Sonyn uudet XAV-AX8050D- ja XAV-1500 -mediavastaanottimet autoon

• Matkusta turvallisesti ja viisaasti Sonyn viimeisimpien XAV-AX8050D- ja XAV-1500-mediavastaanottimien avulla
  • XAV-AX8050D:ssa on 8,95 tuuman näyttö, 1-DIN-asennus ja kolmeen suuntaan liikkuva kiinnitys, sekä viimeisimmät älypuhelinyhteysvaihtoehdot ja DAB-radioviritin
  • XAV-1500:n WebLink™ Cast -älypuhelimen 6,2 tuuman heijastamaton ja kosketettava peilausnäyttö[1]

Sony esitteli tänään XAV-AX8050D- ja XAV-1500-mediavastaanottimet autoihin. Uutuuksissa on viimeisimpiä näyttöteknologioita ja uudet ääni- ja käytettävyysominaisuudet parantavat ajokokemusta turvallisemmaksi ja älykkäämmäksi teillä.

XAV-AX8050D:ssa on selkeä, responsiivinen sekä heijastamaton kosketusnäyttö

Karttojen sekä ajo-ohjeiden etsiminen tai musiikin vaihtaminen ei enää häiritse autolla ajamista uuden mediavastaanottimen ansiosta. XAV-AX8050D:ssa on laaja 8,95-tuumainen heijastamaton kosketusnäyttö.

XAV-AX8050D:ssä on uniikki kolmeen suuntaan liikkuva kiinnitys, jota voi säätää kallistuksen, korkeuden ja syvyyden puitteissa tarpeen, ajoneuvon sekä kuljettajan mieltymysten mukaan[2]. Mukavuus ja helppokäyttöisyys kulkevat käsi kädessä minimoiden samalla häiriötekijät.

Parannettu yhteys älypuhelinten kanssa

Apple CarPlay -toiminto XAV-AX8050D:ssa yhdistää iPhonen autossa käytettävään näyttöön ja säätimiin. Sen avulla käyttäjät voivat soittaa puheluita, kuunnella musiikkia, lähettää ja vastaanottaa viestejä, saada ohjeita liikenteeseen ja kuljettaja voi keskittyä ajamiseen.

Samalla tavalla Android Auto™ helpottaa XAV-AX8050D:n avulla puhelimen käyttöä näytön kanssa. Google Assistantin avulla voi esimerkiksi käyttää ääniohjausta ja pitää kädet ratissa ja katseen tiessä[3].

WebLink™ Cast – WebLink on kevyt sovellusten toimitusalusta, joka on suunniteltu erityisesti ajoneuvokäyttöön. Android- tai iOS-laiteyhteyttä käyttämällä, sovellus peilaa älypuhelimen näytön XAV-AX8050D-näyttöön.

Ole oman musiikkisi organisoija

XAV-AX8050D sisältää myös laadukkaan äänen optimoinnin, jonka avulla kuljettajat voivat tehdä omia säätöjä henkilökohtaisen makunsa mukaan.

DSO (Dynamic Stage Organizer) luo ympärille äänimaailman, joka kuulostaa siltä, että kojetaulussa olisi laadukkaat kaiuttimet. EXTRA BASS™ -toiminnon ansiosta laitteen ääni on selkeä kaikilla voimakkuustasoilla.

XAV-X8050D on yhteensopiva FLAC-äänitiedostoformaatin kanssa. FLAC pakkaa musiikkia heikentämättä laatua. XAV-X8050D voi toistaa FLAC-tiedostoja 24-bittisenä ja 48kHz-taajuisena[4].

Sen lisäksi XAV-X8050D sisältää korkeajännitteisen 3-preout:n. Viiden voltin signaali tarjoaa selkeämmän äänen ja vähemmän vääristymiä, kun pääyksikkö on kytketty tehovahvistimeen tulevaa akustista laajennettavuutta varten.

Laajat ominaisuudet laadukkaimmillaan

XAV-X8050D:n huomattavan nopean käynnistysominaisuuden avulla tien päälle voi lähteä pian virran kytkemisen jälkeen[5].

Jos autoon on asennettu takakamera, sitä voi käyttää näytön kautta, jolloin saat suoraan eteesi ohjeita esimerkiksi parkkeeraamista varten.

XAV-1500 mullistaa ajokokemuksen

XAV-1500-laite peilaa puhelimen näytön WebLink ™ Cast -sovelluksella ja yhdistää Bluetoothin kautta handsfree-puhelut sekä langattoman suoratoiston.

6,2 tuuman näytöllä on kevyt ja heijastamaton kosketusnäyttö, se vie hyvin vähän tilaa ja sopii tyylikkäästi auton sisustukseen.

Sekä XAV-AX8050D että XAV-1500 saapuvat jälleenmyyjille marraskuussa 2019

[1] Weblink on Abalta Technologies, Inc.:n rekisteröity tuotemerkki Yhdysvalloissa ja tavaramerkki muissa maissa. Sovellusten yhteensopivuus voi vaihdella alueittain. Tarvittavat älypuhelinten käyttöjärjestelmät: https://www.albatech.com/weblinkfaq.

[2] Varmistettava asennuksen yhteydessä, että pääsy ajoneuvon alkuperäisiin varusteisiin on varmistettu ja että yksikkö ei estä kuljettajan näkökenttää.

[3] Google and Android Auto ovat Google LCC:n tuotemerkkejä

[4] Decodable file property. Reproduction through Linear PCM conversion to 24 bit / 44.1 kHz.

[5]Alle 6,5 sekuntia. Mitattu aika, kunnes turvallisuusvaroitus tulee näkyviin.

Tietoja Sony Corporationista

Sony Corporation on luova viihdealan yritys, joka perustaa liiketoimintansa vankkaan teknologiaosaamiseen. Peli- ja verkkopalveluista musiikkiin, valokuvaukseen, elektroniikkaan ja rahoituspalveluihin – Sonyn tarkoituksena on tuoda maailmaan tunnetta luovuuden ja teknologian kautta. Lisätietoja osoitteessa http://www.sony.net/