Sony tuo uusia tapoja nauttia korkean resoluution äänimaailmasta

Kannettavat äänentoistolaitteet ja uudet kotiteatterit tuovat elävän musiikin todellisen äänimaailman esille

• SRS-X9 langaton kaiutinjärjestelmä
  • BDV-N9200W, BDV-N7200W ja BDV-NF7220 3D Blu-ray™ -kotiteatterijärjestelmät

Saatavilla on nyt useampia vaihtoehtoja nauttia musiikista tavalla, jolla artistit alun perin tarkoittivat siitä nautittavan. Uudella ja laajentuneella vuoden 2014 valikoimalla korkean resoluution audiotuotteita Sony tuo kuuntelijan lähemmäksi oikeaa studio- tai konserttielämystä. Joko rentoutuessa kotona tai liikkeellä ollessa, Sonyn korkean resoluution audiotuotteet vievät kuunteluelämyksen seuraavalle tasolle. Bittinopeudeltaan 192KHz/24bit oleva korkean resoluution audiotiedosto sisältää noin kuusi kertaa enemmän audiotietoa kuin tavallinen CD-tallenne. Valikoimaa vahvistaa kauniisti muotoiltu langaton kaiutinjärjestelmä ja kolme kaiken kattavaa Blu-ray Disc™ -kotiteatterijärjestelmää.

Muutettaessa musiikkia analogisesta muodosta digitaaliseen, kuten CD- tai MP3-muotoon, seurauksena on, että iso osa alkuperäisestä äänimaailmasta häviää peruuttamattomasti. Korkean resoluution audiotuotteet säilyttävät merkittävästi enemmän yksityiskohtia muutosprosessissa analogisesta digitaaliseen muotoon, jotta musiikkielämys olisi aidompi ja koskettavampi.

SRS-X9 langaton kaiutinjärjestelmä

Tehokas, vahvalla bassolla varustettu äänimaailma ja jokaiseen sisustusmalliin istuva huippumoderni muotoilu asettaa uuden SRS-X9-kaiutinjärjestelmän muiden kannettavien langattomien kaiuttimien yläpuolelle.

Ensiluokkainen 2.1-kanavainen kaiutinjärjestelmä tuottaa vahvan ja täyden taajuusalueen äänimaailman täyteläisellä ja tarkalla bassolla höystettynä bi-amp subwooferin ja dual-passiivisäteilijän kautta. Ylä- ja etupaneeleissa olevat peräti seitsemän ajuriyksikköä sisältävät diskanttikaiuttimet takaavat kirkkaat korkeat äänet. Niitä ruokkivat kahdeksan kanavaa S-Master HX Audio -vahvistintehoa yltäen yhteensä 154W RMS-lukemiin. – riittävästi sallimaan äänenvoimakkuuden kääntämisen kovalle antamaan oikeuden korkeille äänille kirkkaina ja särkymättöminä sekä vavisuttaville alaäänille.

Sonyn edistynyt Digital Sound Enhancement Engine (DSEE HX)* parantaa ja palauttaa audiosignaalin luoden uudelleen hiuksenhienot korkean taajuuden sopusointuisuuden, joka tyypillisesti katoaa voimakkaasti pakatuissa MP3- ja AAC-tiedostoissa.

Sisäänrakennettu Wi-Fi -yhteys mahdollistaa korkean resoluution äänen toistamisen tietokoneelta tai kotiverkon kautta. Laitteista on helppo pääsy suosittuihin verkon musiikkipalveluihin, kuten Music Unlimitediin, Spotify’n ja Tune-in Radioon käyttämällä älypuhelinta ja Sonyn uutta SongPal-sovellusta**. Applen AirPlayn tuki sallii iPadiin ja iPhoneen tallennetun musiikin kuuntelun langattomasti. NFC-yhteensopivalla Xperia™-puhelimella, -tabletilla tai Android-älypuhelimella riittää kun koskettaa älypuhelimella SRS-X9:ää lyhyesti yhteyden muodostamiseksi.

BDV-N9200W, BDV-N7200W ja BDV-NF7220 Blu-ray Disc™ -kotiteatterijärjestelmät

Talon parhaat paikat ovat aina taatut. Sonyn kotiteatterivalikoima täydentyy kolmella uudella kaiken kattavalla järjestelmällä, jotka laajentavat viihde-elämystä korkean resoluution äänimaailmalla. Monikanavainen 5.1. surround-ääni (BDV-N9200W/N7200W) täyttää huoneen jokaisella räjähdyksellä ja huippukohdalla aivan kuin olisi itse tapahtumien keskipisteessä.

Edistynyt DSP-tekniikka tuo äänet, instrumentit ja tehosteet esiin ennennäkemättömän yksityiskohtaisesti. Ensimmäistä kertaa digitaalinen areena saavuttaa yhden Ison-Britannian kuuluisimpien viihdeareenoiden aidon äänimaailman. Käyttäen edistynyttä analysointitekniikkaa Sonyn insinöörit mittasivat pikkutarkasti Lontoon O2-areenan audiosormenjäljen. Oma kotiteatterijärjestelmä toistaa nyt tämän omaleimaisen äänimaailman kuljettaen kuuntelijan parhaille paikoille lavan eteen.

Katso video Lontoon 02-areenan audiosormenjäljen tallentamisesta

Sonyn ainutlaatuinen Magnetic Fluid Speaker -teknologia toistaa tunnollisesti jokaisen ääniraidan hienoimmatkin yksityiskohdat aina kuiskaavista dialogeista istuinta tärisyttäviin räjähdyksiin.

Laitteilla voi toistaa ääntä kotiverkon kautta tai USB-kovalevyltä sekä toistaa musiikkia langattomasti yhdellä kosketuksella NFC-yhteensopivalla älypuhelimelta tai tabletilta. Lisäksi mobiililaitteen näytön voi heijastaa isonäyttöiseen televisioon uutta yhden kosketuksen NFC-teknologiaa hyödyntäen.

Lisää musiikkia: Korkean resoluution audiovalikoima kasvaa

Korkean resoluution musiikkivalikoima kasvaa nopeasti ja se kattaa jo monia artisteja ja levy-yhtiöitä ulottuen kaikkiin nyky- ja klassisen musiikin tyylilajeihin. Sony tarjoaa myös oman korkean resoluution audioverkkopalvelun osoitteessa www.sony.co.uk/hub/high-resolution-audio. Verkkopalvelusta musiikinystävät voivat selata ja ladata äänitteitä laajentuvasta korkean resoluutio valikoimasta.

Uusi valikoima Sonyn korkean resoluution audiotuotteita on myynnissä Suomessa huhtikuusta 2014 alkaen.

Lataa pdf-tiedosto tutustuaksesi tärkeimpiin teknisiin tietoihin (englanniksi).

Tuotekuvia:

• Kotielektroniikka

• ääni

Sony on yksi maailman johtavista sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, viestintä- ja tietotekniikkatuotteiden innovoijista. Sony on tunnettu sen audiovisuaalisista tuotteista kuten 4K Ultra HD ja Full HD LED BRAVIA™ -televisioista, Cyber-shot™-digitaalikameroista, Handycam®-videokameroista, “α”-mallin (lausutaan Alpha) digitaalisista SLR-kameroista, Sony-tableteista ja Walkman®-MP3-soittimista sekä VAIO™-tietokoneista ja ammattilaisten broadcast-tuotantolaitteista.

Lisätietoja Sony Europesta osoitteessa: www.sony-europe.com. Lisätietoja Sony Corporationista osoitteessa: www.sony.net.

Sony, WALKMAN, VAIO, Cyber-shot, Handycam, α, Exmor, BRAVIA and XDCAM ovat Sony Corporationin rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut tavaramerkit ovat niiden yritysten omistamia joille kyseiset tavaramerkit ovat rekisteröity.