Pikkujoulukausi nosti kiinnostusta siveysvöitä kohtaan

Kun vuoden pikkujoulukausi alkoi lähestyä marraskuussa, alkoholi, tonttulakit tai glögi eivät olleet ainoat asiat, joita suomalaiset vaativat. Eroottisen verkkokauppa www.sinful.fi mukaan miesten siveysvöiden, seksilelun, joka estää erektion ja ejakulaation, kysyntä kasvoi kauden lähestyessä. Siveysvyöt ovat suosittuja dominointileikeissä – ja pikkujouluasusteena.

”Näimme selvän lisäkysynnän siveysvöille, kun pikkujoulukausi lähestyi. Osasimme varautua lisäkysyntään, mutta sen määrä yllätti meidät tänä jouluna”, kertoo Maija Hannula, www.sinful.fi maajohtaja.

Suomalaiset kokeilevat enemmän makuuhuoneen puolella

Hannulan mukaan kysyntä on kasvanut, sillä suomalaiset ovat kokeilunhaluisempia makuuhuoneessa erityisesti fetissi-tuotteiden kanssa. Tämä on tapahtunut Fifty Shades of Grey-trilogian suosion myötä.

”Ei ole epäilystäkään siitä, etteivätkö Fifty Shades of Grey kirjat pelaa suurta roolia seksuaalisen pelikentän avartamisessa. Monet eivät ole ehkä uskaltaneet puhua fantasioistaan, mutta nyt niitä herätellään henkiin makuuhuoneissa, tai muualla. Näemme selvästi, että asiakkaamme kokeilevat enemmän ja uskaltavat enemmän, sen jälkeen kun ihmiset ovat tutustuneet Anastasiaan ja Mr. Greyyn. Siveysvöiden lisääntynyt kysyntä saattaa olla merkki siitä, että pariskunnat ottavat pikkujoulujuhlien kiusaukset osaksi omaa keskinäistä leikkiään, sen sijaan, että tekisivät asiasta ongelman parisuhteessaan”, sanoo Maija Hannula.

Vaihtelu vahvistaa parisuhdetta

Seksologi Maj Wismann mukaan vaihtelu on parisuhteen hoidon kulmakiviä:

”Leikkiminen ja seksuaalinen kokeileminen tasapainoisessa parisuhteessa voi kasvattaa parin välistä intiimiyttä entisestään, sillä silloin pariskunnalla on yhteinen ”projekti”. Pariskunta kokee parisuhteen saavan uutta potkua niin intiimiin kanssakäymiseen kuin rakkauteenkin, kun kokeillaan jotain uutta. Uutta voi kokeilla monella tapaa, muiden muassa seksileluilla. Jos kumpikin osapuoli on idean takana ja keskittyy seksiin enemmän, sillä voi olla suuri vaikutus seksin laatuun ja elämään makuuhuoneen ulkopuolella”, sanoo Wismann.

• joulu
  • siveysvyö