SubaruSuomen myyntijohtaja Jari Hiltunen

Jari Hiltunen Subaru Suomen myyntijohtajaksi

Subaru Nordic Ab:n Suomen maahantuonnin uudeksi myyntijohtajaksi on nimitetty 1. lokakuuta alkaen Jari Hiltunen. Hiltunen siirtyy tehtävään Subaru Nordic Ab:n Suomen kenttäpäällikön paikalta. Hän seuraa tehtävässä Satu Salomaata, joka kahdeksantoista Subaru-vuoden jälkeen päätti etsiä itselleen uusia haasteita.

Subarun maahantuonnin uusi myyntijohtaja Jari Hiltunen sanoo, että hän ottaa uuden tehtävän nöyränä vastaan.

- Viimeisten kahden vuoden aikana olemme yhteistyössä Sadun kanssa vahvistaneet ja uudistaneet Subaru jälleenmyyjäverkostoa vastamaan tulevaisuuden haasteisiin. Siksi tästä on helppo jatkaa eteenpäin.

- Subaru on vastuullinen automerkki, joka on pitkään korostanut aktiivisten turvallisuustekijöiden merkitystä. Vahva ja palveleva jälleenmyyntiverkosto, ympäristövastuu ja turvallisuus ovat meille niitä perustekijöitä, joille Subaru rakentaa Suomessa myös jatkossa tulevaisuuttaan, Jari Hiltunen muistuttaa.

****

Subaru Suomen lehdistön yhteyshenkilöksi siirtyy vuoden vaihteessa äitiyslomalta palaava Virve Nordberg, joka on aikaisemmin työskennellyt Subaru Suomessa markkinointiassistenttina.

Lisätietoja:

Jari Hiltunen, myyntijohtaja, +358 45 6577 038

Thomas Possling, PAN Nordic PR Manager, +46 739 204 925

Aiheet

Subarun emoyhtiö on vuonna 1953 perustettu Fuji Heavy Industries Ltd, jonka nimi vaihtuu 1. huhtikuuta 2017 alkaen Subaru Corporationiksi. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. FHI:n tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2015 kaikkiaan 939 000 autoa, jossa kasvua on kuusi prosenttia. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3