100 –vuotias Svedbergs

Svedbergs perustettiin 100 vuotta sitten vuonna 1920 ja se on vuodesta 1962 lähtien valmistanut kylpyhuonekalusteita. Tuotekehitys ja valmistus tapahtuvat yhä pääosin omassa tehtaassa Ruotsin Dalstorpissa.

Tuotanto alkoi sata vuotta sitten peltisten maitotonkkien valmistuksesta, kun nuori Holger Svedberg perusti yrityksen. Maitotonkista on aikaa, mutta peltisepänverstas on yhä tänä päivänä Svedbergsin tuotannossa tärkeässä roolissa. Vanhat, hienot perinteet ja vanhemmilta sukupolvilta perityt taidot täydentävät nykyään moderneja valmistusmenetelmiä. Svedbergs työllistää tänä päivänä kokonaisuudessaan noin 250 ihmistä ja Suomen maayhtiössä työskentelee 11 henkilöä.

Svedbergsin tuoteuutuudet 2020

Tänä vuonna Svedbergs –uutuuksista löytyy erilaisia käyttäjäystävällisiä toimintoja ja huomio on suunnattu erityisesti kylpyhuoneen valaistukseen. Uusissa peilikaapeissa, Skurussa ja Hamrassa, on valaistus, jota voi säätää portaattomasti, niin värilämmön kuin valon voimakkuudenkin suhteen. Myös yksilölliset tyylit on otettu huomioon. Svedbergs –värikokoelmasta löytyy kuusi kaunista luonnonläheistä sävyä, joilla jokainen luo oman persoonallisen säväyksen omaan kylpyhuoneeseensa.

Yksi kiinnostavimmista uutuuksista designia arvostavan kylpyhuoneeseen on ylellinen Fross -pesuallas. Tason päälle asennettava Fross on muotoilultaan tyylikäs ja se on valmistettu Solid Surface -komposiitista. Materiaali on loistava juuri tällaiseen käyttöön, sillä se on hygieeninen ja kulutusta kestävä materiaali. Lisäksi se mahdollistaa tarkat ja ilmavan ohuetkin reunat. Tämä kaunis, silkkisen matta uutuus on saatavilla pyöreänä ja suorakaiteen muotoisena sekä mattavalkoisena, että –mustana.

Lisää kauniita tuoteuutuuksia pääsee ihastelemaan uuden Svedbergs Ideakirjan sivuilta sekä kevään aikana uusiutuvista Svedbergsin jälleenmyyjien näyttelyistä.

Ympäristöä arvostaen

Svedbergsin johtava ajatus kaikessa on ympäristön huomioon ottaminen. Koska tuotteet valmistetaan pääosin omassa tehtaassa Ruotsissa, ympäristövaikutuksia on helpompi valvoa ja ympäristökuormitusta helpompi pienentää.

Svedbergs on sitoutunut viiteen pitkäaikaiseen, strategiseen kestävyystavoitteeseen, jotka ovat myös linjassa YK:n globaalien kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa: tuotteiden ympäristövaikutusten vähentäminen, kasvihuonepäästöjen vähentäminen, resurssitehokkuus, puuraaka-aineen ostaminen ympäristöä säästävästä ja kestävästä metsätaloudesta sekä vastuullisesti toimiminen. Yksi konkreettinen esimerkki ympäristön huomioimisesta on uusi ammeissa käytettävä materiaali Lucite, joka on täysin kierrätettävä materiaali ja akryyliin verrattuna siinä on vähemmän lyijyä ja kadmiumia.

Svedbergsille myönnetyt ISO 9001 ja ISO 14001 -sertifikaatit takaavat sen, että yritys työskentelee aktiivisesti ja systemaattisesti toiminnan ja tuotteiden laadun sekä ympäristön puolesta.

Lisätiedot ja kuvamateriaali, ota yhteyttä:

Markkinointikoordinaattori

elina.kunnas@svedbergs.fi, puh: 09 584 10 303

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• värit
  • uutuudet
  • peilikaappi
  • kylpyhuone
  • 2020
  • kylpyhuonekalusteet
  • uutuustuotteet
  • trendit

Yritys on Pohjolan johtavia kylpyhuonekalusteiden valmistajia ja kehittää jatkuvasti valikoimaansa vastaamaan kuluttajien tarpeita kylpyhuoneissa. Emoyhtiö Svedbergs i Dalstorp AB toimii Dalstorpissa, Västergötlannissa, missä suurin osa tuotannosta tapahtuu.