Heikki Kivijärvi voitti Sony World Photography Awards 2019 -palkinnon parhaasta suomalaisesta valokuvasta

●Heikki Kivijärvi voitti Suomen kansallisen sarjan Sony World Photography Awardseissa kuvallaan Tourism in Helsinki (Turismia Helsingissä).

●Kaikki avoimen sarjan ja kansallisten sarjojen voittajat julkistetaan tänään.

●Katso kuvat: www.worldphoto.org/press

Tiistai 26. helmikuuta 2019: Heikki Kivijärvi on voittanut Suomen kansallisen sarjan World Photography Organisationin ja Sonyn järjestämässä kilpailussa, jossa palkitaan 62 maan ansiokkaimmat valokuvat vuonna 2019.

National Awards on osa kansainvälisesti arvostettua Sony World Photography Awards -kokonaisuutta, Niiden avulla Sony tukee paikallisia valokuvaajia tunnustamalla heidän työnsä ja ansionsa ja nostamalla niitä esiin maailmanlaajuisesti.

Heikki Kivijärven kuva Tourism in Helsinki (Turismia Helsingissä) valittiin parhaaksi yksittäiseksi suomalaisen ottamaksi kuvaksi Sony World Photography Awardsin avoimessa sarjassa.

Kivijärvi, ammattikuvaaja Helsingistä, otti hämmästyttävän kuvan Helsingin tuomiokirkosta sen jälkeen kun lumimyrsky oli iskenyt kaupunkiin. Kivijärvi on luonut uransa ennen kaikkea kuvaamalla kiinteistöjä, joten hän ottaa paljon kuvia arkkitehtuurista. Lisäksi hän ottaa kuvia maisemia, katuympäristöistä sekä dokumentaarisia kuvia.

Voittajaotoksestaan hän kertoo seuraavaa: “Yleensä paikka on täynnä matkailijoita ympäri maailmaa, mutta tällä kertaa siellä oli vain muutamia ihmisiä. Se teki koko asetelman luonnollisesti mustavalkoiseksi.”

Palkinnoksi Kivijärvi saa Sonyn viimeisintä kuvaus- ja kuvankäsittelykalustoa. Voittajakuva on myös esillä Sony World Photography Awards -näyttelyssä Lontoossa 18.4.–6.5. ja se julkaistaan kilpailun kunniaksi tehtävässä kirjassa.

Maailmanlaajuisesti merkittävimmän valokuvaajaorganisaation World Photography Organisationin järjestämä, kansainvälisesti arvostettu Sony World Photography Awards on vuoden kohokohtia. Sony sponsoroi tapahtumaa nyt 12. vuotta. Mukana on neljä eri sarjaa: ammattilaissarja (työkokonaisuudet), avoin sarja (yksittäiset kuvat), opiskelijasarja (akateemisille oppilaitoksille) sekä nuorten sarja (12–19-vuotiaille).

Tänään julkistettiin 62 kansallisen sarjan voittajaa ja kymmenen avoimen sarjan voittajaa. Ammattilaissarjan ja opiskelijasarjan ehdokkaat paljastetaan 26. maaliskuuta ja kaikki voittajat ovat selvillä 17. huhtikuuta. Lisätietoja: www.worldphoto.org

Kaikki ehdokaskuvat ovat ladattavissa median käyttöön osoitteesta: www.worldphoto.org/press

Tietoja World Photography Organizationista

World Photography Organization on valokuvaamisen parissa työskentelevien maailmanlaajuinen foorumi. Toimimme jopa 180 maassa, ja tavoitteenamme on lisätä valokuvauskeskustelun tasoa juhlistamalla parhaita kuvia ja valokuvaajia. Olemme ylpeitä siitä, että olemme rakentaneet kestäviä suhteita sekä yksittäisiin valokuvaajiin että alan johtaviin yhteistyökumppaneihimme ympäri maailmaa. Maailman valokuvausjärjestö järjestää erilaisia tapahtumia, kuten arvostetun Sony World Photography Awardsin, yhden maailman johtavista valokuvauskilpailuista, ja PHOTOFAIRS-messut, jotka on omistettu taidevalokuville. Lisätietoja on osoitteessa www.worldphoto.org

Tietoja Sony Corporationista

Sony Corporation on johtava audio-, video-, kuvantamis-, peli-, viestintä-, avain- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja kuluttaja- ja ammattimarkkinoille. Musiikin, kuvien, vuorovaikutteisen viihde- ja verkkoyritysten ansiosta Sony on ainutlaatuinen asema maailman johtavana elektroniikka- ja viihdealan yrityksenä. Sony kirjasi noin 77 miljardin dollarin liikevaihdon 31. maaliskuuta 2018 päättyneeltä tilikaudelta. Sony Global Website: http://www.sony.net/

Sony Imaging Products & Solutions Inc. on Sony Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö, joka vastaa kuvantamistuotteistaan ja ratkaisuyrityksistään kuluttajakamerasta, ratkaisuista, jotka keskittyvät yleisradio- ja ammattikäyttöön tarkoitettuihin tuotteisiin, lääketieteelliseen liiketoimintaan.

Sony on johtava sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, valokuvaus-, peli- ja viestintä-, key device- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja. Sony on music-, pictures-, interactive entertainment- ja online-liiketoiminnoillaan maailman johtava elektroniikka- ja viihdeyritys. Sonyn yhteenlaskettu myynti edellisenä, 31.3.2018 päättyneenä tilivuonna oli noin 77 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Lisätietoja, Sony Global -verkkosivut: www.sony.net