Saavuta äänen zen-tila: Suunnittele kotisi ”Sound Shui” oikein

Maailman ensimmäinen ”Sound Shui” – asiantuntija antaa vinkkejä siihen, miten hyödyntää musiikin voimaa arjessa

• Äänen järkevä suunnittelu ”Sound Shuin” mukaan auttaa saavuttamaan paremman harmonian kotona soveltaen ajatuksia perinteisestä kiinalaisesta sisustamisopista Feng Shuista
  • Musiikki vaikuttaa tunteisiin ja parhaimman kokemuksen takaamiseksi äänentoiston oikeassa sijoittelussa auttaa myös tiede ja taide
  • Sonyn multi-room –laitteet, sijoitettuna Feng Shui –oppien mukaan, ovat ideaalinen tapa harmonisoida ja ohjata energian virtausta kotona

”Sound Shui” vie kiinalaisen sisustamisopin ”Feng Shuin” vielä askeleen pidemmälle. Se tarjoaa tietoa äänen ja musiikin sijoittamisesta kotona ja sillä voidaan vaikuttaa kodin harmoniaan, tunnelmaan ja äänenlaatuun. Oikeilla musiikintoistolaitteilla ja niiden sijoittelulla voi olla yllättävä vaikutus harmonisempaan elämiseen.

- Ääni on värinää ja energiaa. Kotona on tärkeää, että tämä energia (chi) pääsee virtaamaan oikein ja tuomaan näin aivan erityistä voimaa arjen hetkiin – niin perheen kanssa kuin työpaikallakin, kuvailee ”Sound Shui” -asiantuntija Jan Cisek.

Jan Cisek on koonnut oppiensa pohjalta 6 vinkkiä parempaan ”Sound Shuihin”:

1. Tunnista kodin tärkeimmät paikat. Oikean tunnelman kannalta on tärkeää sijoittaa kodin musiikintoistolaitteet oikeille paikoille. Tärkeää on miettiä niitä paikkoja, jotka ovat keskeisimmät oman arjen kannalta. Haluatko luoda rauhallista tunnelmaa makuuhuoneeseen vai iloista energiaa olohuoneeseen?
  2. Luo olohuoneeseen tunnelma, joka huokuu sekä luovuutta että rentoutumista. Olohuoneen voi vaivattomasti muuttaa ajanviettopaikasta rentoutumishuoneeksi musiikilla. Kun kaiuttimet sijoitetaan olohuoneen nurkkaan, inspiroiva musiikki pääsee vapaasti virtaamaan ja täyttää koko huoneen.
  3. Keittiössä on tärkeää muistaa ruokkia sielua ruuan lisäksi myös musiikilla. Oikealla musiikkivalinnalla on vaikutusta kokkauselämykseen. Inspiroivat rytmit auttavat uuden reseptin kanssa ja yhteiset, tutut kappaleet luovat hyvää tunnelmaa kokatessa yhdessä ystävien kanssa. Langaton kaiutin sopii keittiöön parhaiten ja sitä on helppo liikutella kokkauspaikan mukaan.
  4. Valitse rauhoittavaa musiikkia makuuhuoneeseen. Makuuhuone on monelle se tärkein huone hyvinvoinnin kannalta. Rauhoittavat sävelet ennen nukahtamista auttavat nukkumaan sikeästi ja pirteä musiikki taas auttaa heräämään energisenä aamuun. Kaiuttimen voi sijoittaa joko heti sängyn viereen yöpöydälle tai ikkunalaudalle, joka takaa äänelle parhaimman akustiikan.
  5. Oikea musiikki kylpyhuoneessa auttaa puhdistamaan myös mielen. Reippaampi musiikki sopii hyvin aamusuihkun kaveriksi ja rauhallisemmat melodiat taas iltarutiinien taustalle.
  6. Puutarhassa voi joko vahvistaa luonnon ääniä tai nostattaa puutarhajuhlien tunnelmaa. Sisätilojen lisäksi myös terassin tai parvekkeen tunnelmaa voi vahvistaa valitsemalla esimerkiksi luonnon ääniä rentouttavaan iltapäivään. Puutarhajuhlien tunnelmaa voi nostattaa mukavalla kesämusiikilla. Multi-room -tuotteet mahdollistavat, että musiikki ympäröi koko talon – terassia myöden.

Sonylla on laaja valikoima multi-room -tuotteita, jotka kattavat laitteet langattomista kaiuttimista ja soundbareista vahvistimiin. Alla on lista Sonyn multi-room-laitteista:

Langattomat kaiuttimet:

Malli ovh.

SRS-X77: 349 euroa

SRS-X88: 475 euroa

SRS-X99: 699 euroa

Soundbase- ja soundbar-kaiuttimet

HT-NT3: 799 euroa

HT-ST9: 1699 euroa

HT-XT3: 549 euroa

AV-viritinvahvistimet:

STR-DN1060: 809 euroa

STR-DN860: 659 euroa

HIFI Systems:

CMT-SX7: hinta ei saatavilla

Painokelpoisia kuvia tuotteista on saatavilla osoitteesta https://www.sonynordicimages.net

Lisätietoja multi-room -tuotteista löytyy Sonyn uutishuoneesta: http://lehdistohuone.sony.fi/pressreleases/anna-sonyn-taeyttaeae-koti-multi-room-musiikilla-1142403

Lene Aagaard, PR communications Manager, Sony Nordic

lene.aagaard@eu.sony.com / +45 43 55 72 92

Tai (myös tuotenäytepyynnöt):

Jukka-Pekka Hares, Viestintätoimisto Manifesto

sony@manifesto.fi / 050 371 5364

• Kotielektroniikka

Sony on johtava sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, viestintä- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja. Sony on Music-, Pictures-, Computer entertainment- ja Online-liiketoiminnoillaan maailman johtava elektroniikka- ja viihdeyritykseksi. Sonyn yhteenlaskettu myynti edellisenä, 31.3.2015 päättyneenä tilivuonna oli noin 68 miljardia Yhdysvaltain dollaria.

Lisätietoja Sony Corporationista osoitteessa: www.sony.net.