Sonylta kevään juhlien lahjapöytien suosikit

Keväällä luonto herää ja kevät on myös juhlien aikaa. Moni nuori valmistuu eri oppilaitoksista, hääkellot soivat pariskunnille, ystävät muistavat toisiaan ja tietysti äitejä juhlitaan toukokuussa. Sony on koonnut muutaman lahjavinkin, jolla ilahduttaa kevään päivänsankareita.

SRS-XB3 – Hyvä musiikki kruunaa kesäpäivän rannalla ja aamusuihku herättää mukavammin lempimusiikin soidessa taustalla. Aiemmin nämä asiat ovat olleet vain haaveissa, koska laitteet eivät yleensä kestä vettä ja hiekkaa. Tässä suhteessa SRS-XB3 on poikkeus, se ei pelkää roiskeita eikä pölyä. Sonyn näppärän kokoinen ja pirteän värinen SRS-XB3-kaiutin kulkee helposti mukana ja sen äänenlaatu on kokoon nähden jykevä, etenkin kun painaa Extra bass -napin alas. Jopa hämmästyttävällä 24 tunnin akunkestolla musiikkia riittää vielä rantapäivän jatkoillekin. SRS-XB3-kaiuttimen suositushinta on 190 euroa.

WS413 ja WS414 Walkman – Liikkuvan ihmisen unelma. Nyt treeniä voi tahdittaa mielimusiikilla entistä joustavammin. WS413- ja WS414-musiikkisoittimien kanssa sujuvat niin uintiosuus meressä triathlon-treeneissä kuin rantalentopallomatsikin. Soittimien värivalikoima mahdollistaa saumattoman sovittamiseen värikkäänkin uima- tai treeniasun kanssa. Soittimet sisältävät kaiken tarvittavan ja niiden käyttö on vaivatonta johdottoman ja sulavalinjaisen rakenteen ansiosta. Ambient Sound -ominaisuuden ansiosta musiikinkuuntelun ei tarvitse estää juttelua, vaan lenkkikaverin kanssa kuulumisien vaihtaminen onnistuu äänenvoimakkuutta hiljentämättä tai ilman kuulokkeiden poistamista korvista. WS413 ja WS414 soittimien suositushinnat ovat 120 ja 130 euroa.

PS-HX500-levysoitin – Kevään trendikkäimmässä lahjassa on retrohenkeä. Vinyylit ovat jälleen muotia ja PS-HX500-vinyylilevysoittimella kuuntelu on nautinto. Soittimessa on parannettu ääniviritin ja uudelleenmuotoiltu äänivarsi ja runko. PS-HX500-soittimella vinyylielämys ei rajoitu pelkästään kotikuunteluun, vaan soitin mahdollistaa ensimmäisenä maailmassa vinyylikokoelman muuntamisen digitaalisiksi korkean resoluution äänitiedostoiksi, mikä kaiken lisäksi onnistuu nopeasti ja vaivattomasti. PS-HX500-vinyylisoittimen suositushinta on 600 euroa.

DSC-RX100IV – Kompaktikamera, joka vastaa vaativammankin kuvaajan tarpeeseen. Taskuun mahtuva kamera tulee otettua helposti mukaan. RX100IV toimii illallakin suuren kennonsa ja erinomaisen valovoiman ansiosta, joten muistot saa ikuistettua silmää miellyttävästi heikommissakin valaistusolosuhteissa. Kameran sisältä löytyvät 1.0-tyypin CMOS-kenno ja BIONZ X -prosessori. Kameran video-ominaisuudet ovat myös vaikuttavat: Kamerassa on 40-kertainen Super Slow Motion Capture hidastetun liikkeen kuvaustoiminto, 4K-videokuvaus ja huippunopea vääristymiä estävä suljin. DSC-RX100IV-kameran suositushinta on 1 230 euroa.

α6300 – maailman nopeimmalla automaattitarkennuksella varustetulla kameralla ehtii jokaiseen kuvaustilanteeseen. Kätevän kokoinen järjestelmäkamera on varustettu uudella 24.2 megapikselin APS-C-koon Exmor CMOS -kuvakennolla ja BIONZ X kuvaprosessorilla, joten kuvanlaatu on hyvä läpi koko ISO 100 - 51200 -herkkyysalueen. Kamerauutuudella kuvaa myös sujuvasti 4K-laatuista videoita ilman pikselien yhdistämistä suositussa 35 mm muodossa. Tässä on oivallinen lahjakamera innokkaille valokuvaajille, ketkä nauttivat vauhdikkaista tilanteista! α6300-järjestelmäkameran rungon suositushinta on 1 250.

• Kotielektroniikka

Sony on johtava sekä kuluttajille että ammattilaisille suunnattujen audio-, video-, valokuvaus-, peli- ja viestintä-, key device- ja tietotekniikkatuotteiden valmistaja. Sony on Music-, Pictures-, Computer Entertainment- ja Online-liiketoiminnoillaan maailman johtava elektroniikka- ja viihdeyritys. Sonyn yhteenlaskettu myynti edellisenä, 31.3.2015 päättyneenä tilivuonna oli noin 68 miljardia Yhdysvaltain dollaria.
Lisätietoja, Sony Global -verkkosivut: www.sony.net