​RED DOT DESIGN AWARDS 2016

Smegille jaettiin Red Dot Design Awards-palkintoja jo toista vuotta peräkkäin. Kattavasti monipuolinen, kansainvälisesti tunnetuista design-ammattilaisista koostuva Red Dot Design Awardsien- tuomaristo huolehtii, että palkittavien tuotteiden interkulttuuriset aspektit sekä tyylipuhdas muotoilu ovat mahdollisimman laajalti arvioituina, mikä sopii myös erinomaisesti yhteen Smegin oman filosofian kanssa. Tänä vuonna tuomariston huomion kiinnittivät Smegin 50-luvun henkinen BLF01-tehosekoitin sekä TR4110 Victoria-liesi.

TR4110 –liedelle myönnettiin ”Red Dot: Best of the Best”-palkinto, sen huippulaadun sekä rajoja rikkovan muotoilun ansiosta. 110 cm leveä Victoria-liesi tarjoaa ajattoman klassisen designinsa sekä erityisten yksityiskohtiensa kautta lämpöä sekä turvallisuuden tunnetta. Lieden ainutlaatuisen Smeg-designin viimeistelevät sen tyylikäs logo sekä Victoria-sarjan kromatut vääntimet.

BLF01-tehosekoittimelle myönnettiin ”Red Dot for high quality design”-palkinto. Tuotteen terveellisiä elämäntapoja tukevassa designissa sekä 50-luvun pyöreitä kulmia jäljittelevässä tyylissä esteettisyys kohtaa modernin teknologian tehokkuuden tyylipuhtaasti. Tehosekoittimen pyöreät linjat sekä kattava värivalikoima, joka ylettyy kirkkaista pastelleista hillitympiin sävyihin, eivät ole ainoastaan sen avainyksityiskohtia vaan myös DeepDesign©-studion Matteo Bazzicalupon ja Raffaella Mangiarottin innovatiivisen suunnittelutyön vaikuttavia tuloksia.

• inspiraatio
  • awards