Ohita
Havainnekuva Subarun Gunma Oizumin tuotantolaitokseen asennettavasta aurinkovoimalasta, joka on kooltaan Japanin suurin.

Subaru investoi energiaomavaraisuuteen

Subaru Corporation investoi ekologisuuteen ja energiaomavaraisuuteen tuotannossaan. Osa Subarun Gunma Oizumin moottori- ja vaihteistotehtaan energiantarpeesta tuotetaan maaliskuusta 2020 lähtien massiivisen aurinkovoimalan avulla.

Subaru Corporation rakennuttaa yhtiön moottori- ja vaihteistotehtaan energiatuotantoa varten kooltaan Japanin suurimman aurinkovoimalan. Aurinkopaneelien valmistuksen, asennuksen ja käyttöönoton hoitaa Japan Facility Solutions Ltd. Urakan on määrä valmistua maaliskuussa 2020.

Valmistuessaan aurinkovoimala tuottaa sähköä 5 MW, joka vähentää tokiolaisen Tepco Energy Partner Ltd:n laskelmien mukaan tehtaan hiilidioksidipäästöjä noin 2 370 tonnia vuodessa. Aurinkovoimalan rakentaminen on osa autonvalmistajan vuonna 2017 julkaisemaa ympäristöohjelmaa, jossa Subaru sitoutuu vähentämään hiilidioksidipäästöjään yhtiön kaikissa operaatioissa. Subarun tavoite on vuoteen 2030 mennessä leikata päästöjä 30 prosentilla.

Subaru aikoo lisätä uusiutuvan energian käyttöä tulevina vuosina. Yhtiön tavoitteena on luoda vähäpäästöinen työ- ja tuotantoympäristö. Subaru jatkaa hiilidioksidipäästöjen merkittävää leikkaamista yhtiön kaikista operaatioista, jotta yhtiö saavuttaa asettamansa kestävän kehityksen tulokset tulevaisuudessa.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi tasan 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2017 henkilöautoja kaikkiaan 1 060 000 kappaletta. Kasvua edelliseen vuoteen oli viisi prosenttia ja kysymyksessä oli jo kuudes perättäinen kasvun vuosi. Subaru-malleja ovat Impreza, XV, Outback, Forester, STI, BRZ ja Levorg. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3