Subaru EyeSight on markkinoiden kehittynein kuljettajaa avustava järjestelmä.

Tiedote -

Testaa Subarun törmäyksiä ehkäisevä EyeSight viikonloppuna Auto 2016 -tapahtumassa

Subaru tarjoaa tulevana viikonloppuna 18.–20. marraskuuta Auto 2016 -tapahtuman yhteydessä autoilijoille mahdollisuuden testata törmäyksiä ehkäisevän EyeSight –järjestelmän hätäjarrutusta käytännön ajotilanteessa. Kampanja toteutetaan Helsingin Messukeskuksessa Subarun ulko-osastolla U6.

Subarun törmäyksiä ehkäisevän EyeSight-järjestelmän käytännön ajotesti toteutetaan Auto 2016 -tapahtumassa, joka järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 18.–20.11.2016.

Testattavissa on kolme EyeSight-järjestelmällä varustettua Subaru Outback -mallia, joiden vakiovarustukseen EyeSight on Suomessa kuulunut jo vajaan kahden vuoden ajan.

Subaru EyeSight on markkinoiden kehittynein kuljettajaa avustava järjestelmä. Siksi EyeSight-järjestelmällä varustettu Subaru Outback on yksi kaikkien aikojen turvallisimmista autoista. Auton stereokamera ei ainoastaan valvo ja varoita vaan myös hidastaa ja pysäyttää auton tarvittaessa.

EyeSight-järjestelmän testiajosta Helsingin Messukeskuksen U6-osastolla vastaa hämeenlinnalaisen Ajoakatemian ajokouluttajat.

Torstai 17.11. lehdistöpäivä klo 13.00-15.30:

Lehdistön edustajille on mahdollisuus testata EyeSight pressipäivänä klo 13.00-15.30 välisenä aikana. Paikalla ovat ajokouluttajien ohella myös Subaru Nordic Ab:n myyntijohtaja Jari Hiltunen ja tekninen asiantuntija Tero Yli-Paavalniemi.

Yleisöpäivät perjantai - sunnuntai 18.-20.11. klo 10.00-19.00:

Messuvierailla on mahdollisuus testata Subarun EyeSight Messukeskuksen U6-ulkoalueelle rakennetulla testiradalla jokaisena näyttelypäivänä aukioloaikojen puitteissa. Testaajia opastavat Ajoakatemian ajokouluttajat ja paikalla on myös Subaru-jälleenmyyjien edustajia. Koe/testiajot suoritetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Sateen sattuessa vuoroaan odottaville alueelle on varattu teltta.

Mikä on EyeSight?

Subarun törmäyksiä ehkäisevä EyeSight-järjestelmä tunnistaa, varoittaa, hidastaa ja tarvittaessa pysäyttää auton, kun se havaitsee edessä esteen. Järjestelmä erottaa muun muassa jalankulkijat, pyöräilijät tai isot eläimet kuten hirvet. Edistyksellinen EyeSight-järjestelmä on kuulunut Suomessa myytävien Subaru Outbackien vakiovarustukseen jo vajaan kahden vuoden ajan.

Subarun EyeSight -järjestelmä estää tutkitusti kaksi kolmesta liikenneonnettomuudesta. Subarun tutkimusosasto yhdessä japanilaisen ITARDA (Institute for Traffic Accident Research and Data Analysis) -instituutin kanssa keräsi vuosien 2010-2014 aikana Japanissa myytyjen lähes 300 000 Subaru-henkilöauton tiedot yhteen. Näistä autoista 246 000 oli varustettu Subarun törmäyksiä ehkäisevällä EyeSight-järjestelmällä. Kuljettaja on kuitenkin vastuussa omasta ajostaan.

Onnettomuustilastojen vertailu osoitti EyeSight-järjestelmällä ja ilman turvajärjestelmää varustettujen Subaru-henkilöautojen välillä merkittävän eron: EyeSight-järjestelmä vähensi onnettomuuksia 61 prosentilla. Jalankulkijaonnettomuudet vähenivät 49 prosentilla, nokka- tai risteävän liikenteen kolarit 62 prosentilla ja peräänajokolarit peräti 84 prosentilla.

EyeSight-järjestelmällä varustettuja Subaru-henkilöautoja on maailmanlaajuisesti liikenteessä jo yli 900 000 autoa. Japanin, Australian, Pohjois-Amerikan ja Euroopan jälkeen Subarun EyeSight-mallit tulevat seuraavaksi myyntiin Helsingin Auto 2016 -viikonloppuna Kiinassa.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on vuonna 1953 perustettu Fuji Heavy Industries Ltd, jonka nimi vaihtuu 1. huhtikuuta 2017 alkaen Subaru Corporationiksi. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. FHI:n tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2015 kaikkiaan 939 000 autoa, jossa kasvua on kuusi prosenttia. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3