota täysin integroidun tavan allekirjoittaa minkä tahansa hakemuksen, tarjouksen tai sopimuksen. Suomessa tähän käytetään pääosin pankkitunnuksia, Virossa sähköistä henkilökorttia tai sitten allekirjoituksen voi tehdä käsin Signicatin omalla EasySign tuotteella esim. iPadiin. Tuen piiriin kansallisista tunnisteista kuuluu Pohjoismaat, Baltian maat sekä Espanja. Laajennamme tukeamme Saksaan 2014.