Sony kahmi yhteensä 18 iF Design Award -muotoilupalkintoa – joukossa kolme kultaista

Arvostettu iF Design Awards -palkinto myönnetään joka vuosi parhaiten muotoiluille tuotteille. Vuodesta 1953 myönnetty palkinto kerää vuosittain jopa 5000 osallistujaa 70 eri maasta.

Sony julkistaa ylpeänä, että sen 18 tuotteelle on myönnetty iF Design Awards -palkinto. Näiden joukossa oli jopa kolme arvokasta kultaista palkintoa. Kultaisen palkinnon ansainneet tuotteet ovat PS-HX500-vinyylilevysoitin, Future Lab Program™ T -interaktiivinen projektori ja Sony Interactive Entertainment Europen (SIEE) Playstation®VR (PS VR).

Alla on tuomarien kommentit kultaisen palkinnon ansainneista tuotteista sekä luettelo kaikista palkituista Sony-tuotteista.

PS-HX500-vinyylisoitin ja DSD-tallennin

“Pelkistetty ulkoasu viestittää tarkkuutta ja ensiluokkaista tarkkuutta muodostaen visuaalisen kuvan perustana olevista DSD-tallentimen teknisistä vaatimuksista.”

Martin Topel

PS VR Virtual Reality -järjestelmä

“Mustan ja valkoisen kokonaistasapaino on vetoava ja termoplastisten materiaalien rohkea käyttö mestarillista. Lisäksi kaikki tämä on saatavilla tekniikkaan nähden edullisella hinnalla. Tuote tuo VR-tekniikan suuren yleisön saataville.”

Claus Jepsen, Brian Stephens and Jens Korte.

Future Lab Program™ T -interaktiivinen projektori

“Toteutus sopii hyvin innovatiiviselle tuotteelle ja sovellukselle. Värien ja materiaalien käyttö huokuvat konstailematonta ja selkeästi koostettua muotoilutapaa. Muotoilua on selkeää ja ilmentää loogisesti tuotteen huippuunsa hiottua toiminnallisuutta.”

Albert Chen, Niklas Galler and Matthis Hamann

iF Design Gold Awards -palkinnot 2017