SSI Schäfer palkittiin parhaana logistiikkabrändinä

SSI Schäferille myönnettiin parhaan logistiikkabrändin palkinto kuljetuslaatikoiden kategoriassa huhtikuun 20. päivänä 2016 pidetyssä palkintoseremoniassa.

Saksalainen logistiikkalehti Logistik Heute ja Saksan logistiikan keskusliitto BVL päättivät ensimmäistä kertaa selvittää yhteistyössä, mitä logistiikkayhtiöitä lukijat ja asiantuntijat pitävät kaikkein parhaina. Marraskuussa 2015 alkoi äänestys, jossa Logistik Heute ‑lehden lukijoita, keskusliitto BVL:n jäseniä ja muita asiasta kiinnostuneita tahoja pyydettiin ilmaisemaan mielipiteensä. Tavoitteena oli selvittää, mitä yhtiötä toimitusketjusta vastaavat henkilöt, logistiikkapäälliköt ja muut alan asiantuntijat pitävät parhaana logistiikkabrändinä. Selvityksessä arvioitiin yhteensä 170 yhtiötä 11 eri kategoriassa.

SSI Schäferin Neunkirchenin toimipisteen toimitusjohtaja Klaus Tersteegen toteaa, että ”on suuri kunnia tulla nimitetyksi kuljetuslaatikoiden kategorian parhaaksi logistiikkabrändiksi. Erilaiset kuljetus- ja varastolaatikot ovat aina olleet keskeisessä roolissa yhtiömme menestyksessä. Ne muodostavat sekä sisälogistiikan tuote- ja ratkaisuvalikoimamme että koko modulaarisen suunnitelumme perustan. Meistä on todella mukavaa, että asiakkaamme luottavat edelleen laatikkojärjestelmiimme sekä SSI Schäferin brändiin.

SSI Schäferillä on vahva jalansija kuljetuslaatikoiden segmentissä. Fritz Schäfer perusti vuonna 1937 nimeään kantavan yrityksen, jonka erikoisalaa olivat metallilevyt. Yhtiö valmisti aluksi tavallisia kuljetuslaatikoita. Yhtiö teki läpimurron vuonna 1950 tuodessaan markkinoille pinottavat maitopullokorit. Seuraava virstanpylväs saavutettiin kolme vuotta myöhemmin, kun Lager-Fix-laatikon kehitystyö valmistui. Kyseessä oli edestä avattavalla luukulla varustettu, pinottava laatikko. Kuljetuslaatikot olivat myös SSI Schäferin ensimmäisen sisälogistiikkajärjestelmän ydin. Hyllykoot suunniteltiin täydellisesti laatikoiden mittoja vastaaviksi. Tämä oli yhtiön modulaarisen suunnittelustrategian lähtölaukaus. SSI Schäfer on sittemmin jatkuvasti laajentanut tuotevalikoimaansa ja valmistaa nykyisin manuaalisia, puoliautomaattisia ja täysin automatisoituja järjestelmiä niihin liittyvine ohjelmistoineen. Yhden miehen yrityksestä alkunsa saanut SSI Schäfer on nyt maailmanlaajuisesti johtava varasto- ja logistiikkajärjestelmien toimittaja.

• Yritystoimi, yleinen

• best logistics brand