Sonyn televisioiden lippulaivamalli XH95 4K HDR Full Array LED on nyt kaupoissa

4K HDR Full Array LED -televisio tuo Sonyn parhaat ominaisuudet kuvasta, äänestä ja käyttökokemuksesta viiteen ruutukokoon

Sony on lanseerannut XH95 4K HDR Full Array LED -televisiot viidessä näyttökoossa vastaamaan mahdollisimman todenmukaista viihdekokemusta. XH95-televisiot käyttävät Sonyn hienoimpia kuva- ja äänitekniikoita, jotka yhdessä luovat houkuttelevan katselukokemuksen.

Sonyn premium-tason X1™ Ultimate -kuvaprosessorin ansiosta uutuusmalleissa on selkeä ja tarkka kuvanlaatu ja katselukokemus on realistinen. Ensiluokkainen ääni on niin ikään keskeistä ja XH95-malleissa on Sound-from-Picture Reality™ -ominaisuus, joka välittää äänen siten, että se vaikuttaa tulevan suoraan ruudulta.

Uusissa XH95-televisioissa on jo tuttu Netflix Calibrated Mode, minkä ansiosta Netflix-sisällöt toistuvat oikein ja laadukkaasti. IMAX® Enhanced™ -ominaisuus tuo immersiivisen viihdekokemuksen myös kotioloissa.

Sonyn XH95-televisiot esittelevät myös Ambient Optimization -tekniikan, joka optimoi kuvan ja äänen laadun missä tahansa ympäristössä.Se mukauttaa kuvan kirkkauden automaattisesti huoneen ympäristön valoon, lisäten kirkkautta valoisissa tiloissa ja vähentäen pimeissä täydellisen kuvan valoisuustasapainon saavuttamiseksi. Tekniikka tunnistaa jopa huoneessa olevat esineet, kuten verhot ja huonekalut, jotka voivat imeä itseensä ääntä tai heijastaa sitä. Niinpä se hienosäätää akustiikkaa mahdollisimman todenmukaisen äänen aikaansaamiseksi.

Ambient Optimization -tekniikan lisäksi uusissa malleissa on Immersive Edge -muotoilu eli hyvin huomaamaton minimalistinen jalusta on ruudun reunalla. Täten katselukokemus ei häiriinny juuri lainkaan.

XH95:ssa on Android TV™ sekä sisäänrakennettuna Google Assistant[1], Google Play Store ja Chromecast joka tarjoaa käyttäjille helpon pääsyn sisältöön, palveluihin ja laitteisiin laajan alustansa kautta. Myös Sonyn alkuperäisiä käyttöliittymävalikoita ja ääniohjauksia on parannettu huomioiden ahkera päivittäinen käyttö. Google Assistant[2]ja Amazon Alexa[3]nostavat kodin viihdekäytön helppouden aivan uudelle tasolle. Apple® AirPlay® 2:n käyttäjät voivat katsoa ja kuunnella sekä pelata sisältöjä toisesta laitteesta, kuten iPhonesta®, iPadistä® tai Mac®-tietokoneelta. Apple HomeKit™ -teknologia taka helpon ja turvallisen kontrollointimahdollisuuden Applen laitteista[4].

Hinnat ja saatavuus

XH95 on nyt kaupoissa seuraavin hinnoin:
49": 1500,00 euroa
55": 1900,00 euroa
65": 2200,00 euroa
75": 3500,00 euroa
85": 4600,00 euroa

Sony XH95 (85”, 75”, 65”, 55” ja 49”)4K HDR Full Array LED TV

• Picture Processor X1™ Ultimate tarjoaa parhaan mahdollisen 4K HDR -kokemuksen seuraavilla tekniikoilla: Object-based Super Resolution, Object-based HDR remaster, Super Bit Mapping™ 4K HDR sekä Dual database -prosessointi.
  • Full-Array Local Dimming -taustavalo X-tended Dynamic Range™ PRO -tekniikalla varmistaa kuusi kertaa normaalia LED-televisiotaparemman kuvakontrastin.
  • X-Wide Angle -tekniikka tarjoaa realistiset värit kaikista katselukulmista säilyttäen värit ja kirkkauden paremmin kuin perinteisissä LED-televisioissa. Kuvan laajuudesta ja syvyydestä voi nauttia mistä tahansa kulmasta kaikissa olosuhteissa. Ominaisuus on 55-tuumaisissa ja sitä suuremmissa XH95 4K Full Array LED televisioissa.
  • Parannettu Acoustic Multi-Audio, Sound-from-Picture Reality™-konsepti bi-amp-järjestelmällä, joka ohjaa pääkaiutinta ja näkymätöntä väristintä erikseen, ja uudella kaiutinyksiköllä X-Balanced Speakerilla, joka yhdistää selkeän äänen virtaviivaiseen muotoiluun (bi-amp ja X-Balanced Speaker saatavilla 55”, 65” ja 75” kokoisissa; Acoustic Multi-Audio 55-tuumaisissa ja suuremmissa).
  • Flush Surface -designin ansiosta virtaviivainen ja kehyksetönulkonäkö (55”, 65” ja 75”).
  • Uusi Ambient Optimization -ominaisuus optimoi kuvan ja äänen laadun missä tahansa ympäristössä. Se säätää kuvan kirkkauden automaattisesti huoneen valoon, lisäten kirkkautta valoisissa huoneissa ja vähentäen pimeissä täydellisen tasapainonsaavuttamiseksi.
  • TRILUMINOS™ Display -näyttö toistaa hienovaraiset värien, valon ja gradaation vivahteet videolinssistä olohuoneeseen.
  • Dolby Vision- ja Dolby Atmos -yhteensopivuus.
  • Hands-free-ominaisuudet (55-tuumaisissa ja suuremmissa).
  • Helppo yhdistää monenlaisten laitteiden, kuten Apple AirPlay 2:n, HomeKitin, Google Homen ja Amazon Alexan, sekä älykaiuttimien kanssa.
  • Android™ TV ansiosta monet palvelut ja laitteet ovat nopeasti käyttöön otettavissa.

[1] Ominaisuuksien saatavuus riippuu maasta ja yhteensopivien tuotteiden saatavuudesta.

[2] Google Home -laite (myydään erikseen), joka on yhteensopiva Sony Android TV -laitteiden kanssa. Edellyttää yhteensopivia laitteita, jotka on kytketty samaan langattomaan kotiverkkoon. Lataa Google Home -sovellus iPhone App Storesta tai Google Playsta. Käyttäjän on linkitettävä yhteensopivat laitteet toiminnan ohjaamiseksi. Kun lataus on valmis, Google Home -ominaisuus voidaan kytkeä Sony-laitteeseen ääniohjaustoiminnon käyttämiseksi.

[3] Amazon Alexa -yhteensopivat laitteet (myydään erikseen), jotka ovat yhteensopivia Sony Android TV -laitteiden kanssa. Amazon-tili vaaditaan. Tilauksia saatetaan tarvita tietyn sisällön käyttämiseksi. Sekä Sony TV että Alexa -laitteet vaativat Internet-yhteyden. Amazon, Echo, Alexa ja kaikki niihin liittyvät logot ovat Amazon.com, Inc: n tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä.

[4] Apple® AirPlay® 2 ja HomeKit™ -ominaisuudet ovat saatavilla FY19-malleista ZF9, AF9, ZG9, AG9, XG95, XG85 (85”, 75”, 65” ja 55”) ja FY20-malleista ZH8, A9, A8, XH95, XH90, XH85, XH81 ja XH80. AirPlay 2 ja HomeKit -ominaisuudetvaativat iOS-laitteen päivityksen iOS 12.3 tai uudemman tai MacmacOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac, ja macOS ovat Apple Inc.-tavaramerkkejä, rekisteröityYhdysvaltoihin ja muihin maihin.Ohjelmistopäivitys vaatii nettiyhteyden.

• televisio
  • bravia