Sonylta tehokas taskukokoinen mobiiliprojektori

Sony julkisti tänään uuden kannettavan MP-CD1-mobiiliprojektorin, joka tulee keväällä myyntiin Euroopassa. Projektori mahtuu helposti käteen ja se heijastaa jopa 120-tuumaisen kuvan vain 3,5 metrin heijastusetäisyydeltä. Projektori painaa ainoastaan 280 grammaa. Projektori toimii lähes äänettömästi ja lähes kaikilla pinnoilla. MP-CD1-projektori on erinomainen apuväline business-esityksiin tien päällä, peleihin, ulkoilmatapahtumiin tai perheen elokuvailtoihin vaikka kesämökillä.

Projektorin näytössä on käytetty DLP® IntelliBright™ -teknologiaai, joka hyödyntää edistyneitä kuvankäsittelyalgoritmeja parantaen kirkkautta lisäämättä akunkulutusta merkittävästi.

Projektorin muotoilu mahdollistaa sen, että laite kuumenee mahdollisimman vähän, vaikka kuva on erittäin kirkas. Muotoilu on saanut myös iF 2018 Design Award. -palkinnon. Projektori kirkkausaste on 105 luumenia (ANSI) ja siinä on 5000 mAh sisäänrakennettu akku, joka antaa jopa kaksi tuntia heijastusaikaa. Käyttöaikaa on helppo pidentää lataamalla standardin mukaisella USB-C-liittimellä, joka onnistuu myös laitteen ollessa käynnissä. Ulkokäytössä MP-CD1-projektori on kätevä ladata ulkoisen virtalähteen avulla.

Projektorin käyttömukavuutta lisää viiden sekunnin käynnistysaika. Yhdistäminen käy kätevästi HDMI-liittimen kautta. Lisävarusteena saatavan HDMI dongle -sovittimen avulla projektoriin voi yhdistää laitteita langattomasti. Näin ollen älypuhelimesta tai tabletista on helppo heijastaa sisältöä.

Projektorissa on automaattinen trapetsikorjaus, joka takaa koko näytön kuvan ilman vääristymiä, jopa silloin, kun heijastetaan vinottain. Dynaaminen kuvatila puolestaan antaa kuville ja videoille optimaalisen kirkkauden ja värikylläisyyden. Laittaan pohjassa on standardin mukainen kolmijalkasovitin.

MP-CD1-projektori tulee myyntiin Suomessa huhtikuussa 2018 ja sen suositushinta tulee olemaan n. 420 euroa.

Tuotesivut: https://www.sony.fi/electronics/projektori/mp-cd1

Tekniset tiedot (englanniksi):

Model Name MP-CD1 Mobile Projector
Projected Image Size Max. 120 inches at projection distance of 3.45 m
Contrast Ratio 400:1
Output Resolution 854 x 480
Colour Reproducibility Full colour (16,770,000 colours)
Weight Approx. 280g
Continuous Projecting Time (Full Charge) Approx. 120 minutes (when fully charged and without power supply)
Dimensions (W x H x L) Approx. 83.0 mm x 16.0 mm x 150.0 mm
Accessories Case (1) HDMI Cable 1m (1) USB-C Cable 1m (1)

Micro USB to USB-C adaptor (1)