Sony MDR-1000X -uutuuskuulokkeissa on markkinoiden johtava Noice Cancelling -ominaisuus

• Alan johtava Noice Cancelling -ominaisuus minimoi taustahälyn tehokkaasti
  • Useita ennennäkemättömiä, personoitavia ominaisuuksia, kuten Personal NC Optimizer, Quick Attention ja Ambient Sound Mode
  • Korkean resoluution äänenlaatu takaa parhaan kuuntelukokemuksen

Sonyn tänään julkaisemissa MDR-1000X -kuulokkeissa on markkinoiden parasi Noice Cancelling -ominaisuus. Näiden premium-kuulokkeiden lippulaivatasoinen taustahälynpoisto tarjoaa markkinoiden kattavimman ympäröivien melutaajuuksien vaimennuksen, minkä ansiosta ne sopivat täydellisesti niin kaupungille, lenkkipolulle kuin lentomatkustamiseen.

Parhaista parhain

1000X-kuulokkeiden ominaisuudet erottuvat edukseen. Uudistuksia on kaikilla tehty osa-alueilla aina teknisistä ominaisuuksista uusiin korvatyynyihin. Esimerkkinä mainittakoon Personal NC Optimizer -ominaisuus, joka analysoi kuuntelijan pään muodon ja tavan pitää kuulokkeita räätälöiden näin jokaiselle yksilöllisen ja aina optimaalisen kuuntelukokemuksen.

SENSE ENGINE™ ii edustaa Sonyn uutta teknologiaa, joka yhdistää äänisignaalien ainutlaatuisen käsittelyn ja analysoinnin. Teknologia takaa ensiluokkaisen ja yksilöllisen kuuntelukokemuksen niin musiikin kuin ympäristön äänien osalta.

Korkean resoluution äänenlaatu tarkoittaa, että musiikki kuulostaa juuri siltä kuin artisti on tarkoittanut sen kuulostavan. Kuulokkeiden sisäänrakennettu DSEE HX -ominaisuus skaalaa ylöspäin äänitiedostoja, jotka eivät ole alun perin korkean resoluution tiedostoja. Tämä tarkoittaa sitä, että tiedostot ovat niin lähellä korkean resoluution äänentasoa kuin mahdollista.

Mutkaton matkakumppani

Kuulokkeissa olevan Quick Attention -ominaisuuden ansiosta kuulokkeiden käyttäjä kuulee hänelle suunnatun puheen. Ominaisuus käynnistyy kuuntelijan asettaessa kätensä kuulokekotelon sivulle, jolloin ympäristön äänet kuuluvat läpi. Kuulokkeita ei siis tarvitse ottaa pois päästä esimerkiksi lentokoneessa juomaa tilatessa. Kuulokkeissa on lisäksi Ambient Sound Mode, jonka käynnistämällä ympäristön äänet kuuluvat kuulokkeiden läpi.

Kuulokkeet ovat langattomat, jotta kuuntelu olisi mahdollisimman vaivatonta ja mukavaa missä tahansa. LDAC™- ja S-Master HX™ iii-ominaisuudet takaavat parhaan mahdollisen äänenlaadun langattoman Bluetooth-yhteyden kautta. Kuulokkeiden akku kestää jopa 20 tuntiaiv, joten puhti ei lopu kesken edes mannertenvälisillä lennoilla. Luonnollisesti kuulokkeet taittuvat kasaan, jotta voit sujauttaa ne käsimatkatavaroihisi.

Kuulokkeet ovat saatavilla kahdessa värissä: mustana ja beigenä. Kuulokkeiden mukana tulee niille suunniteltu nahkakotelo.

MDR-1000X-kuulokkeiden suositushinta on noin 400 euroa ja tulevat myyntiin syyskuu 2016.

Tekniset tiedot (englanniksi):

Model name MDR-1000X
Type Dynamic, closed
Driver unit 40mm, dome type(CCAW Voice Coil)
Sensitivity 103 dB/mW (when the power is on)98 dB/mW (when the power is off)
Frequency response 4 Hz ~ 40,000 Hz
Impedance 46 Ω at 1 kHz (when the power is on)
16 Ω at 1 kHz (when the power is off)
Battery DC3.7V : Built-in lithium-ion rechargeable battery
Charging time Approx. 4 Hours
Usage hours Continuous music playback time : Max. 20 hours(NC ON), Max. 22 hours(NC OFF) continuous communication time : Max. 24 hours(NC ON), Max. 26 hours(NC OFF) Waiting Time : Max. 34 hours(NC ON), Max. 120 hours(NC OFF)
Weight(exclude cable) Approx. 275g