SSI Schäfer hankkii enemmistöosuuden MoTuM NV:stä

SSI Schäfer ja Belgian Mechelenissä toimiva AGV-vaunujen ja hajautetun ohjausteknologian erikoisosaaja MoTuM NV ovat laajentaneet kumppanuuttaan. SSI Schäfer on nyt ostanut enemmistöosuuden yhtiöstä. Tämän myötä molemmat yhtiöt pystyvät tarjoamaan entistä vahvempaa tuotevalikoimaa asiakkailleen. ”SSI Schäfer kehittää ja toteuttaa täydellisiä sisälogistiikkaratkaisuja asiakkaille ympäri maailman. Itseohjautuvia kuljetusvaunuja hyödyntävät järjestelmät ovat yhä tärkeämmässä osassa näissä hankkeissa”, SSI Schäferin Giebelstadtin toimiston toimitusjohtaja Harrie Swinkels kertoo. "MoTuM on meille strateginen kumppani, jonka ansiosta pystymme laajentamaan mallistomme kattavaksi tässä segmentissä. Voimme nyt tarjota itseohjautuvien kuljetusvaunujen valikoimaa, joka on suunniteltu kaikkia erilaisia keräilystrategioita silmällä pitäen ja yhdistyy varastonhallintaratkaisuihimme, olipa sitten kyseessä yksinkertainen, person-to-goods-tyyppinen sovellus tai täysin automatisoitu keräily. Itseohjautuvien kuljetusvaunujen mallisto pystyy kuljettamaan kuljetuslaatikoita, kaukaloita, rullakkoja ja kuormalavoja.

MoTuM NV:llä on paljon kokemusta asiakkaille räätälöidyistä AGV-kuljetusvaunuista. Tilaustyönä tehtyjen itseohjautuvien vaunujen tuotannon lisäksi MoTuMilla on vankka jalansija nopeasti kasvavilla varastotrukkien automatisointimarkkinoilla. Valikoimaan kuuluu automatisoituja pinoamistrukkeja, työntömastotrukkeja ja kapeakäytävätrukkeja. Yhtiöiden toisiaan täydentävien tuotevalikoimien ansiosta SSI Schäfer pystyy tarjoamaan räätälöityjä itseohjautuvien kuljetusvaunujen sovelluksia ja täyttämään kaikkein vaativimmatkin tarpeet.

Lisäksi belgialainen AVG-asiantuntija hyödyntää innovatiivista hajautettua ohjausteknologiaa, jonka rooli tulevaisuuden älyratkaisuissa tulee olemaan keskeinen. Älyn ansiosta sisälogistiikkajärjestelmän vaunut voivat kommunikoida keskenään ja pystyvät organisoitumaan, mikä mahdollistaa tehtävien tehokkaan suorituksen. ”MoTuM on jo integroinut tarvittavat teknologiat vaunuihinsa ja puskee jatkuvasti moniagentti-teknologian mahdollisuuksia yli vanhojen rajojen”, MoTuMin toimitusjohtaja Pieter Van Caesbroeck, kertoo. ”On hienoa, että olemme saaneet SSI Schäferistä niin vahvan kumppanin sekä strategisessa että rahoituksellisessa mielessä. Schäferin kanssa pystymme vahvistamaan asemaamme AGV-markkinoilla.”

• Rahoitus

SSI SCHÄFER on maailman johtava varastointi- ja logistiikkajärjestelmien toimittaja. Sen tarjoamia palveluja ovat mm. monipuolisten varastojärjestelmien suunnittelu ja varastojen varustaminen yrityksen oman tuotannon tuotteilla sekä kattavien logistiikkaprojektien toteutus pääurakoitsijana. Yhtiön kaikki toiminnot ja osaaminen on ryhmitetty yhden SSI SCHÄFER -brändinimen alle. Tämä muodostaa perustan markkinoiden vaatimusten mukaisten varastointijärjestelmien kehittämiselle ja kokonaisratkaisujen tuottamiselle erilaisten toimialojen logistisiin tarpeisiin.

Kotisivu: www.ssi-schaefer.fi