Uusi Subaru Impreza on Vuoden Auto Japanissa 2016-2017.

Uusi Subaru Impreza on Vuoden Auto Japanissa

Lokakuussa Japanissa ensiesitelty uusi Subaru Impreza on saapunut markkinoille ryminällä. Yli nelinkertaisesti myyntiodotukset ylittänyt uutuusmalli valittiin kaksi kuukautta lanseerauksesta Vuoden Autoksi 2016-2017 Japanissa.

Vuoden Auto Japanissa 2016-2017 on uusi Subaru Impreza. Subarun uudelle globaalille perusrakenteelle ensimmäisenä rakennettu uusi Impreza on järjestyksessään toinen Subaru, jolle kunnia on myönnetty. Ensimmäisen kerran vastaavan tittelin voitti Subaru Legacy vuonna 2003.

Uusi Subaru Impreza on laadukkaampi ja turvallisempi auto, jonka ajo-ominaisuuksia on edelleen kehitetty dynaamisempaan suuntaan. Uusi Impreza on myös ensimmäinen Subaru, jonka vakiovarustukseen kuuluu muun muassa jalankulkijaa suojaava turvatyynyjärjestelmä.

Uusi Subaru Impreza rantautuu Eurooppaan vuoden 2018 alussa. Tätä ennen Subaru lanseeraa Suomessa Imprezan sisarmallin XV:n, joka on järjestyksessään toinen uudelle globaalille perusrakenteelle rakennettu uutuusmalli. Seuraavan sukupolven uusi Subaru XV saapuu Suomeen loppuvuodesta 2017.

Japanin Vuoden Auto 2016-2017 –kilpailuun osallistuneet automallit lanseerattiin Japanissa 1. marraskuuta 2015 ja 31. lokakuuta 2016 välisenä aikana. Automallia pitää olla valmistettu vähintään 500 kappaletta. Japanin Vuoden Auto –titteli on jaettu vuodesta 1980.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on vuonna 1953 perustettu Fuji Heavy Industries Ltd, jonka nimi vaihtuu 1. huhtikuuta 2017 alkaen Subaru Corporationiksi. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. FHI:n tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2015 kaikkiaan 939 000 autoa, jossa kasvua on kuusi prosenttia. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3