Ohita
STI Gallery esittelee muun muassa legendaarisia rallin MM-sarjasta tuttuja ralliautoja.

Subarun uudistunut STI Gallery avasi ovensa Tokiossa

Subaru Tecnica Internationalin moottoriurheiluperinteitä kunnioittava STI Gallery -museo on avannut laajennustöiden jälkeen ovensa Mitakassa Tokiossa.

Subarun tytäryhtiö STI (Subaru Tecnica International) on jo yli kymmenen vuoden ajan esitellyt historiaansa sekä ikonisia kilpa-autoja omassa STI Gallery -museossa, joka sijaitsee Mitakassa, joka on reilut 20 km Tokion keskustasta länteen. Museo on avoin yleisölle, ja siitä vuosien saatossa muodostunut ”pakollinen” vierailukohde kaikille Japanin pääkaupungissa vieraileville Subaru-harrastajille.

Museon laajennus- ja kunnostustyöt valmistuivat syyskuun alussa. STI Galleryssa on nyt enemmän tilaa yhtiön moottoriurheilussa saavuttamille palkinnoille, STI:n historialle sekä useille legendaarisille Subaru STI -kilpa-autoille. Näitä ovat muun muassa rallin MM-sarjassa mestaruuksia sekä MM-osakilpailuvoittoja saavuttaneet Subaru Impreza WRC-mallit. STI Gallery järjestää myös erikoisnäyttelyjä sekä -tilaisuuksia.

STI Gallery sijaitsee osoitteessa: 3-9-6 Osawa, Mitaka, Tokio. Museo on avoin yleisölle viikon jokaisena päivänä. Näyttelytilojen ohella museossa on kauppa, joka myy kaikkea viritysosista matkamuistoihin. Museolle toivotaan saapuvan julkisilla kulkuvälineillä.

Lisätietoja STI Gallery -museosta, sen toiminnoista, tarkemmista yhteystiedoista ja aukioloajoista löydät osoitteesta: www.sti.jp/en/gallery/.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi reilut 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmistaa reilut miljoonan henkilöautoa vuodessa. Subaru-malleja ovat Impreza, XV, Outback, Forester, STI, BRZ ja Levorg. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3