Uudistunut Subaru Outback jälleen ykkönen Australiassa

Uudistunut Subaru Outback on valittu Australian parhaaksi autoksi (ABC - Australian´s Best Car) 2018. Kyseinen tunnustus myönnettiin Outbackille jo kolmannen kerran.

Uudistunut Subaru Outback on valittu kolmannen kerran Vuoden parhaaksi autoksi Australiassa. Valinnassa otettiin huomioon auton hinta, vastine rahalle, design ja ajo-ominaisuudet.

Voittajat ratkaistiin finalistien joukosta Australian Automotive Research Centren testiajokeskuksessa Angleseassa suoritettujen perusteellisten testiajojen jälkeen. Edellisen kerran Subaru Outback on voittanut vastaavan tunnustuksen vuosina 2015-2016.

- Subaru Outbackin asema Australiassa on vahva. Outbackia arvostetaan etenkin auton korkean laadun ja monikäyttöisyyden takia. Syyt Outbackin suosioon ovat Australiassa samat kuin esimerkiksi Suomessa, John Hurtig Subaru Nordicista muistuttaa.

Lisätietoja:http://australiasbestcars.com.au

Subaru Outbackille myönnetyt tunnustukset Australiassa:

2001: Paras nelivetomalli (4x4 Australia Magazine Award)

2009: Paras SUV alle 40 000 dollaria (Fairfax´x Drive Car of the Year Award)

2009: Paras vapaa-ajan auto (Australian´s Best Car)

2015: Paras SUV alle 50 000 dollaria (Australian´s Best Car)

2016: Paras SUV alle 50 000 dollaria (Australian´s Best Car)

2017: Paras SUV 45 000 – 50 000 dollaria (OZRoamer Car of the Year)

2018: Paras SUV alle 50 000 dollaria (Australian´s Best Car)

* ABC ei valittu vuonna 2017

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi tasan 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2017 henkilöautoja kaikkiaan 1 060 000 kappaletta. Kasvua edelliseen vuoteen oli viisi prosenttia ja kysymyksessä oli jo kuudes perättäinen kasvun vuosi. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3