Hankalankin työn voi tehdä helposti – STIHL MS 462 C-M -moottorisahalla

STIHL MS 462 uutuus moottorisahassa kokoluokkansa paras teho-painosuhde

Jämerää tehoa ja harkittuja ominaisuuksia, pieni vain painoltaan: uusi STIHL MS 462 C-M -moottorisaha on metsänhoidon ammattilaisen valinta. Ilman terälevyä ja -ketjua vain 6 kg painava moottorisaha on kevyin saha 70 cm³:n iskutilavuusluokassa. Entistäkin paremman M‑Tronic-moottorinohjausjärjestelmän ja uudistetun moottorin ansiosta saha on niin tehokas ja ketterä, että sitä on suorastaan ilo käyttää. Vahvan puuston kaataminen ja paloittelu on MS 462 C-M -sahalla vaivatonta ja nopeaa. Metsänhoidon lisäksi saha sopii vaativaan käyttöön maatalous-, piha- ja puutarhatöissä sekä maisemanhoidossa. Innovatiivinen ammattilaistason saha on palkittu hopeisella innovaatiomitalilla.

Uusi STIHL MS 462 C-M -moottorisaha on todellinen tehopakkaus ilman grammaakaan ylimääräistä painoa. Ilman terälevyä ja -ketjua vain 6 kg painava saha on kevyin saha 70 cm³:n iskutilavuusluokassa. MS 462 C-M on ainutlaatuisen kevyt myös niin kutsutulta järjestelmäpainoltaan, eli terälevy ja -ketju kiinnitettyinä ja moottori tyhjänä. 50 cm pitkän Rollomatic ES Light -terälevyn ja 3/8” Rapid Super -teräketjun kanssa saha painaa vain 7,3 kg. Se on 1,1 kg vähemmän kuin edellinen malli, MS 461. Kevennys on saavutettu pääasiassa parantamalla moottoriyksikön sylinterigeometriaa. Lisäksi ketjupyörän kansi, kampikammio ja vauhtipyörä ovat aikaisempaa kevyemmät ja kompaktimmat. Läpimitaltaan pienempi ja kevyempi vauhtipyörä vaimentaa myös hyrrävaikutusta, joten käynnissä olevaa sahaa on helpompi käsitellä. Siksi MS 462 C-M sopii hyvin sekä kaatamiseen että karsintaan.

STIHL MS 462 C-M

Parempi moottori parantaa tehoa kaikilla alueilla

MS 462 C-M -sahassa on tehokas 4,4 kW:n STIHL 2-MIX -moottori. Uuden sylinterigeometrian ja optimoidun palotilan ansiosta moottorissa on erittäin hyvä vääntö laajalla kierrosalueella. Käytännössä hyväksi todettua M-Tronic-moottorinohjausjärjestelmää on parannettu entisestään optimaalisen tehon takaamiseksi kaikissa olosuhteissa. Yhdessä uuden vauhtipyörän kanssa se kiihdyttää erittäin nopeasti ja estää tyypillisen kytkimen luistamisen moottorin kierrosnopeuden noustessa. Teräketju saavuttaa 106 km/h maksiminopeuden vain 0,3 sekunnissa.

Kalibrointi kestää vain 72 sekuntia – valmiina mihin vain

Innovatiivisiin ominaisuuksiin kuuluu M-Tronicin kalibrointitoiminto. Moottorisahan voi mukauttaa erilaisiin käyttöolosuhteisiin, kuten korkeaan vuoristoon, vain 72 sekunnissa. Käynnistä saha, käytä tyhjäkäynnillä, anna kaasua, siinä kaikki! Kalibroinnin aikana toiminto säätää moottorin järjestelmäparametrit sähköisesti ulkoisten olosuhteiden mukaan, joten moottorin maksiminopeus on aina käytettävissä työmaan sijainnista riippumatta. Muistitoiminto tallentaa asetukset automaattisesti, joten ne ovat valmiiksi kohdallaan seuraavalla käynnistyskerralla. Enää ei tarvitse tehdä säätöjä manuaalisesti säätöruuveilla.

Paremman ergonomian huomaa päivittäisessä käytössä

MS 462 C-M -sahan tärinänvaimennin vähentää kahvojen tärinää ja parantaa vakautta. Nivelet ja lihakset kuormittuvat vähemmän, ja sahaa on helpompi hallita tarkasti myös silloin, kun käytössä on pidempi terälevy. Uutta on myös puhallinkotelossa oleva merkkiviiva, joka helpottaa suuntausta ja sahan hallintaa pistosahauksessa. Lisäksi kaarnatuen hampaiden pituus on mukautettu entistä paksumpien runkojen läpimittaan. Saha pureutuu näin paremmin puuhun runkoa katkaistessa, ja sahan hallinta on vaivatonta ja varmaa.

Vaivaton huolto tekee käyttämisestä vieläkin mukavampaa

Mitä nopeampaa ja helpompaa huoltaminen on, sitä parempi. Siksi STIHL on optimoinut myös MS 462 C-M -mallin huollon ja kunnossapidon. Säteistiivisteellä varustettu uusi HD2-suodatin kestää pidempään ja suodattaa paremmin hienoa pölyä kuin edellinen malli. Lisäksi MS 462 C-M -sahassa on monia aikaisemmissa malleissa hyviksi havaittuja ominaisuuksia, kuten teräketjun sivukiristys, kiinteät mutterit ja helposti avattava, yksiosainen moottorinkansi, joka yksinkertaistaa esimerkiksi suodattimen tai sytytystulpan huoltoa.

Aiheet

STIHL Group kehittää, valmistaa ja jakelee metsä- ja maatalouden, puutarhanhoidon ja maisemoinnin sekä rakennusalan ammattilaisille ja vaativille yksityiskäyttäjille tarkoitettuja moottorikäyttöisiä työkaluja. VIKING-puutarhatyökalujen valikoima täydentää tuotelinjaa. Tuotteiden jakelu tapahtuu yksinomaan valtuutettujen jälleenmyyjien kautta, ja siitä vastaavat 38 myynti- ja markkinointiyritystä, noin 120 maahantuojaa ja yli 45 000 jälleenmyyjää yli 160 maassa. STIHL on ollut maailman eniten myyty moottorisahamerkki vuodesta 1971. Yhtiö perustettiin vuonna 1926, ja sen kotipaikka on Stuttgartin lähellä oleva Waiblingen. Vuonna 2017 STIHL saavutti 3,8 miljardin euron maailmanlaajuisen myynnin 15 875 hengen työvoimalla.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10