Ohita
Subaru XV sai  aikuisten matkustajien suojasta erinomaisen testituloksen 94 prosenttia.
Subaru XV sai aikuisten matkustajien suojasta erinomaisen testituloksen 94 prosenttia.

Uusi Subaru XV on viiden tähden arvoinen uutuusmalli

• Uusi Subaru XV on ensimmäinen Subarun uudelle Global -perusrakenteelle Euroopassa lanseerattava automalli

• Euro NCAP -kolariturvallisuustestin lisäksi XV ansaitsi viisi tähteä myös Japanissa ja Yhdysvalloissa

• Aikuisten matkustajien suojasta erinomainen testitulos 94 prosenttia

• Kuljettajaa avustava EyeSight -teknologia vakiovarusteena

• Subaru-malliston Euro NCAP -arvosana on vuodesta 2009 maksimit viisi tähteä

• Subaru XV lanseerataan Subaru-liikkeissä 8.-9. joulukuuta

Tunnustettu ja riippumaton Euro NCAP (European New Car Assessment Program) on testannut uuden Subaru XV:n. Uusi XV sai turvallisuudesta täydet viisi tähteä ja on yksi markkinoiden turvallisimmista autoista.

Vuodesta 2016 lähtien Euro NCAP -kolariturvallisuustestit ovat muuttuneet yhä vaativimmiksi sekä aktiivisen että passiivisen ja ennakoivan turvallisuuden saralla. Subaru XV saavutti Euro NCAP -kolariturvallisuustestin jokaisella alueella erinomaiset tulokset. Huipputuloksina aikuisten matkustajien suojasta loistava tulos 94 prosenttia ja jalankulkijaturvallisuudesta 84 prosenttia.

Uusi perusrakenne osoitti toimivuutensa

Uusi Subaru XV on uudistunut perusrakennetta, voimalinjaa, designia ja turvavarusteita myöten. Uusi XV on rakennettu Subarun uudelle Global -perusrakenteelle, joka on Subarun historian suurin yksittäinen auton kokonaissuorituskykyä parantava uudistus. Uusi perusrakenne parantaa XV:n dynaamista ajovakautta ja -mukavuutta, vaimentaa tehokkaammin korin ääniä ja värinöitä sekä lisää korin ja jousituksen jäykkyyttä 70-100 prosenttia nykyisiin malleihin nähden.

Yhdessä uuden jousitusgeometrian, iskunvaimennuksen ja viisi milliä matalamman painopisteen ansiosta pito tiehen on parempi ja auto tottelee ohjausliikkeitä kuljettajan haluamalla tavalla. Kuten Euro NCAP-testi osoitti, Global -perusrakenteen turvallisuus on huippuluokkaa. Se vaimentaa muun muassa törmäysenergiaa 40 prosenttia Subarun edellistä perusrakennetta tehokkaammin. Ohjaamoa suojaava turvakori on suunniteltu siten, että nokkakolaritilanteessa moottori ja vaihdelaatikko ohjautuvat hallitusti korin alle.

Huipputulokset myös Japanissa ja Yhdysvalloissa

Uusi Subaru XV on ehditty jo testata myös Japanin NCAP -testissä, jossa XV keräsi kaikkien aikojen suurimman kokonaispistemäärän 199,7 pistettä 208 mahdollisesta. Vastaavassa IIHS:n suorittamassa testissä Yhdysvalloissa, Subaru XV keräsi luokkansa parhaan tuloksen. Subaru on yhä IIHS:n testihistorian ainoa autonvalmistaja, jonka koko mallisto on viimeisen kahdeksan vuoden aikana yltänyt törmäystesteissä parhaaseen mahdolliseen Top Safety Pick+ -arvosanaan.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmisti vuonna 2016 henkilöautoja kaikkiaan 1 024 604 kappaletta. Kasvua edelliseen vuoteen oli 9,2 prosenttia ja kysymyksessä oli jo viides perättäinen kasvun vuosi. Subaru-malleja ovat Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg ja Tribeca. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3