FIKSU WC-MODUULI

Markkinoiden ensimmäiset lasiset WC-moduulit S-lukolla ovat nyt täällä. Svedbergsin uuden WC-moduulin avulla on helppo korvata perinteinen lattiamalli. Koko kylpyhuone saa hetkessä uuden ilmeen, ja tila on seinä-WC:n ansiosta myös helpompi pitää puhtaana.

SEINÄ-WC ILMAN REMONTTIA

WC-istuimen pelkistettyä muotoilua vahvistaa sen erittäin ohut 'slimseat'-istuinkansi, joka mukailee sulavasti istuimen muotoa. Istuimessa ei ole ulkonevia reunoja tai saumoja. 'Soft close'-mekanismin ansiosta istuinkansi ja rengas sulkeutuvat hitaasti ja äänettömästi.

- Näiden uusien moduulien avulla voidaan toteuttaa seinä-WC ilman, että seinään joudutaan tekemään suurempaa remonttia, sanoo Svedbergsin varatoimitusjohtaja Stefan Svensson.

HARKITTUA MUOTOILUA

Uusien WC-mallien muotoilussa ollaan pyritty mahdollisimman ympäristöystävälliseen lopputulokseen. Sileät pinnat sekä istuimen sisä- että ulkopuolella tekevät puhtaanapidosta helppoa. Tämän ansiosta myös puhdistusaineita kuluu vähemmän, mikä on ympäristön kannalta hyvä asia. Istuinkannen pikaliitännän ansiosta se on helppo irrottaa puhdistuksen ajaksi. Vedenkulutusta voidaan säännöstellä koko- tai puolihuuhtelun avulla.

ILMAN HUUHTELUKAULUSTA

Myös WC-istuimen mitoitus on tarkkaan mietitty. Istuinkorkeus on 43 cm - standardi, jonka Svedbergs loi jo 15 vuotta sitten. Leveys on ainoastaan 41 cm, jonka ansiosta moduuli mahtuu hyvin perinteisen lattiamallin tilalle. Istuinmalleissa on neljä erilaista vaihtoehtoa, joista kolme uusia 'Rimless'-malleja ilman likaa keräävää huuhtelukaulusta. Moduulin lasi on saatavana valkoisena ja mustana.

- On hienoa voida tarjota markkinoille tuote, joka on sekä toiminnallisuuksiltaan että muotoilunsa puolesta täyden kympin arvoinen, hehkuttaa Svensson.

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• kylpyhuoneelle
  • kylpyhuonekalusteet
  • kylpyhuone

Svedbergs aloitti toimintansa peltisepänverstaana 1920 ja alkoi valmistaa uudentyyppisiä peilikaappeja vuonna 1962. Seitsemänkymmentäluvulla Svedbergs aloitti kylpyhuonekalusteiden valmistuksen ja kahdeksankymmentäluvulla tämän päivän suuntauksen; kehittää, valmistaa ja markkinoida täydellistä kylpyhuonetta tuotemerkillä Svedbergs. Yritys on Pohjolan johtavia kylpyhuonekalusteiden valmistajia ja kehittää jatkuvasti valikoimaansa vastaamaan kuluttajien tarpeita kylpyhuoneissa. Emoyhtiö Svedbergs i Dalstorp AB toimii Dalstorpissa, Västergötlannissa, missä suurin osa tuotannosta tapahtuu.

Elina Kunnas

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointikoordinaattori +358 9 584 10 303 svedbergs.fi