Ohita
Subaru STI:n kuljettajina toimivat Japanin Hideki Yamauchi, Hollannin Carlo van Dam sekä saksalaiset Marcel Lasée ja Tim Schrick. Heitä johtaa STI:n Shiego Sugaya.

Tiedote -

Subaru tavoittelee kolmatta perättäistä voittoa Nürburgringin 24 tunnin kestävyyskilpailusta

Subaru STI:n tehdastiimi puolustaa tulevana viikonloppuna 27.-28. toukokuuta Saksassa ajettavassa Nürburgringin 24 tunnin kestävyyskilpailussa kahden edellisen vuoden luokkavoittoa Subaru WRX STI:llä luokassa SP3T.

Subaru STI osallistuu tulevana viikonloppuna Subaru WRX STI:llä Saksan Nürburgringillä ajettavaan legendaariseen 24 tunnin kestävyyskilpailuun. Subaru puolustaa kahtena edellisenä vuonna saavutettuja luokkavoittoja tuotantoautoihin perustuvassa SP3T-luokassa. Luokka on avoin kaksilitraisille turbomoottoreille varustetuille autoille, johon Subarun ohella osallistuu useita eurooppalaisia autonvalmistajia.

Legendaarista 22,81 km mittaista Nordschleifen moottorirataa täyden vuorokauden ympäri kiertävä neljän kuljettajan muodostama Subaru-autokunta starttaa kilpailuun samassa kokoonpanossa kuin kahden edellisen voitokkaan vuoden kilpailuissa. Tiimin kuljettajina toimivat Japanin Hideki Yamauchi, Hollannin Carlo van Dam sekä saksalaiset Marcel Lasée ja Tim Schrick. Heitä johtaa STI:n Shiego Sugaya.

Subaru WRX STI -kilpa-autosta yli 70 prosenttia perustuu vastaavan vakioautomallin tekniikkaan. Subaru STI tavoittelee kilpailusta kolmatta perättäistä ja kaiken kaikkiaan viidettä voittoa. Kysymyksessä on Subarulle kymmenes juhlavuosi Nürburgringin 24 tunnin ajossa.

Tekniikkaa Subaru WRX STI NBR Challenge 2017

Moottori: Nelisylinterinen EJ20-boxerturbomoottori, neljä venttiiliä/sylinteri.

Sylinteritilavuus: 1994 cm3

Huipputeho: 340 hv/5 500 r/min.

Vääntö: 461 Nm/3 000 r/min.

Voimansiirto: Symmetrinen neliveto, 6-vaihteinen sekventaalivaihteisto

Jarrut: edessä Brembon 6-sylinteriset jarrusatulat, takana 4-sylinteriset jarrusatulat, jäähdytetyt levyjarrut edessä ja takana

Mittoja: Pituus 5,120 m, leveys 1,860 m, korkeus 1,395 m, akseliväli 2,650 m

Renkaat ja vanteet: 260/66-18, BBS 10x18

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2016 henkilöautoja kaikkiaan 1 024 604 kappaletta. Kasvua edelliseen vuoteen oli 9,2 prosenttia ja kysymyksessä oli jo viides perättäinen kasvun vuosi. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3