Ohita
Subaru VIZIV Tourer Concept on järjestyksessään seitsemäs Subaru VIZIV-konseptiautomalli.

Subaru VIZIV Tourer Concept ensi-iltaan Genevessä

Subaru Corporation antaa esimakua automallistonsa tulevasta kehityksestä esittelemällä Subaru VIZIV Tourer Concept -konseptiauton maaliskuussa 88. Geneven autonäyttelyssä Sveitsissä.

Järjestyksessään seitsemäs Subaru VIZIV (Vision for Innovation) -konseptiauto Tourer Concept esitellään Geneven autonäyttelyn lehdistöpäivänä Subarun osastolla 6. maaliskuuta klo 11:15 paikallista aikaa.

Geneven 88. kansainvälinen autonäyttely on avoinna yleisölle 8. -18. maaliskuuta.

VIZIV-HISTORIA

VIZIV: Geneve 2013. Auton 2,0-litran dieselboxermoottori ja nelivetoinen voimalinja ovat symmetrisesti suorassa toisiinsa nähden. Ajovakautta on optimoitu niin että auton taka-akselistossa sijaitsevat akut pyörittävät kukin erikseen omaa vetoakselia siten, että kaarteessa sisäpuolinen pyörä pyörii aina hitaammin.

VIZIV Evolution: Tokion autonäyttely 2013. Kuten VIZIV edellä, mutta moottorina 1,6-litran suorasuihkutusturbodiesel.

VIZIV 2: Geneve 2014. Plug-in hybridiauto, jonka kolmea akkua voidaan ladata verkkovirralla pistorasiasta. Yksi akusto on sijoitettu etuakselille, kaksi muuta taka-akselille.

VIZIV Future: Tokio 2015. Nelivetoinen pistokehybridi, johon liitetty EyeSight-teknologia sisältää myös autoa itsenäisesti ohjaavan automaattitoiminnon.

VIZIV-7: Los Angeles 2016. Subaru Viziv-7 kuljettaa seitsemää henkilöä kolmella istuinrivillä. Kysymyksessä on kookkain Subaru-malli koskaan.

VIZIV Performance Concept: Tokio 2017. Konseptimalli, joka esittelee Subarun näkemyksen boxermoottorin vauhdittamasta nelivetoisesta tulevaisuuden urheiluautosta.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2016 henkilöautoja kaikkiaan 1 024 604 kappaletta. Kasvua edelliseen vuoteen oli 9,2 prosenttia ja kysymyksessä oli jo viides perättäinen kasvun vuosi. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3